Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Aston Martin V8 Vantage -09 | << 1, 2, 3, ... 35, 36, 37 >> 57 besök senaste veckan (98935 totalt) |
Jajjamen, en Aston Martin! Kul val av sportbil och en mycket snygg presentation av bilmodellen! 👍
Me like a lot!! /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Tänkte på det i onsdags: vilken koll du har på konstruktionen, en imponerande detaljkunskap och att dessutom skruva själv hemma på en Aston är grymt häftigt.
Spacers gjorde verkligen skillnad på helhetsintrycket, samma bultcirkel som Mustangen förresten.. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Tack för trevlig läsning och grattis till en fin bil! Kul med lite bakgrundsinformation, jag hade noll koll på Aston innan. Grymt fint garage också!
|
||
Stort grattis till den fina bilen Avundsjuk minst sagt
Perfekt färgkombo Förvånad över att det tog så lång tid för den att bli såld Byggd Enligt de principer som först testades på Lotus Elisen limmad aluminium. Kommer följa med stort intressse _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
Skönt att få lite siffror på underhållet av en AM. Ibland ser jag priser som jag inbillar mig att jag skulle kunna överleva på bilarna, men det är som inträdet på Gröna Lund. Åkande ingår inte.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Magiskt vacker bil! Första mötet med dessa var på IAA Frankfurt Bilsalongen runt 2005 2006 tror jag, Då sa det klick, där och då bestämde jag mig för att någon gång äga en sån här! Otroligt linjeskön bil!
_________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||
Superfin bil, en av de vackraste i min bok. Som Jaguar-ägare är det ju Aston Martin man egentligen vill ha. Väldigt roligt att läsa den detaljerade beskrivningen av modellen och se alla bilder, det händer ju inte varje dag.
|
||
Underbar tråd Såna här bilar får man aldrig annars någon inblick i hur det är att äga. Så tack för att du delar och håll tråden uppdaterad
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Kan bara hålla med de andra - fräckt att se en Aston här!
Aldrig åkt i någon eller ens kikat närmare på något exemplar men det är ju fina bilar för ögat! Och för örat också för den delen! /Markus _________________ Markus Nordenström PEAN Sweden M3 E46 -03, Golf R MK6 -10, 9000 Aero -96, Clio 16v -91 Rejsat i: Radical PR6 -06 och Radical SR8 LM -08. |
||
TACK för alla positiva tillrop! Det värmer!
Jag hade ju tänkt att strunta i att skapa en biltråd då det inte är en rejsbil eller renodlad trackday-racer heller för den delen. På "Torsdagsträffar i Göteborg"-körningen i onsdags fick jag en känsla av att det trots allt kunde finnas ett intresse av bilen, just för att det är en ovanlig syn på vägarna. Det ska bli intressant att se hur det kommer kännas ekonomiskt över tid. Utöver kopplingen verkar den tuffa på utan bekymmer och det är trotsallt inte ovanligt att de används som daily drivers både England och nere på kontinenten med körsträckor norr om 15 000 mil. Jag tror och hopppas att jag inte känner mig begränsad av bilen ekonomiskt för att använda den. I så fall får den gå vidare, bilar ska köras! Priserna på service i Sverige verkar märkbart högre än i t.ex England och Tyskland. En års-/1 600 milsservice kostar under £700 i England och EUR1 000 i Tyskland. Försäkringen är förvånansvärt låg, vi betalar 9 100 kr/år för en helförsäkring hos Länsförsäkringar. Våra tidigare bilar M3 E90 och Cayenne Turbo kostade 13-15 000 kr/år. T.om familjebilen som ersatte Cayennen, en 530d Touring, kostar mer att försäkra än Vantagen. Som sagt, för se hur den känns över tid och jag tror det kommer vara tillförlitligheten som är avgörande. Skatt, försäkring och slitagedelar är hanterbara och inte värre än en M3 eller 911. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Tack! Helt riktigt, det är oljetanken. Här är några biler från ovansidan. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Några interiörbilder. Det har gått åt en kossa eller två då det mesta är klätt i skinn.
Sahara Tan heter färgen. "A-stolpens" underdel klädd i skinn den också men det syns bara när dörren är öppen. Handbromsen är en halv-udda historia. För att inte försvåra insteget så fälls handtaget ner även när p-bromsen är åtdragen. I mittkonsolen kan man ser var den lilla navigatorns skärm kan fällas fram. Som tur är kan man låta den vara nedfälld för evigt... Världens minsta solskydd? Världens mest påkostade om inte annat, klädd i alcantara och den pyttelilla spegeln med polerad aluminiuminfattning. Till och med insidan av skyddet för spegeln har lite aluminum på sig. En liten avlastningshylla. Inte så dum faktiskt! Därunder, på passagerarsidan, sitter batteriet. Helt ok bagage, ca 300 liter om jag inte missminner mig. Det blir dock ganska varmt på golvet då ljuddämparen ligger precis under. Notera även paraplyet i fram/ovankant. Handtaget och spetsen såklart i solid aluminium... Det är bränsletanken som skapar hyllan i bagagen. De svarta "skruvarna" är krokar/ringar för ett lastnäst. På sedvanligt Aston Martin-sätt öppnas även dörrarna på Vantage snett upåt, steglöst. De hävdar att det är för att minska risken för att slå i dörren i hinder utanför. Kanske bra då bilen är rätt låg. Dämparna som håller dörrarna sitter bakom skärmen med åtkomst bakom innersärmarna, helt dold mekaniskm alltså. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Våra race- och banåkarbilar Aston Martin V8 Vantage -09 | << 1, 2, 3, ... 35, 36, 37 >> 57 besök senaste veckan (98935 totalt) |