Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... , 52, 53, 54 >> 24 besök senaste veckan (335548 totalt) |
min tillfälliga idé med targa var typ T-tak som ngn gammal Corvette hade . Har ju en ganska kraftig bärande mittstruktur i taket för de tänkta måsvingarna så heltarga funkar inte.
Hur som. Nu har jag kapat till dörrarna, så det blir nu vanlig dörr med fast tak Kan, som sagt, tillverka en uppsättning dörrar till och jobba vidare med måsvingelösningen på sidan av när tid finns. Såklart lite synd att frångå ursprungskonceptet. Men kanske når dit ngn dag ändå trots allt. _________________ Thomas Hällqvist |
||||
Kollar på ljuddämparen. Men vad är in och ut på den
Och jag tror det blir bra oavsett, den erfarenheten du har är om gott och väl tillräcklig för att göra en bra ljuddämpare _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Kan fixa några bilder till senare. Inloppet är under i mitten och leds direkt via 90 graders rör till den yttersta kammaren. Utloppet är också i mitten, via den mittre kammaren, i vilken inloppsröret oxå löper igenom. _________________ Thomas Hällqvist |
||||
En glädjande nyhet jag fick nyss var att min ansökan om 20kW/100 kg gick igenom
Känns väldigt skönt och underlättar obeskrivligt mkt. Slipper några hundra kilo barlast nu Sen har jag funderat vidare på dörröppningslösningen. Då måsvingar inte funkar att få till på vettigt sätt i nuläget så kom tanken upp att använda traditionell dörröppning, mkt för att den, sannolikt, är den enklaste att få till. Tycker dock att det är en lite för träligt och mainstream lösning för denna bil. Så har en variant av Koenigseggs lösning på dörröppning som förslag för bygget. Skall nu bara rita upp den i CAD och modellera öppningsförfarandet på den. Vill minnas att jag sett ett bygge på rejsa som har haft någon likande lösning med rätt finurlig/komplex mekanik. Fick för mig att det var Ajdéns Bentley. Men den har ju annan typ av dörrar vad det verkar. Hur som, då jag bla pga brist på bearbetningsmaskiner inte kan få till en vidare avancerad mekanism så har jag en mycket enkel variant i tanken. Själva rörelsen av dörren blir en tvärrörelse och en roterande. Kommer nog upp lite bilder på detta när jag fått utreda lösningen lite mer och sett att den funkar _________________ Thomas Hällqvist |
||||
Rätt killar men fel bil Ajdens sensor var det:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=106328 _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||
så var det. Vissa förmår att bygga fler än en bil Appropå att bygga fler än en bil så kollade jag på kanalen Motornörd på YouTube om Michael som bygger en F40 och nu en Pantera. Det är ju galet imponerande att se hans bedrifter F40 är nog min absoluta favoritbil när det gäller klassiker. _________________ Thomas Hällqvist |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Snyggt, tänkte förut såhär. Vet att du gillar att bygga och fnula själv, vilket du gör med bravur! Men, kanske om Ajdens kunde ge dig ritning/tillverka åt dig? Dom har ju jordens smartaste lösning... _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||
Kugghjulen som Adjen använder till dörrmekanismen ser ju väldigt lika ut diffdreven från en lastbilsbakaxel / P _________________ /Pär Nyman |
||||
Kugghjulen som Adjen använder till dörrmekanismen ser ju väldigt lika ut diffdreven från en lastbilsbakaxel / P _________________ /Pär Nyman |
||||
går sakta sakta framåt... har en del andra projekt på G samtidigt vilket drar ner tempot en aning..
1'a steget med dörrarna är nu klart. Nu ska jag fixa till dörrskelettet sen själva dörröppningsstyrningen.. Kommer senare visa funktionen mer i detalj, men nöjer mig med dessa två bilder i nuläget _________________ Thomas Hällqvist |
||||
https://ck-modelcars.de/en/schuco-1-
Såg denna och kom att tänka på dig. Hur går det förresten? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Vilken snygg modell
https://ck-modelcars.de/en/blog/1758 Jodå, det går framåt, om än sakta i nuläget. Jobbade en del efter jul med infästning av inredningsdetaljerna. Senaste veckorna har det dock varit lite stiljtje pga annat som tagit tid. Men skall ta tag i det igen kommande vecka [/url] _________________ Thomas Hällqvist |
||||
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... , 52, 53, 54 >> 24 besök senaste veckan (335548 totalt) |