Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia | << 1, 2, 3, ... 29, 30, 31 >> 5 besök senaste veckan (345193 totalt) |
Jag skulle inte köra med den sortens skivmontering. Skivan blir glödande het under hård körning. Då är den kemiska mutterlåsningen noll och intet värd. Innan dess kommer skruvarna att ta kraften genom tryck mot hålens kanter. Kraften vill man föra över i ett klämförband där skruven står för klämkraften och friktionen för överföringen av bromsmomentet. Detta blir som att köra med hjulmuttrarna lossade ett halvt varv. Flytande bromsskivor har en mer uttänkt utformning av infästningen för att kringgå dessa problem.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
instämmer med tidigare, du bör nog slipa ned från oket annars kommer det ta emot i kurvtagning.
och även skivmonteringen, du bör skaffa sånna här hylsor som du dra igenom och kanske ta m6 skruv istället som håller fast hylsorna, och det där brukar man även köra med k-nuts och dessutom gärna najja skiten hela vägen runt, _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
|
||||
Gå till KH Motorsport för bilder på riktiga satser för fastsättning av flytande skivor .
http://www.yourvismawebsite.com/kent Hälsningar #54 Lars _________________ Lars Brandström |
||||
|
||||
Det där ser ut som Ford Travsvestit styrled. M20 x 1,5 har jag för mig. Seven-standard. _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
Är det ford transit som det ser ut som är det m18x1,5 _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Ja precis, bägge finns. Mittre styrstaget på Transit är 20mm och är det jag använder. 08-60248 på Mekonomen
|
||||
Jag tror att jag gör så här:
Eftersom detta skall bli en gatbil så behåller jag mitt skruvförband men drar skruvarna hårt. Den dagen jag får för mej att köra seriöst på bana så byter jag nog till större skivor och monterar dom rätt. Skall slipa av oken oxo för mer frigång mot fälg. |
||||
Så här ser Porschelösningen ut på 911 Turbo. Den erbjöds bara ett år (1979) och ersättes sedan av vanliga skivor då kunderna klagade på "klapprande" ljud vid inbromsning i lågfart (dåtidens börsmäklare hann sällan dra nytta av fiffiga friflytande navet...)
_________________ G o r a n A m c o f f |
||||
|
||||
Tja R
Fan har du polerat fronten eller? Tigersågsblad mellan front och sparklåda och bak och sparklåda med. Tigersågsblad/trätumstock i alla glipor. Kör på. H Mailar originalet på min sidbild så kan du zooma. H (igen) _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Nu är sista plastbitarna + framruta provmonterade. Har fejkat sidoruta och ventilation bakom den.
Nu skall jag börja bygga bur m.m. |
||||
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Våra race- och banåkarbilar ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia | << 1, 2, 3, ... 29, 30, 31 >> 5 besök senaste veckan (345193 totalt) |