Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Amerikansk husbil , Winnebago 1998 Cheiftain 12meter
3511 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Funderar på byta upp mig så den är till salu nu pärlan...


Bilder kommer när jag får till bilduppladdningen.... men kan maila

winnebago är byggd som riktig husbil med 6.5liter turbodiesel och automatlåda...drar ca 2.2liter riktig körning och man marschar lätt 100.

invändigt finns allt inklusive master bedroom med stor dubbelsäng och stor garderob med glasdörrar och massor av förvaringsutrymmen

massivt stora packutrymmen under golvet med sidoaccess från båda sidor och genomgående.

badrummet har både dusch och badkar, och vattentoalett.

köket har glashäll , micro, ugn....och kyl som går på 220, 12v och gasol.

vardagsrum med soffa som går att dra ut och köksbord med plats för 4-5 att äta och 3st snurrbara kaptensstolar...

tv både i vardagsrum ovanför förarplatsen och sovrummet, båda platttv ... finns icke inkopplad sat-system då jag inte kollat hur man får igång det med box ... men Boxer-box finns och funkar bra i sverige

utrustad idag med telenor 4g bredbandrouter.

ca 350liter färskvattentank och ungeför lika grå och svartvattentankar.... och amerikansk riktig system för avlopp.
byggd för att kunna kopplas in med permanenta kopplingar på allt så den funkar som sommarstuga om man vill.

ca 280 liter bränsletankar på två olika a 180 och 100lit med manuell omkoppling elektriskt från förarutrymmet.

värmesystem som under färd kan ta från motorvärmen och värma hela bussen, alternativ växla och ta från gasolvärmen och värma motorn när man står stilla.

har gasoldriven elverk, stor omkopplare 24volt till 220 för att kunna ha ström även under färd eller utan med stor batteribank som klarar bra stund.

värme och vattenvärme är gasoldrivet med vattenelement .... och 2st eldrivna takmonterade aircond aggregat.

går riktigt bra på vägen

svart med silverstripe och chromade fälgar


tänkt pris 400.000:- ...... så mycket husbil för pengarna, går inte jämföra med liten europahusbil....

c-reggad men går att regga om till B-plus körkort om man vill.
gått ca 11.000 mil ... varav 4000 mil senaste 2 åren i min ägo när jag haft den att åka till biltävlingar för att jobba med SLC eller SMA evenemang.

maila på fredrik@skoghag.com för bilder eller frågor....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Amerikansk husbil , Winnebago 1998 Cheiftain 12meter
3511 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande