Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 *Såld* | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 23 besök senaste veckan (231405 totalt) |
Filmade ett varv vid den fria träningen på Scuderia kursen. Enda gången som GoPro kameran fungerade fläckfritt... Passagen vid T13 går genom depån. Kamerans position är höger hjulhus riktad bakåt. Trodde fjädrarna skulle komprimeras mer vid Fuchsröhre, men det ser ut att finnas marginal, i alla fall i mina moderata hastigheter!
_________________ BMW M3 E92 -10 |
||
Så häftigt att se! Intressant att se vilka inbromsningar som genererar höga temperaturer, många ställen blir det inte så varmt.
Sen undrar jag, är du säker på synkningen av de två filmerna? Kolla i lilla karusellen tex. _________________ Magnus Thomé |
||
Håller med, - synkningen är knepig som tusan att få till i Harrys LapTimer! _________________ BMW M3 E92 -10 |
||
|
||
Avgassystemet läckte före slutburken. Visade sig att tratten på mellanröret mot bakre ljuddämparen spruckit. Tog ner hela systemet för att passa på att byta de två bakre lambdasensorerna, polera Supersprintsystemet samt laga änden på mellansektionen.
Sprickan Fick hjälp av "Avgassystemet" i Vallentuna med att byta ut tratten och svetsa fast den. Fantastiskt trevlig och proffsig hjälp! Kan verkligen rekommenderas! Den ena post-lambdan behövde lite övertygelse för att släppa taget! Otroligt vad fina bikakeelementen är, trots många varv på diverse banor! Nya post lambdasensorer Supersprintsystemet polerat _________________ BMW M3 E92 -10 |
||
InspektionII avklarat.
Nya tändstift. Passade på att göra en kompressionstest när jag ändå skulle byta stift. Kort instruktion: 1. Varmkör bilen 2. Ta bort säkringen för bensinpumpen (säkring #54) 3. Starta bilen och låt den köra slut på den sista bensinen i fuel-railen 4. Skruva ur alla tändstift 5. Skruva fast kompressionsprovaren på tändstiftshålet på den första cylindern 6. Vrid om nyckeln och låt startmotorn dra sju kompressionstakter med gaspedalen i botten. Det man är ute efter är minst 150psi samt, jämn kompression över alla sex cylindrarna. Jämt och fint resultat över alla cylindrarna: 1. 155 2. 155 3. 157,5 4. 157,5 5. 155 6. 155 _________________ BMW M3 E92 -10 |
||
_________________ BMW M3 E92 -10 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 *Såld* | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 23 besök senaste veckan (231405 totalt) |