Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 65 besök senaste veckan (37709 totalt) |
3, fler får det inte bli dock är den röda inte min.
Av dom på bilden så går alla att starta, den röda går att köra, den vita behöver gå växellådan monterad så går den att köra och den blåa behöver få bakbromsarna monterade och systemet luftat sen ska den tillbaka till sin ägare Efter det så hamnar min rörhög där istället... _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Skriver lite sisådär i förbifarten, just nu så står skruvandet lite stilla i garaget eftersom vi håller på och ska bygga ett loft på 90 kvm. Min plats längs in i hörnet mäter 10x3 meter med lika mycket yta på loftet sen.
Så fort som iallafall stommen är uppe så ska Porvetten över också. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Nu kan det snart börja hända saker här igen. Saknas bara ett golv på loftet och att få upp hyllorna och allt löst som just nu ligger runt bilen...
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Snart klart, eller vad är det man säger
Halva belysningen på min plats klar, ska upp lika mycket till i den bakre delen. Jag gillar att ha belysning i samma rang som tandläkarna har så det blir 8 st 70 Watts 230 volts led armaturer med ett CRI värde på över 90 tillsammans med en färgtemperatur på 4000K. Det här ljuset är extremt behagligt för ögonen över en längre tids skruvande. Bara som jämförelse så en 50W halogenlampa har 10lumen/watt och ett ljusflöde på 500, mina armaturer har 152lumen/W och ett ljusflöde på 10500 Sen på fredag så kommer golvet till övervåningen så efter det åker alla hyllorna upp på övervåningen tillsammans med allt annat löst som inte har med själva skruvandet att göra. Och ja, kabeldragningen ska snyggas till en hel del _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Det gillas lite här och var på bilen nuförtiden, insåg idag vad det var i bakänden som störde mina ögon, dem snygga karosskarvarna som ska vara två på varje sida fanns inte efter lite skrapande med ett stämjärn så kom dom dock fram,tillsammans med att det ligger ett 4-6 mm tjockt lager med spackel över typ hela bakänden....
Om dämparna till bakrutan är dåliga så fungerar en krycka lika bra _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Hur var det nu, att åka till garaget och säga "jag ska bara". Det var precis vad jag gjorde idag och nu några timmar senare så är den där "jag ska bara" i det här läget
Nästa blir att rensa bort det sista av bakvagn och transaxel och sen påbörja projekt rostlagning _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Har plockat isär motorn lite för att se över så att allt är i sin ordning. Utöver en skada i oljepumpen så ser allt riktigt bra ut. Och det att oljan stank av bensin.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Är du säker på att pumpen är skadad? Har för mig att min såg likadan ut.
Kopplingskåpan (nedre bilden) är också väldigt lik hur min ser ut... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
_________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
saknas ju en bit av den där mellandelen. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Precis som Björn säger så är det den biten med en "grövre" yta som det saknas en del gods på. När bilen kördes sist så påvisade den dock inga problem med oljetrycket, så jag behöver kanske inte oroa mig egentligen.
Känns dock lite bättre i huvudet att åtgärda såna fel i förebyggande syfte. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Det rullar på i sakta mak, i och med byte av jobb och lite annat som har hänt i livet så har garaget lite varit på paus.
Men när "rätt" tillbehör dyker upp så gäller det att slå till. I det här fallet så dök det upp fälgar som uppfyllde typ alla mina önskemål. En uppsättning med Fondmetal 15x7" et38. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Eftersom rosten i den här karossen är lite väl naturligt lättad så kan jag med glädje meddela att det på söndag kommer att komma en "liten" uppdatering här
Jag kan iallafall säga så pass mycket att 99,9% av rostlagningen är ur bilden _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Eftersom rosten på den här bilen hade rotat sig lite väl djupt så togs beslutet nu när en vettig ersättare dök upp att helt enkelt byta kaross.
Så här är då ersättaren _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
"]Nu har det börjat att plockas bort delar som behöver snyggas till inför det att den ska besiktigas."
Det blev lite mer än "snygga till inför besiktning".... _________________ Anders Littorin, Volvo C70 banprojekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till Chrysler Crossfire |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3, ... 15, 16, 17 >> 65 besök senaste veckan (37709 totalt) |