Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi A2 1.2 tdi Leichtbau Antiräsern | << 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17 >> 27 besök senaste veckan (27775 totalt) |
Svart blir väl bra mot citrongul botten. Blir 10cm för stort? Borde bli lagom. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
10 cm på bredden är en lagom storlek, matt svart eller blank. Matta dekaler i de storlekarna brukar göra sig bäst. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Toppen! Tror jag tar blank svart. Har beställt andra stripes i blank svart _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Toppen! Tror jag tar blank svart. Har beställt andra stripes i blank svart _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Med den bucklan så får den väl strykas? Annars har jag dekaler liggande i mindre format du kan få på onsdag i väntan på steffes _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Åtminstone mindre färg från andra bilar. Huven har återfått samma nyans som några av de andra karosspanelerna
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Hm, en stor blå dekal på varje dörr passar väl med den färgen (och nu är det verkligen mest en färg).
Undrar om det finns nån blå logga som passar |
||||||
Varför kom jag och tänka på dom här https://www.google.com/search?q=cras |
||||||
Jag mötte en nypolerad Lupo-kyckling på Härskogsvägen ca 21:50 ikväll, med inspirerad hastighet ut ur den "svåra kurvan".
Nu såg jag inte om det var en 3L men den hade tre löständer i form av små extraljus, så kan det ha varit nån annan? Är du ute och tränar? |
||||||
Jag tror att Gustav kommer köra non-stop tills det är dags för sprinten på onsdag... Hur ska han annars få ner tanken till 1/4-del tills dess för att spara vikt? _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Känns som det kan bli trixigt. Klingan kör fortfarande på tanken jag fyllde upp (utan att tänka mig för riktigt) innan jag drog iväg med FyFabian till stan inför första sprinten, och då är ju Fabian rena bigblockmonstret i förbrukning jämfört med denna _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Check! Tricket är att undvika den där stora breda pedalen nere på golvet. Hade en taxibil bakom mig i backen upp på Härskogsvägen så jag var tvungen att testa om han hängde med när det började svänga, det gjorde han inte. Fördelen med låg vikt, fabrikssänkt chassie och monsterbreda 155'or. Hinner inte till på onsdag, men försöker vara med i Augusti. Då med racestripes och nyservad bil. Med lite tur har den tom fungerande servo tills dess! Någon VW tekniker har tydligen hängt upp styrelektroniken i ett magnetfält i fabriken och sedan byggt Lupon runt detta relä. Tyvärr går det sönder lite för lätt och man måste montera isär halva bilen och lite till för att komma åt. Men det finns några knep som innefattar Dremel och lite pannben. Lär återkomma med rapport förhoppningsvis. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
|
||||||
Ja, ett trasigt. Men upptäckte idag att AC faktiskt funkar och kyler.
Att fixa servon är dock ett elände. Ska byta två reläer, inne i servomotorn. Tydligen måste halva bilen skruvas isär, inklusive såga i paneler mm. Men det SKA göras. Den är duktigt trög utan nämligen. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Jag såg ditt inlägg i Lupo forumet Ja det är ett fint jobb. Är glad att jag slipper Servo. |
||||||
Kommer bli ett spännande jobb _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Ja. Jag behöver byta hjullager. Är inte så sugen. |
||||||
Nu även med handbroms! Och ett nytt hjullager då det gamla separerade vid demontage. Väntar på delar till växelroboten, kommer förhoppningsvis imorgon så jag kan få igenom grundinställningen.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
|
||||||
Nytt och fräscht! Länkage till robotlådan. Nu borde det bli lättare att få igenom grundisen. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Audi A2 1.2 tdi Leichtbau Antiräsern | << 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17 >> 27 besök senaste veckan (27775 totalt) |