Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3 ... , 31, 32, 33 >> 5 besök senaste veckan (218585 totalt) |
Anledningen till alla dessa åtdragnings moment är väl sjuva/nöta in bult skalle mot materialet i staken, kan ha fel men ganska så säker på att de är anledningen till processen. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Det finns hop om livet.
Kommer bli mycket modifiering av tråget samt framvagns balken, krängarn får jag se hur jag ska lösa, men det verkar kunna gå vägen som sagt, frågan är om man vågar utöka tråget lite i framkant också, sitter ju en pickup där också, så med lite baffling tycker jag det borde funka. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Du menar alltså på allvar att den kommer att få plats?
Eller måste det till något slags scoop eller bula i huven? I så fall röstar jag på ett shakerscoop! Men som sagt. Helt galet. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||
En rimlig fråga (i sammanhanget! Inget med detta är rimligt, och det är det bästa med hela bilen) att ställa sig är "what would Ryan Tuerck do?", men jag vet inte om GT4586an någonsin fick huv? [för er som missat GT4586: https://www.youtube.com/watch?v=obUn _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Som det ser ut är det inte helt omöjligt, är ju tacksamt bred mässigt när det suttit boxer innan, men huruvida plenumet får plats när väl motorn sitter där låter jag vara osagt tills vidare, men annars får det bli öppna trattar och Skogaholms limpor ovan på, sen 2 rader med fina gälar i huven _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Helst DCT, men skulle behöva lite mått på en sådan, dom ser nå djävulskt fläskiga ut på bild i alla fall och tunneln är trång på 86an _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Ha ha sant, men huven ska på denna. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Helst skulle man ju gjort de, spar ju mycket krångel runt framvagnsbalken på det viset också, men vad kostar det i runda slängar med pump och tank mm mm? _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
För en helt okunnig på torrsump. Vad är det jag söker för pump till V8an jag ska använda, finns ju olika steg har jag sett, är det helt enkelt antalet ingångar den suger på? När det kommer till tank, vad ska man tänka på där? Läst om att visa pumpar skiljer redan luft och olja på vägen ut, andra behöver man ha de i behållaren vad jag förstår? Behövs eller behövs ej en vacuum pump tex? Ska all vevhusventilation pluggas vid användning av torrsumpsmörjning? Många frågor och funderingar är det _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3 ... , 31, 32, 33 >> 5 besök senaste veckan (218585 totalt) |