Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 2,0 -87 CAR Challenge #47 | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17 >> 44 besök senaste veckan (127264 totalt) |
Japp, men där har den varit nåt år 950 kg men det har tillkommit en massa tungt så det var riktigt skönt. Tanken blev också bra _________________ Patrik Hermansson |
||
Nu provkörd
Besökte Svegsflygplats igår, det är märkligt vad annorlunda en annars så bekant bil kan vara. För det första är det väldigt ovant att sitta riktigt lågt och bra, jätte konstigt med det nya fina växellänkaget precist nedanför höger hand, och styrningen på det=heltannorlunda. Väghållningen då? Jag brände ur allt som fanns, svängde, växlade och bromsade känns fantastiskt så långt, provocerade tvära hårnålar både höger och vänster= absolut inget slir, det som känndes fel var bristen på hk. Borde vara runt 250 UTAN mera framvikt. Glädjen försvann tyvärr kvickt när jag körde in för att kolla luften, en av flyggubbarna frågade varför det rann olja från bilen! När huven öppnades var det bara att inse nåt var inte bra, var olja mest överallt, men inget verkade vara löst eller trasigt? _________________ Patrik Hermansson |
||
Efter en tvätt, konstaterades snabbt att returen in i blocket för Vevhusventilation inte var pluggad, skaplig nivå på felet att ordna, det plus några bultar som ska dras åt samt oljebyte i motorn så är #47an redo för banan.
Själv vetesjutton? Har fått rejält ont efter sista veckornas inte minst skruvning, men försöker ändå _________________ Patrik Hermansson |
||
Nära nu.
Var faktiskt och kände på Gelleråsens nya asfallt igår, bilen fungerade fantastisktbra något understyrd men det är väl den extra diffverkan som ställer till det. Tyckte mig höra ett plingande missljud på sista passet trodde det var inbillning men då knackade det till bakifrån och jag smög in och parkerade. Tar förgivet att det är något som ska dras åt (eller svetsas) eftersom jag försöker vila händer och armar inför helgen så lämnades bilen åt sitt öde och jag och brorsan som var med åkte hem. Han fick köra hela landsvägstrippen på 68 mil. NU förstår även han varför jag snöat in på Alfa Romeo, kul att se den gubben trycka på med ett flin i kurvorna Just det, av det oljesprutande problemet i Söndags fans inte nåt spår, tydligen hade jag gjort motorn för tät (Vevhusventilationen) så det blev övertryck. Inte så smart förstås. I morgon får frugan köra ner och sen ska felet hittas/lösas och jag är redo för Lördagens _________________ Patrik Hermansson |
||
bra kämpat! hoppas det går att fixa bilen och ni får en bra dag på lördag.
jag står över gelleråsen pga av jobb och familj och kommer istället dubbelt laddad till kullen. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
En fantastiskt rolig helg har avklarats.
Det ljudande problemet från Onsdagen visade sig vara muttrarna som håller hubbarna runt hjullagren! Var helt lös vänster bak men även höger gick att dra. När inget annat hittades fick den vara och vi gick på krogen. Borde naturligtvis försökt göra nåt åt understyrningen men sparade det till Lördagmorgon, på Lördagmorgon Tyckte Aris jag borde gasabort understyrningen istället. Javisst hölljag med lät ju enklare (just då) men i praktiken var det såklart svårt när det kasar rätt ordentligt i kurvorna, men jag nötte på, attans skojigt allt utom tiderna. Får sumera helgen med kul, trevligt och skoj. Ska göra en ordentlig cornerwegth och fila på inställningarna innan nästa race så KANSKE även tiderna blir mer positiva _________________ Patrik Hermansson |
||
Yes! Dags igen efter ett långt uppehåll.
