Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3 besök senaste veckan (4819 totalt) |
Efterlysning, Stor stöld i Stockholm.
Stölden var på Tantogatan 73 b "Aircond center" Natten till i dag 10/3 stals Motorsport utrustning och 7 st verktygs skåp på söder för ett värde av över 500.000 kr Verktygen är bla avsedda för Porsche's tävlingsbilar vilket gör dem värdelösa för den som inte har rätt kompetens, För att nämna något av de som stals. 1,Unikt svart kraft edition vektygsskåp som bara finns i ett ex, Svart med en guld rand vikt ca 500 kg. 2, Röda mac tools skåp 7 st 3, BBS fälgar med "Centrumbult" som bara kan användas till tävlingsbilar 4. Aircond utrustning. Bla Manometrar, vakumpump, fläktmotorer, 5, Svettsar av olika storlekar 6, Peltor utrustning för depå och tävling's intercom 7, Volvo V40 silver med reg nr JEL 080 Till den som hjälper oss att hitta varorna väntar en belöning på 50.000 kr PS: Maila den här informationen vidare till alla du känner som har stora öron eller långa fingrar. Kontakta. krigsman@krigsman.com Niclas Krigsman 070-7321010 Hubert "Hubbe" Bergh 070-1666666 |
||||||
vaf*n kan inte folk fatta vad som är mitt och vad som är ditt...
![]() ![]() kanske dum ide, men troligen lär det skeppas utomlands.. snacka med tullen kanske? (menar fäljar med centrum bult och motorsport verktyg, det är saker man inte fraktar så jäkla ofta..) hoppas ni får tillbaka grejerna _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||
|
||||||
Påminner mig om en kompis i Stockholm, som fick ett parti med liknande, rätt unika, Porschefälgar stulna ur ett förråd. Redan innan han själv upptäckt stölden blev han av en garagegranne, vi kan kalla honom "Sickan", erbjuden att köpa ett parti rätt unika Porschefälgar, som "mest låg ivägen hemma hos en kompis"... Sickan och Jönssonligan hade ingen större framgång med den försäljningen, låt oss hoppas att även denna historia löser sig. ![]() _________________ -- |
||||||
Lägg upp här också http://www.bestulen.se/
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Nu även på alfapower.nu: http://alfapower.nu/viewthread.php?t
|
||||||
En liknande sida: http://www.800sek.com/stulet/index.j
_________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
Den stöldvågen med fälgar (företrädesvis Porsche, BMW) drabbade även flera däckverkstäder i sthlm-området. Själv blev jag av med en trailer, då enligt uppgift, samma gäng skulle sno några BMW och Audi för att slakta på omsättnings reservdelar. Polisen hittade trailern uppeldad med en utbränd 5-serie på flaket. Edit: Tog bort ilsket påstående som kan uppfattas som påhopp på folkgrupp, sorry! (lovar att andas ut ioch ta ettdjupt andetag nnan jag skriver i fortsättningen...) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
![]() ![]() ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Fast privatbilen som stals samtidigt sågs tydligen vid halvsex-tiden imorse uppe vid kappelskär...... så att grejjerna har lämnat landet redan är nog tyvärr troligt.... |
||||||
tomrum ![]() ![]() Bosse L. verkar vara en klok man. Det får stå kvar.... ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Jag håller jag självklart med dig, men i vissa lägen blir man sååå j-la trött ![]() Jag vet att svenska krimminella (inte vanliga svennar) var inblandade i de stölderräderna också. Men eftersom jag sitter med en del handlingar som målsägande från den gången, så har jag en rätt klar bild av vart jag ska rikta min ilska i just det fall jag refererade till. > ![]() Förstår om det uppfattades som påhopp på en specifik folkgrupp och ber om ursäkt och edtiterar bort den delen i det tidigare inlägget. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Eftersom Bosses inlägg "mysteriskt försvann" så finns det inte längre någon idé att mina svar ligger kvar.
Det tillför inget på forumet, ni som har citerat mig får gärna kapa bort dem om ni vill. ![]() Hursomhelst hoppas jag verkligen att sakerna kommer till rätta eller kan ersättas på något sätt och att det inte påverkar den kommande säsongen alltför mycket! ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Kontakta efterlyst på TV3. Dom säger ju sig lösa många fall. Chansen är ju stor att dessa små pissmyror har setts av någon. Gå in på deras hemsida så får du nummer och allt du behöver. http://www.efterlyst.tv3.se/
_________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Tack Nisse för att du städade upp i mitt i affektion mindre genomtänkta inlägg!
![]() Ska också försöka lära mig forumets funktioner, så att jag inte citerar mig själv, skriver nog tillräckligt mågna inlägg ändå, utan att behöva upprepa mig själv. ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Lägger även ut info på ett åländskt bilforum. Kan vara att volvon farit över till åland o sen vidare till finland, estland fall den varit i Kappelskär. Kan ju vara att någon lyckats se den. Åland är inte så stort
![]() Hoppas grejjerna kommer tillbaka! J-vligt tråkigt då folk inte kan hålla fingrarna i styr. _________________ Edvard Wendelin |
||||||
Har lagt upp det på www.saabturboclub.com
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3 besök senaste veckan (4819 totalt) |