Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2009-02-28/03-01 24timmars SLC & 5papp+ Mantorp Park | << 1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19 >> 69435 besök totalt |
japp....... 240n är turbodiesel....... hittills skönaste radiokommentaren mellan team var den när Nr 1 Dekaltrims depå ropade till föraren.... "du kör för fort" ....... sänk tempot..... Och då gick "anonym" mottävlande in på kanalen och sa... "det tycker vi med" ........ faktiskt riktigt kul att ha gemensam radiokanal för alla team och arrangör..... eller just nu var det en för mig okänd norrman som ropade in till sin depå...... jej må komme in nu.... Och teamet i depån svarade vänta några varv så vi hinner till depån..... varpå föraren utbrister väldigt angeläget ...... Jej må komme NUUUUUUUU....... kissnödig tror jag |
||
Tja...ligger man sist finns ju bara en väg att gå Jag är inte bara lite avis, men det blir kanske fler gånger och man hunnit "bädda" hemma så man kan få en ledig helg att roa sig på egen hand. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Då börjar dom första teamen få lite bekymmer med gamla slut bromsbelägg.... så just nu har vi nr 8 Wilzen inne i depån och byter bromsbelägg och det har dom nu hållt på med i 21 minuter och snart är dom färdiga och ute på banan igen.....
|
||
just nu är banan bra..... nr 69 sänker snabbaste varv hela tiden nu........ just nu är det 1.07.745
|
||
|
||
Nr8 Team Wilzen & Co aningens bättre begagnade bromsbelägg som tog 26minuter att byta, inklusive släcka lite brand runt framhjulen........
|
||
det tror ganska säkert att dom kommer fixa..... |
||
|
||
Det går som sagt fortare och fortare i mörket. Håller man bara idealspåret är det torrt och fint nästan överallt. Kommer man däremot utanför detta blir det rejält slirigt. I den snabba högern efter parisen släppte jag ut bilen någon decimeter för mycket och det räckte för ett rejält ställ och påföljande räddningsmanöver. Den lyckades bara nästan, så för första gången fick jag känna på Mantorps räcken. Nu var det inte värre än en smekning fram och bak, så"det var bara att gasa vidare.
Efter halva rakan visade det att bilen gick så fort så att det svartnade ögonen - eller var det möjligen så att huven slog upp. Ridå blev det i alla fall. Men även några millimeters sikt är sikt, så det gick att leta sig tillbaka till depån för huvstängning och ut igen. Denna stint blev rätt mycket upp och ner eftersom växellänkaget på Alfan bestämt sig för att leka lotteri med förarna. 1.24 tider blandades med 1.11 tider, allt beroende på hur många vinst- eller nitlotter man drog vid växlingarna. Nu har det gått drygt tio timmar och alla bilar rullar fortfarande. Två avåkningar av lindrigare art, min egen inkluderad, är allt som hänt. Ett elfel här, ett bromsklossbyte där och några elfel, men det rullar på med snygg och mycket disciplinerad körning. Riktigt, riktigt roligt! _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Roligt att höra att så många är kvar.
Bilderna tidigare i tråden såg ju mycket seriösa ut. Här kan man inte ana att det är 5papp+ "skojrejsing" på gång. Alla verkar fullt taggade. Lycka till i natt! _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||
Särskilt med komentarer på radion som..... KÖR PÅ, HA KUL och skit i materialet. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Synd man inte kunde vara med å köra idag ,men jag fick ialla fall vara med i depån under dagen och känna på det lite grann.
men visst det är inte fel med en pizza och några bärs,ginåtonic heller hemma i värmen. Lycka till team Scuderia sud scud motori rossi mega alfa eller vad det nu var för italienskt och håll er på banan inatt,speciellt Willy& Daniel _________________ Martin Sundgren Scuderia motori sud Alfa 155 TS 5papp+racer Alfa 155 V6 5papp+racer Audi A6 Avant 2,4 Quattro Yamaha Grizzly 660 |
||
Najs att kunna följa rejset hemma från soffan. Kommer och kollar på målgången.
Väldigt nyfiken på vad det sitter för bitar i 240n och S40n. Med tanke på bluffpoängen på S40 så är det väl inte helt original? Kul med 240 turbo diesel, vilken motor sitter det i? ses imorrn Lycka till allesammans! _________________ Martin Berglund "Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85 http://www.garaget.org/?car=133793 |
||
S40in är en SLC klass1 bil därav att dem fick en hel del bullshit poäng. Ny bra radiokonversation. - Tanklampan lyser, ska jag komma in??? Just tankat. bla bla bla 8 varv bla bla bla vänta 10 minuter _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Lägesrapport från team 3 Huddinge kustoms racecentral (läs husvagnen):
Vår strategi börjar ge resultat och bilen har rullat felfritt hittills *peppar peppar* Varmkorv inmundigas från grillen och varven betas av i "rasande tempo". Både däck och bromsbelägg är fortfarande i mkt gott skick. Bilen kommer mer till sin rätt nu när banan börjat torka upp i idealspår. over n out for now. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Jo, vi förstår att det är lite läskigt för er att tygla alla dom 74 friska hästarna i eran räjser när det är lite halt på banan |
||
Scuderia GGG har litet problem med elsystemet. Bilen stannade i depåinfarten och nu har det letats i 47 minuter utan resultat. Synd, Björn körde några 1.10 varv innan den dog, så det såg ljust ut. Nu har vi halkat ner till tolfte plats, men att ge upp är förstås inte aktuellt. Mer än hälften av racet är ju kvar.
_________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Eftersnack 2009-02-28/03-01 24timmars SLC & 5papp+ Mantorp Park | << 1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19 >> 69435 besök totalt |