Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Poängtabell osv... | 10321 besök totalt |
Har ärligt inte funderat på det än.... firar midsommar nu.... men det kommer såklart info om var, på slc.se iaf oavsett var den hamnar... |
||||||
Funkar inte amigoos championship funktion? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
|
||||||
Varför ens ha fyra klasser i så fall? Man måste ju få poäng inom sin klass, annars är ju de som valt att köra klass 1 och 3 ute och seglar på meningslöshetens hav. _________________ Jens Trulsson |
||||||
Vi har ju pratat om reglerna hela vintern...och det var ju det här som röstades fram.
Våra team la inte en någon röst, utan detta gick igenom utan vår hjälp. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Uppenbarligen snackades det inte tillräckligt ... _________________ Jens Trulsson |
||||||
det är ju därför det finns olika tanktider för olika klasser... men om det ska teoretiskt vara intressant med en totaltabell, så ska ju det vara konkurrenskraftiga klasser med startande i antal...... och då är det för många klasser annars.... 2 är ok , 4 är utvattnat. och vi pratade och röstade som sagt om det på mötet och innan..... så det är det som gäller i år. |
||||||
Inte utan att jag håller med dig Jens... Vad jag minns ifrån forumet så lämnades väl inget utrymme att ha andra alternativ, tyvärr var jag inte med på mötet så jag vet inte vad som sades där. Men tittar man på varvtider så åker klass 4 bilen ca: 3-4 sek fortare per varv jämfört med klass 3:or. 250 varv gör ca 12-13 minuter i skillnad mor klass 3. Och 2 st tankstopp med en tänkt skillnad på 30 sek kanske inte är rätt väg att gå. Som min 12 åriga grabb sade " det är som att ha en Bugatti Veyron på en cykeltävling" Men det är så det ser ut just nu och det kan inte vara så tillfredsställande för Klass 4 bilen heller att ha dessa skillnader och känna att man vann under riktiga och rättvisa förhållande. Dessa skillnader finns ju även mellan klass 1-2. Men hur en bra patentlösning ser ut kan jag inte svara på rak arm på. _________________ Bo Palmquist |
||||||
den åker såmycket fortare för att den är bättre... inte vad däcken ger i favör... skillnaden beror och ska bero på däckens skillnad. Inte bilmaterialet.... tex Edes BMW lär ju inte gå så mycket saktare än den när den kommer. |
||||||
För övrigt så hade vi en lång period av snack på forumet där mycket ändrades fram och tillbaka.... OCH sen hade vi ett stort möte där vi gick igenom allt igen och bestämde allt..
och en av dom sakerna som jag fick som stor synpunkt där var att var nu fast med reglementet under året och ändra inte fram och tillbaka..... utan kör året och utvärdera det efter.... så det som är skrivet, det kör vi på... om det inte blir total överenskommelse med alla för att ändra nånting. Eller om det är säkerhetsfrågor. |
||||||
den åker såmycket fortare för att den är bättre... inte vad däcken ger i favör... skillnaden beror och ska bero på däckens skillnad. Inte bilmaterialet....
tex Edes BMW lär ju inte gå så mycket saktare än den när den kommer. Javisst, så är det naturligtvis...Klart att du har rätt Fredrik _________________ Bo Palmquist |
||||||
"kan inte vara så tillfredsställande för Klass 4 bilen heller att ha dessa skillnader och känna att man vann under riktiga och rättvisa förhållande"
Det känns hårt nu och hela teamet går hos psykologen, för att vi vann detta på orättvisa förhållanden..... Har vi inte ett dolt forum för sånt här ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
sen går den inte så extremt fort heller... den åkte 1:27.298 ..... på breda Rdäck (var det 305 eller 295or bak?)
vad jag vet så åker till exempel bmw 1 dieseln på 1.28 i mellansvenska .... och vi har haft kl.3 bilar i SLC som kört 1.24 för 8 år sen på 225or med porsche 944... så det var nog mer farten som saknades lite i konkurrenterna det här racet.... så det blir nog bättre sen när konkurrenterna får upp farten och några fler kommer till..... |
||||||
Vad bra Håkan, eftersom det är inte är någon större skillnad när man läser mellan raderna av dina uttalande så kommer ni väl på 225:or till nästa race:) Och visar var skåpet ska stå..... eller skiljer det trots allt på att åka 295:or kontra 225:or? _________________ Bo Palmquist |
||||||
Vi tävlar bara mot oss själva just nu.
Vi har kört tillsammans förut, men inte med den här uppdelningen av ansvar. Min och Gabriels seger som bilansvariga, är att bilen gick utan problem som påverkade antal varv. Bilen är att betrakta som nybyggd......och hade bara gått 20 min i sträck, innan vi kom till Mantorp. Jag och Gabriel har lagt hundratals timmar på bilen och nu går den......men är långt ifrån färdig. Så.....hur våra varvtider ligger i förhållande till er andra, är totalt ointressant för oss. Men som Fredrik säger......1;27 är inte speciellt snabbt. Om det finns något skåp, som behöver dirigeras var det ska stå....så kommer det att ske i klass 2....med våran egen bil, så småningom. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
_________________ Bo Palmquist |
||||||
poängtabellen är lovad till den här veckan... och kommer ... och eftersom jag jobbar 24/7 så har jag två dar på mig ;-) |
||||||
Allmänt banåkaforum Poängtabell osv... | 10321 besök totalt |