Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Balans i två riktningar
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (6677 totalt)
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Jag ställer en relaterad fråga till denna topic:

Finns det något skäl alls till att ha vilja ha en lite högre rollcenter (eller vad man nu kallar det) så man får jacking krafter? Eller är Jacking bara av ondo? Det blir ju lite "anti-roll" över jacking=samma jobb som krängningshämmare - så varför är jacking inget bra? Eller är det att det kan vara svårt att kontrollera så att man har olika mycket jacking vid olika mängd sido-g som leder till en svårkörd bil?

klurigt men roligt


_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Nackdelen med jacking är att kraften INTE går genom fjädringen utan genom karros, hjulupphängingar till däcksgreppet. Hällre lite jacking och mer krängre.
Jag har häller liten vinkel på linjen från däckcentrum till monementanpunkten( jä..ord ).
om vi talar rc så ligger det lågt.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Racetech
Balans i två riktningar
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (6677 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande