Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015 | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 45 besök senaste veckan (829233 totalt) |
Tackar. Fantastiskt fint bygge du själv petat ihop måste jag säga!! Har vart låg aktivitet i garaget denna vinter men lite har väl hänt. Kanske dags att peta in några bilder.... Mvh Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Har du löst oljetrycksproblemet? mvh _________________ Tobias Hedlund |
||||
Hej
Har du täck under motor och låda helt? Tänkte på kyl till lådan, och hur varm blir den egentligen? / H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Hej. Nej faktiskt inte. Har gjort en massa tester utan resultat. Skall prova att mäta med mekanisk oljetrycksmätare så jag vet om det jag ser är sant. Har ju åkt så som det är idag ca 1500mil med mycket bantid utan att något gått sönder så jag börjar fundera på om det är ett verkligt problem..... Med vänlig hälsning, Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Hej. Ja det är helt täckt under motor och låda. På vanlig vägkörning var det inget problem men vid bankörning blev den fort 135 Deg C. Nu sitter det en pump och värmeväxlare som trycker ut värmen på motorkylkretsen så nu håller den sig bra i temp även vid långa banstintar. Bilder på pump och oljekyl syns på sidan innan. Med vänlig hälsning, Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Yes DTA S100. Om du menar ang oljetrycket är det en 10 bars VDO sensor via DTA som via CAN skickar till AIM dash. Problemet är att trycket iaf visuellt faller med varvtalet. Är det ett känt problem via DTA? Mvh Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Ahh. Var det just DTA som var boven då? Isf kanske jag skall prova att koppla givaren direct till AIM'en. Tack för viktig och bra input!! Mvh Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Vet inte om det va dta eller AIM som va boven men nått i överföringen mellan ljög sen om det va kalibrering i AIM eller dta som strula till signalen minns ja ej. Ja tror det va dta som va boven men Lovar inte
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Ok. Tack iaf. Får börja med mekanisk tryck kontroll. Kalibreringen ligger i DTA och jag vill minnas att jag ser samma tryckdip även där. /Z _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Tror vi köpte nån extra AIM sladd eller om vi köpte AIM Olje trycks givaren då det är special kontakt på aimet _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Kalibrera givaren i DTA SWIN är mitt tips i så fall.. Jag byggde en liten testrigg med en tryckluftsregulator och kontrollerade resistansen på ett antal olika bar och la sen in det.
Har inte haft igång motorn jättemycket än, men har inte sett några tendenser till fallande tryck vid olika varv i alla fall. |
||||
Jodå den finns kvar men det händer i princip ingenting.
Körde ju Timeattack för några år sedan men pga att jag kör med Porsche bakvagn så klassar jag in i PRO istf PRO street. i PRO klassen har jag ca 400hk för lite och halva aeron jmf med konkurrenterna så det blir omöjligt att konkurrera. Vi har spånat på att turbokonvertera och byta växellåda men vi har inte kommit till skott med detta tyvärr, men vi får väl se. /Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Men om det inte räcker att köpa glass och Roadsport A inte passar så går det ju att klura, och att dra projekt i hamn har du gjort några gånger |
||||
Våra race- och banåkarbilar Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015 | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 45 besök senaste veckan (829233 totalt) |