Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 46, 47, 48   >>
84 besök senaste veckan (829391 totalt)
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1803




_________________
Mathias Lövdblad
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
TURBO² skrev:
Eller så köper du bara dessa och spar vikt.
http://www.eliseparts.com/products/show/72/622/lightweight-steering-ar . . . .



Japp, det är inte så dumma grejer
Är även sugen på dessa för att få ner den på backen utan att förstöra geometrin
http://www.eliseparts.com/products/show/73/570/gt-hub-upright-s2-front . . . .

/Z

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Köp, rita av och finansiera dina egna

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Tegheim skrev:
Köp, rita av och finansiera dina egna


Strålande ide

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Hej,

Ja vad händer här egentligen, man kan ju tro att det står still. Men det gör det absolut inte.
Är klar med all baskonstruktion nu och för första gången sedan jag köpte bilen så står den på egna "ben". Väntar på att köra ner bilen till IGMAB för burbygge dock har dom lite fullt upp just nu men det ordnar sig nog snart, planen är att det skall bli certad CrMo båge för både SBF/FIA godkännande samtidigt som SFRO och bilprovningen är nöjda.
OBS de bakre stöttorna från gamla huvudbågen ner till bakvagnen är bara transportstöd, den nya buren skall möta bakvagnen.






Framvagnen med de nya längre länkarmarna är klar bortsett från de nya stötdämparna som KH motorsport skall tillhandahålla. Det blir 2-vägs med lös behållare.




Bakvagnen är nu klar (igen). Efter helsvetsningen för några veckor sedan slog den sig såpass att den till viss del fick göras om. Nu är den ytterligare förstärkt och balkarna är inboxade.




Bakre dämparna även de från KH Motorsport har fått justerbara övre fästen för att kunna följa med om jag vill sänka den ytterligare när jag i framtiden eventuellt byter till droppade spindlar fram.
Även dessa blir 2-vägs justerbara. Modellen är nyframtagen av KH motorsport, då i form av att behållaren är integrerad i botten på dämparen. Detta bl.a för att det är väldigt trångt mellan drivaxel/hjulupphängningen å då hade vi fått ha en tom lång distans där istället.




Bakre torpedväggen har byggts ihop och den stora plåten är demonterbar för servicevänlighet.



Ha det'

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7779



Snyggt!

Kommer bli en galet fet vagn!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Det här är spännande att följa! thumbs up

Ser att du modifierat utrymmet för bränsletanken för att kunna flytta fram motorn så mycket som möjligt. Får orginal bränsletank fortfarande plats, eller har du en helt annan lösning på gång? jag antar att 35 liter i orginaltanken är lite för lite till en v10 iofs...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Är det 245or? Ser ut som 845or :-)

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
meldert skrev:
Det här är spännande att följa! thumbs up

Ser att du modifierat utrymmet för bränsletanken för att kunna flytta fram motorn så mycket som möjligt. Får orginal bränsletank fortfarande plats, eller har du en helt annan lösning på gång? jag antar att 35 liter i orginaltanken är lite för lite till en v10 iofs...


Ja original tank får plats, har funderat på att komplettera med en tank till. Men man vill ju ha vikten på rätt ställe och så måste det ju vara brandsäkert oxå. Till första generationen blir det nog bara std tanken iaf.

Förra bilen drog ca 1 liter vid lugn landsvägskörning och ca 3 liter/mil i snitt, på bana mer förmodligen så det blir inga jättepass i sträck

/Z

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Tegheim skrev:
Är det 245or? Ser ut som 845or :-)


Haha, jodå det är 305 bak och 245 fram.

/Z

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823



FET !! Kul att den står på egna ben.
Hoppas man får se den live på någon bankörning i sommar.

_________________
Mathias Gustafsson

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12894



meldert skrev:
Det här är spännande att följa! thumbs up


Vansinnigt spännande! thumbs up

Snygg finish på grejerna också!
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 875



Small car and big engine =COOL og mycket hoj finish thumbs up

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
_T_H_ skrev:
FET !! Kul att den står på egna ben.
Hoppas man får se den live på någon bankörning i sommar.


Skoj att det gillas.
Jo jag hoppas oxå köra lite bana i år för att sortera ut främst chassie och bromsar. Hoppas orken håller i sig för då finns nog en chans iaf.

/Z

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
meldert skrev:
Det här är spännande att följa! thumbs up


Vansinnigt spännande! thumbs up

Snygg finish på grejerna också!


sirhiss skrev:
Small car and big engine =COOL og mycket hoj finish thumbs up




thumbs up motiverande att läsa era kommentarer.

/Z

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444



Uj uj uj vilken fart det kommer att bli i den här thumbs up

_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3371



And ersJepp sson skrev:
meldert skrev:
Det här är spännande att följa! thumbs up


Vansinnigt spännande! thumbs up

Snygg finish på grejerna också!


+1 på allt!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
mats ivarson
Göteborg
Här sen Dec 2005
Inlägg: 61



Kul att se uppdateringar!

_________________
Mats Ivarson
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



Blir ju hur bra som helst. Jag förmodar att du sett att Venom GT slog rekord 0-300 för en tid sedan. Potential finns i projektet

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



För cool thumbs up

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Kenson skrev:
Blir ju hur bra som helst. Jag förmodar att du sett att Venom GT slog rekord 0-300 för en tid sedan. Potential finns i projektet


Jodå den har jag koll på en helt vansinnig bil, ungefär som din gamla

/Z

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 46, 47, 48   >>
84 besök senaste veckan (829391 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande