Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Reynard Inverter - amatörbygge med en Hayaboosta mittmotor | << 1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24 >> 77 besök senaste veckan (245819 totalt) |
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Vanlig svart "Scotshrondell" och borrmaskin - enklare att göra så innan man svetsar - blir rent o snyggt.. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Sådan här: _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Häromdagen kom en liten låda..."köpt glädje"... inte egentillverkat...!
Ser smalare ut på bilderna men cirka 165cm breda...i vindtunneltesterna som gjordes när karossformen och vingarna togs fram tillsammans med ett universitet i England fick man upp till strax över 1100kg marktryck vid cirka 160km/h. I tävlingar tillsammans med motorstarkare bilar med samma vikt har det vunnits de flesta av tävlingarna man ställt upp i med den här kärran - såklart mycket beroende på föraren, men bilen har potential med rätt pilot... Jag kommer inte att tävla och den byggs inte för någon klass o så - utan en ren lekbil! _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
_________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||
Nejdå - bara lite bättre/fler bilder på dessa. En justerbar dubbelvinge bak och den andre fram. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Mycket häftigt bygge!
Gillar chassie/framvagnsbyggeriet. Vad är det för spindlar fram? Vad har du tänkt köra med bak? Har du redan köpt kaross (har inte sett några bilder!) och bygger chassie efter eller har du fått mått? Kommer du köra pushrod eller hur ser stötdämperiet ut? Lycka till! ser finfint ut! _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Tack Mattias! Spindlarna är Lotus Elise/Exige - Reynard körde ut dessa i Aluminium, men jag kör Lotus istället - skiljer väldigt lite i vikt, såklart är dessa fulare, men ibland får funktionen/priset ta överhanden... Bak blir det också Lotus om jag inte ändrar mig - håller på med dessa just nu - bilder kommer! Karossen skall vara på väg från England om dom inte klabbar. Fronten skall dom göra en annan variant på till mig med stängd "nos" - skickas lite senare - då jag måste ha större kylare samt Intercooler och då hamnar dessa på sidorna skulle jag tro - vi ser. Har inte riktigt bestämd mig för vanliga eller pushrods - grunnar fortfarande på det. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Idag har jag fortsatt lite med styrväxeln. Har mätt upp att den behöver kortas 100mm om jag skall ha den där jag vill ha den placerad och få dom inre styrlederna i linje med infästningslinjen för bärarmarna för att minimera bumpsteer - kommer att behöva shimsas etc för att få det perfekt, men det blir en senare fråga.
Styrväxelhuset kapas och svetsas ihop igen. Fabrikatet på detta är Titan från England - lätt och enkel att jobba med. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Våra race- och banåkarbilar Reynard Inverter - amatörbygge med en Hayaboosta mittmotor | << 1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24 >> 77 besök senaste veckan (245819 totalt) |