Har inte gjort så mycket mer än pillat på några skruvar där fram, om det blev bättre? Visar sig i morgon på Kinnekulle. Har hänt lite mer på Dragbil och släpsidan, Vito igen 222 diesel hästar och 420 n m i vrid men framförallt handikappanpassad med död styrning och automat, trailern blev ett nödvändigt ont. _________________ Patrik Hermansson |
||
Bilen går bra, aningens touout var tydligen det som behövdes. Går väldigt fint
Fick till vårat personbästa 105,10 på andra träningen, men tyvärr drogs jag med det som börjar bli det gammla vanliga handonta! Rätt svårt att fokusera och prestera när det känns illa. Men som sagt bilen går bra, lite svårt att få i femman måste kolla på det. Och såklart dragekipaget = kanon _________________ Patrik Hermansson |
||
75-proffs!
Var köpte du nya bussningar till watt-länkaget samt mittre zagato-bussningen till dedion? |
||
_________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||
alfistiracing.com Zagatoled fram och nya stag med uniballs där bak, inte komfortpaketet men sportigt _________________ Patrik Hermansson |
||
På min bil sitter det en solenoid som sköter huvudströmmen. Häromåret var den huxflux trasig så jag bytte till en splonkans ny och allt var bra.
Eftersom jag ska ut och åka en sväng i morgon så kolade jag över bilen innan den skulle lastas. Men vad händer när strömmen ska på? Absolut nada, batteriet som inte är speciellt gammalt (har jag för mig) verkar inte så piggt, byter till ett nytt eller iallafall oanvänt = lika död, kopplar förbi solenoiden och då lever liket. Varför ? Varför går en solenoid sönder gång på gång, den sitter ju torrt och fint i bagaget _________________ Patrik Hermansson |
||
Konstiga är räserbilensvägar.
När det hastigt och lustigt dök upp körning på Molandabanan mellan Åre och Järpen planerades Söndagen rasks om och för en gångsskull körde jag Uppåt. Eftersom jag nästan blev lite smådepprimerad efter Kinnekulle var dagens syfte att hålla ratten annorlunda, vänstertumme hela tiden rakt upp, märkte jag inte får ont då men känns onaturlig på nåt vis. Efter första passet på 20 minuter insåg jag att problemet inte längre var ett problem! Körde tre pass till utan nån värk alls tänkte är det bara den där Kvarnkurvan jag får ont av eller? Men bilen var lite annorlunda, rappare startmotor kanske lite piggare motor med och styrningen var! Lättare bättre mycket bättre. Bilen var fantastisk, på såna där små banor som Molanda är den grym helt enkelt. Undrar om det inte blivit nåt elknas som hänger ihop med den där Solenoiden som skadat batteriet, alltså batteriet var inte 100 på Kullen och nu är det helt kaputt det blev väldigt bra med ett nytt batteri den saken är då heltklar. Får facit 20/8 på just Kinnekulle _________________ Patrik Hermansson |
||
Vet inte? Men jämfört med en bruksbil, inte mångagånger. _________________ Patrik Hermansson |
||
Jamen vad skönt att veta, ett Odyssey PC680 håller tydligen bara två år i bil + det alltid ska stå på underhålls laddning (jag har laddat innan användning typ)
Det har gått på övertid hela 2017 alltså, _________________ Patrik Hermansson |
||
När jag ändå tvättade en annan bil, passade jag på att tvätta 75an med.
Upptäckte då att vänster framhjul var något tynat i ytterkant ca halva ? Är det tacken för toeout kombinerat med godfart för att inte säga väldigt god fart i en viss kurva, i den kurvan kasade det rejält så det gick fortare igenom av att gasa mindre. Vetesjutton ska jag ställa tillbaka en m,m eller byta däck och låta det vara? Funkade bra med Däckena på Kullen men jag vill ju gärna ta med den nya farten även i fortsättningen. _________________ Patrik Hermansson |
||
Härom året! När bilen skulle ner från en hjulinställnings lyft och jag inte var i närheten var dom såklart lite oförsiktig och främre avgaspiporna blev onödigt platta.
Har stört mig på detta men först nu är det ordnat. _________________ Patrik Hermansson |
||
Var det mycket slitage från Kvarnkurvan på Kullen? Det är ju liksom standard typ Speciellt om bilen säger "för fort" och föraren säger "äh jag svänger aningens lite till på ratten o gasar på" _________________ Magnus Thomé |
||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 2,0 -87 CAR Challenge #47 | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17 >> 44 besök senaste veckan (127264 totalt) |