Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Nissan Skyline R32 GT-R -90 VQ35 | << 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (47814 totalt) |
Satt ihop skalet till lådan i helgen så ja kunde provmontera motorn.
Ser ju att att passa Blir det bara RWD så ska motorn bak en bit till, som den sitter nu kanske ja kan klämma in en drivaxel igenom tråget Så får se vart de slutar _________________ Marcus Larsson Corvette C5 -00 | Skyline R32 GT-R VQ35 -90 |
||||||
Kul att du gillar det!
Ja motorn är ju byggd för överladdning, men mycket längre än att de blir singel turbo har jag inte kommit kikar på lite olika alternativ _________________ Marcus Larsson Corvette C5 -00 | Skyline R32 GT-R VQ35 -90 |
||||||
Tror det blir bäst ur både ekonomisk och konstruktionsmässig synpunkt Ser ingen klar fördel med twin mot en väl utvald singel. Men ja kan ju ha fel?
_________________ Marcus Larsson Corvette C5 -00 | Skyline R32 GT-R VQ35 -90 |
||||||
Jo iof kan de vara så, men som sagt plånboken styr lite tror de blir rätt mycket dyrare med 2 agg och sen så blir de smidigare att bygga singel tycker jag :P
Monterat ihop fronten, kikat lite hur det ser ut med plats för kylare, I/C, grenrör & turbo. Sitter bra över orginal framvagnsbalken Hamnar rätt bra, och växellådan sitter bra. Rensat bort lite orginal vattenrör, fästen & spännrullar. Enda som ska dit är generatorn när gamla motorfästet är bortkapat. Skapligt med plats på andra sidan också. _________________ Marcus Larsson Corvette C5 -00 | Skyline R32 GT-R VQ35 -90 |
||||||
Beror lite på effekten du tänkt köra
Upp till ca 300-350whp finns smidiga och lättspolade "billiga" std- agg att köpa med intern avlastning wastgate och så vidare Dvs upp till 6-700whp i ditt fall Ska man ha mer än så blir det nog billigare med singel. Men känns bara lite luff med singel på en v-motor,lite sånt drifting-åkarna sysslar med som aldrig släpper gasen när dem väl fått upp laddet strax innan varvstopp _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Gjorts tester på en RB26 tex, back to back, först med twin, 5-600whp om jag inte missminner mig, och sedan med singel.
Om jag inte kommer ihpg helt fel var singeln bättre över i princip hela registret. Men visst, då var det ett vettigt aggregat, säkerligen i 20k SEK klassen. Så singel är inte fel, man får även se till användningsområde, ska det åkas bana, och man sällan ligger på sub 3k rpm blir det iallafall i mina ögon mindre intressant hur aggregatet beter sig under det varvtalet. Men absolut, det blir mindre bra på en sån här "liten" motor att åka nått lastbilsagg eller icke väl tilltänkt annat singelagg. _________________ Henrik Hjelm |
||||||
En grej som jag tror är jääääävligt viktigt vid twin, det är att dimensioneringen av aggregaten är av yttersta vikt, speciellt på en så liten motor.
Kolla hur små agg en 997 turbo har med 3.6 liter. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Kan du inte ladda upp bilderna här på rejsa?
Jag ser bara text och mellanrum där det skall vara bilder, antar att man måste vara inloggad på nån site för att se hotlinkade bilder..? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Ja är öppen för förslag, har ni några tips på vettiga agg om man ska köra twin?
Jag har också kollat på jämförelsen med singel / twin på RB26 och och som sagt så kom dom fram till att singelagget va genomgående bättre. Har försökt läsa runt lite på olika forum vad som kan fungera bäst med VQ:n. GT-R RB26 Twins vs Single Turbo https://www.youtube.com/watch?v=45ZO Ang. bilderna så låter det konstigt. Dom ligger upplagda via min hemsida, vanlig .se site. Kan det inte vara så att det är något i dina internet inställningar som är fel? Kan du se bilden om du bra klickar på länken? http://teamduja.se/Skyline/20170131_ Någon annan som inte kan se bilderna?? _________________ Marcus Larsson Corvette C5 -00 | Skyline R32 GT-R VQ35 -90 |
||||||
2 EFR agg, då slipper du extern wg, skönt med inbyggda dumpar.. ladd solenider ingår osv
kolla med http://saltslush.shop.textalk.se/efr Ja skulle rekomdera ett par 6258. http://saltslush.shop.textalk.se/se/ _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Td04hl-19t med nått 7 avgashus fixar bortåt 350whp st. Säg 300 lågt räknat på en motor som inte flödar fullt så bra. Kostar under 5k st nya. Med wg och avlastning.
Sen finns ju uppgraderade td05-16g typ samma pengar. Dem klarar nog runt 400whp. Men ska du ha mer än den effekten 800whp, så blir det lite dyrare race agg och då blir det nog kanske billigare med en skaplig singel Vad är det för storlek på motorn, hur mycket varvar den och vad lämnar den na? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Såg att filmen redan var uppe.
Jag skulle nog säga att skillnaden är väldigt marginel. Två snurror som får hälften av gaserna vs en snurra som får alla gaser. Det dom även nämner i jämförelsen är att det sattsas mer på singelagg (Utveckling) än på twin agg då det oftast blir "dubbelt" så dyrt och det vill sällan folk betala.(Om man ska ha nya dyra agg då) Jag skulle absolut kört på enkelsnurra. Mest för att det är enkelt att pilla med. Mcm var ju med när dom byggde Dubble Unicorn (Stagea) med en VH41 och enkelsnurra. Och den går ju ganska bra. 450 hjulhästar på 0.8 bar ladd och e85 innan soppapumpen tog slut. Vh41:an har 270 hästar standard och VTC och Vq35an har väl mellan 280 och 300 i Sportutförande. Vad har du för effektmål? 400 hästar eller 1000? |
||||||
Jo ja vet att man får mycket "på köpet" med EFR snurrorna. Blir det en EFR blir det nog en större och köra singel. Har sneglat på en EFR 8374 tidigare. Får se lite va ekonomin tillåter framåt Dom jag pratat med som kör med EFR snurror är väldigt nöjda så de är klart det lockar.
Ja man lär kika runt på olika alternativ vad som passar bäst och ger mest för pengarna Motorn ligger på 3,5L varstopp vid 6600 orginal har jag för mej & den lämnar 280hk orginal
Tanken är runt 600 på hjulen till att börja med. _________________ Marcus Larsson Corvette C5 -00 | Skyline R32 GT-R VQ35 -90 |
||||||
Vill du komma billigt undan med två kvalitetsagg så vore 19t med 7 avgashus ett utmärk alternativ.
På min alfa v6 ca 240-250 häst 3liter 6800 rpm. Jag hade ca 6 avgashus men portade upp till ca 7 gav den 502whp med 0.4 bars gl. Sen elektroniskt styrd kurva. Sjukt nöjd med den karraktären. Med 19t lär du köra 600whp lagom med möjlighet att kunna sträcka 100 hästar och ett par hundra nm till säsong 2 eller tre när du är inkörd på bilen och vill ha mer knuff _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Nissan Skyline R32 GT-R -90 VQ35 | << 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (47814 totalt) |