Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015 | << 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 46, 47, 48 >> 84 besök senaste veckan (829391 totalt) |
Hej,
Å så blev det ett kyl. Har utgått från ett dubbelradigt Griffinkyl till nån jänkevariant, kapat av gavlarna till viss del. Lagt i en skiljeplåt så det i princip är två separata kylare, dock ett litet avluftningshål så luften kan komma upp till övre sektionen där avluftningen kommer finnas. Är inte proffs på alusvetsning, men det blir bättre och bättre för varje gång. Fastsättning av kylet är inte klart än....har några olika lösningar som jag funderar på. /Z _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
Mycket fint bygge.
Hoppas du slår den här http://www.youtube.com/watch?v=HmscS _________________ Johan Claesson |
||||||
Pratade med Clas Trana (delar studio med hans svåger) snabbt i fredags och han pratade om ditt projekt. Han hade åkt med i ditt förra projekt och beskrev det som galet. Verkade se fram mot en tur med det här åket...
Tycker du ska skriva till när du börjar närma dig klart så ordnar vi lite bilder. _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||||
Tackar, I ren körbarhet är det nog klart möjligt. I acc prestanda inte riktigt. I livslängd absolut /Z _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
Hej, Ja Claes verkade gilla det andra bygget . Denna blir nog bättre på allt men inte lika kult som den förra. Visst kan vi ta lite bilder när den blir klar, räknar med utsortering på bana under sensommaren. /Z _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
Hej,
Nu är kylinstallationen klar, alla fästen, fläktar, konsoler osv. Satte fast fläktarna med genomgående skruvar där jag la två lager krympslang på skruvarna som skavskydd. Satte även filtmatta där fläktarna och brickorna ligger mot kylet. Hoppas det inte kommer skava. Originalinstallationen hade fläktarna direkt liggande mot kylflänsarna vilket verkar lite osäkert. För övrigt har det varit trögt att få igång bygget med buren, de som var planerade att bygga buren har svårt att få tid så alternaiv lösning hos annan leverantör är uppstartad Beräknas lämna bilen nästa helg Näst på tur är oljesystemet, har börjat med fästet för oljefilterbehållaren. Har även beställt ett lass med AN-kopplingar från streetpower.se , det blir Fragolakopplingar och Fragolaslang till hela oljesystemet. /Z _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
Hej,
För några veckor sedan lämnades bilen till Gäddhultarn för burbygge. Under tiden har jag stillsamt pillat med diverse oljessystemsadaptrar för att kunna ansluta AN-kopplingar på motor, oljefilterhus och oljekyl. Transport till Gäddhultarn, ordentligt väderskyddad Bilen på plats hos Roland, fick montera bakdäcken fram och vice versa för att få på den på släpet Diverse AN adaptrar, svarvat å svetsat. /Z _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
Hej Mads. Är inte helt säker på hur du menar men just nu lutar det åt DTA S100 styrsystem och då blir det antingen wire direkt till trottlarna eller eventuellt en enkel gasspjällsmotor som länkar ihop båda sidorna. DTA klarar inte styra dubbla gasspjällsmotorer. Med vänlig hälsning, Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
Köhlers nya sprut är inget som du funderat på? /AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + V70II Sodi DD2 |
||||||
Hej, Jo jag har pratat med Khöler men jag får inte klarhet i hur dom styr kamposition. Det verkar vara förstyrd och inte positionsstyrd och det är jag skeptiskt till. Det borde betyda att kampositionerna är olika för alla motorer då oljetryck, oljeviskositet och Vanospumpens kondition borde påverka positionsregleringen. Lambda control ingår inte enligt Khöler. Med detta i beaktande tycker jag det är svårt att motivera priset jmf med ett DTA för ca 10000kr. Med vänlig hälsning, Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
Det er fordi jeg arbejder på at få ham der lavede motorstyringen til vores S54 til at lave en til V10'eren også. Det eneste problem er gasspjældsmotorerne. Han kan styre Vanos, pumperne i bundkaret, det orinale tændning (dog som wasted spark) osv. Men jeg mangler et stik/plug til gasspjældsmotorerne for at han kan måle på dem og forhåbentlig få dem til at virke. For ellers skal vi også til at bygge om til enten en gasspjældsmotor eller wiretræk.
Mads _________________ Mads Moeskjær |
||||||
Har precis kommit över ett "köhler sprut", håller på och gå igenom det utfall det är något jag vill köra på min motor.
Köhler kör Alpha N men det har ni nog listat ut, lambda feedback går att komplettera med. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n |
||||||
Hej, Det går inte att köra BMW's V10 (S85) med wasted spark då tändföljden är ojämn, dvs det är aldrig mer än en kolv i topp samtidigt. Tändföljden är 90-54-90-54-90.....osv. Om bankvinkeln hade varit 72 grader hade det gått. Det är möjligt att jag har gasspjällskontakter över från mitt förra bygge, kan kolla ifall det är intressant. De som sitter på kabelmattan jag nu skall använda vill jag inte göra mig av med förrän jag 100% bestämt mig för vilket sprut jag skall använda. Mvh Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
Hej Johan. Ved godt det ikke burde kunne lade sig gore på en odd-fire motor. Men han er en ret dygtig tekniker, og han har allerede lavet forsog med det, og siger at han kan få det til at virke. Han bruger de originale tændingsbokse, så der skal ikke laves noget om på ledningnettet for at det virker. Det eneste der mangler at blive styr på, er det med gasspjældsmotorerne. De korer jo over CanBus, så han mangler lidt forskellige oplysninger og målinger der, men han siger det ikke er umuligt at lose. Så hvis du har sådan et stik er jeg meget interesseret i det. Og selve den motorstyring han laver, er ikke specielt dyr, så hvis vi får det til at virke på vores, er det jo også noget du kan overveje. Mads _________________ Mads Moeskjær |
||||||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||||
Pratar med honom då och då. Är väldigt intresserad av hur den kommer funka och helst vill jag kolla på den innan jag bestämmer mig. Mvh Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015 | << 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 46, 47, 48 >> 84 besök senaste veckan (829391 totalt) |