Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<< | << 1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 136, 137, 138 >> 142 besök senaste veckan (526783 totalt) |
+1 Kul o retas lite med Kenneth iof. Men jag måste säga att jag håller med dig Maz till 100%. Han bjussar på sig själv o det är nog inte den första reaktionen man får efter en sån här grej. Tummen upp helt klart för det! _________________ Magnus Thomé |
||||
och nu har ju Kenneth världens chans. Han har ju visat upp sig för hela världen , nu är det bara att träna. Han kommer säkert ha respekt för många bilar men ha mer kul åxå. Alla som kört knas med bil förstår ju hur det känns efteråt. Tar ett tag att komma tillbaka och våga köra på igen. Han förstår säkert all ironi här på rejsa iaf. Det är ju en mycket ärligare ton i inläggen här än på andra forum. Hoppas även han kommer med ett inlägg här på rejsa snart. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Herr lift off har redan gjort debut: Klick _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Ikväll har vi pysslat med det svarta guldet
Jobbet är nu i full gång med att göra alla interiörlister och inredning i kolfiber med samma plainduk som är standard på CSL Sedan kom lava electronics över med den anläggning som skall provas i Loaded under året. Här är skärmen: Så nu är ALPINE och Apple kvalificerade som partners till Loaded projektet. De vart helt klart fart på dem nu efter uppståndelsen, inget negativt som inte har något positivt med sig |
||||
Såg det tidigare! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
_________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 |
||||
Även Michelin faktiskt, appropå vårt tidigare samtal idag. Du kan väl ringa mig i helgen så kan jag berätta mer. Men det är lite formaliteter kvar tills de kvalificerar sig |
||||
Lite mer fantastiska resultat från Malin.
Hämtade dörrpanelerna och sidobakstyckena idag, och jag blev inte missnöjd kan jag säga Jag är så jäkla nöjd med hennes jobb. Med blixt: Utan blixt: Närbild: Annan bild : Snart skall ratten fixas...gissa vilken av tonerna vi väljer Sedan skall stolarna fixas...kanske vi inte hinner innan Elmia, men vem vet De står i gott sällskap dessa två Just D, glömde säga att vi fixade Johans bil (Volvo blå) nu är det ingen hemlighet längre |
||||
Då har vi avverkat ett kvällspass igen då.
Renslipning av inre fälgbana: Rengöring av fälgcentra efter pulverlackeringen. Kanske skulle varit enklare att maska...men vi tänkte inte så långt å då får man stå med den dryga tidsåtgången att slipa rent Rengöring av yttre fälgbana: Lite klet och inpassning av hålen, mellan fälgbana, packningsring: Inpassning av centrat och montering av tanklocket.... Skruva alla 100 kruvarna ;-) med hjälp av Herr Tryckluft Sedan dra dem med moment 17Nm, sedan skall alla bultar efterdras med 17Nm efter 10 min körning. Så jag tänkte låta Kenneth få det jobbet på Torsdag ;-) Färdigt för däckgubben |
||||
Sånt fruktansvärt coolt stuk på bilen nu!
Några frågor: Är det fortfarande originalmattor och ljuddämpning inne i bilen? Några av rutorna utbytta mot plast? Ni har inte funderat på en mer utvecklad riktig motorsportbur med tanke på er framfart!? Bilens vikt med vätskor? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
|
||||
Hon kan jämföra sig med den mest imponerande interiörskräddaren jag sett: www.designpaulchampagne.com - Paul och Lindas läderjobb verkar ligga i ungefär samma klass.. _________________ Anders Hansson |
||||
Var du lika iskall, som den lilla inklippta kommentaren antydde, över händelsen
otroligt hur de kan göra ett så bra reportage, över en sån trist sak. Blir intressant att följa i nästa avsnitt, även om många av oss redan vet att de gått bra Gillar verkligen fälgarna, kommer sitta hur vackert som helst misstänker jag. _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||||
- Fortfarande originalmattor, ingen ljudisoleringa annat än den som finns i mattan. - Nej, inga plast rutor. Däremot är bakrutan mkt lättad redan från fabrik. - Nej, den måste monteras ur vid varje besiktning. Den är dock FIA godkänd, den vi kör med och lättviktsvariant, 19kg totalt (helbur) - oj ingen aning just nu. vi skall väga så snart vi är helt klara, för att se hur mkt skit vi plockat på för att njuta lite nu åxå. Det är tid för det i Loadeds historia |
||||
Jag var nog det helt naturligt av någon anledning som jag inte kan svara på. men Kenneth har mått riktigt, å då menar jag verkligen, riktigt dåligt av hela denna händelse. Kanske var det detta som jag kände omedelbart, att det kändes värre för honom. För jag är knappas medietränad Men som du nämner så kommer nästa avsnitt bli riktigt kul att se hur klippt ihop av själva jobbet på skadeverkstaden. Det är lite av en ny typ av inslag i Motorjournalen, kanske blir det ett lyckat koncept. Det återstår för tittarna att avgöra. Hjulen kommer monteras imorgon, det är lite special att kränga på hårda R däck på dessa dä de är lackade med vanlig billack på ytterringarna. Men imorgon kommer bilder på Bil och Hjul. |
||||
Hon kan väll inte vara oerfaren sömmerska? Tycker det ser ut som hon sytt hela livet ju
|
||||
Det kommer bli mycket mera intressant än det inslaget vi såg igår. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<< | << 1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 136, 137, 138 >> 142 besök senaste veckan (526783 totalt) |