Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 "RS" -78
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (29916 totalt)
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Hej!

Trist - Jag har åkt av i precis samma kurva (med 944).. det går väldigt fort när man åker baklänges på
gräset... Mycket läskigt.. Men det kunde absolut ha varit värre.. Jag har sett bilar som har klarat
första sladden, men sedan i stället fått en retursladd mot insidan av kurvan i stället...

Din bil blev ju annars kanonläcker efter uppfräschningen! thumbs up thumbs up Jag är avundsjuk!

Det ska inte vara några problem att återställa den. Hoppas att det löser sig snabbt och enkelt.

_________________
--
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Så det var din.

Trist, men det ser reparabelt ut tyckte jag på parkeringen.
Hoppas du hinner få köra nåt mer i år.

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Trist! Jag lider med dig.
Jag har oxå min bil hos Levin för lite översyn .

Du har inga extra däck och fälgar man kan låna? Mina fälgar ska lackas och så den måste stå på något hos Levin medans de får lite färg...mina blir oxå svarta thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Pelle E skrev:
TRIST! Lider med dig!! Men det borde gå att få ordning på igen!!

Lycka till och hoppas att du får en bra semester trots denna incident!

Pelle


Ja det får allt bli en riktig lökar semester istället.

_________________
Jocke Rydell
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Jakob Hultkvist skrev:
Vet hur det känns... Men kunde varit betydligt värre.


Det är sant. Bara att se framåt. Jag tycker ju om bilen så mycket och vill inte vara utan den för länge.

_________________
Jocke Rydell
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Hej!

Trist - Jag har åkt av i precis samma kurva (med 944).. det går väldigt fort när man åker baklänges på
gräset... Mycket läskigt.. Men det kunde absolut ha varit värre.. Jag har sett bilar som har klarat
första sladden, men sedan i stället fått en retursladd mot insidan av kurvan i stället...

Din bil blev ju annars kanonläcker efter uppfräschningen! thumbs up thumbs up Jag är avundsjuk!

Det ska inte vara några problem att återställa den. Hoppas att det löser sig snabbt och enkelt.


Läskigt var rätt beskrivning. Jag kan råda bot på avundsjukan, vi byter bil med varandra för jag är avundsjuk på dig

_________________
Jocke Rydell
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Qvisfr skrev:
Så det var din.

Trist, men det ser reparabelt ut tyckte jag på parkeringen.
Hoppas du hinner få köra nåt mer i år.


Skönt att flera verkar tycka det. Jag var jävligt orolig ett tag, men vi får la se vad mulle mek säger.

_________________
Jocke Rydell
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Fredrik C skrev:
Trist! Jag lider med dig.
Jag har oxå min bil hos Levin för lite översyn .

Du har inga extra däck och fälgar man kan låna? Mina fälgar ska lackas och så den måste stå på något hos Levin medans de får lite färg...mina blir oxå svarta thumbs up !


Jo faktiskt så har jag det. Dessutom är de svarta så du kan se hur det kommer se ut när dina är färdiga. Hör av dig så kan vi nog lösa det.

_________________
Jocke Rydell
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Jocke Rydell skrev:
Jag kan råda bot på avundsjukan, vi byter bil med varandra för jag är avundsjuk på dig


Det behöver du inte vara. Min nya bil har två bra egenskaper: Den ser bra ut på bild och den låter snabb.

_________________
--
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Jocke Rydell skrev:
Fredrik C skrev:
Trist! Jag lider med dig.
Jag har oxå min bil hos Levin för lite översyn .

Du har inga extra däck och fälgar man kan låna? Mina fälgar ska lackas och så den måste stå på något hos Levin medans de får lite färg...mina blir oxå svarta thumbs up !


Jo faktiskt så har jag det. Dessutom är de svarta så du kan se hur det kommer se ut när dina är färdiga. Hör av dig så kan vi nog lösa det.


Är några veckor kvar innan det är dax för lack så jag hör av mig lite senare.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2258



Hoppas du får ihop bilen, den såg inte rolig ut!

En fråga, din pyttesmå värmekammare, dom är svetsade runt ett par headers antar jag?
Hur blir värmen med så små burkar?
Jag letar nämligen bra lösning på avgassystem för min 3.2a men jag klarar mig inte utan värme.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Hej Magnus.
Nej fy fan, den såg bättre ut vid ankomsten
Jag har varit och tittat på bilen nu och det var väl lite mera plåtskador än jag kom ihåg.
Dock så såg killarna på Levin Racing inga problem att få ordning på den, allt går att fixa. (Det stod ett gäng elvor av olika årgångar inne och de flesta med plåtskador var smällda bak wonder why.)
offerten till försäkringsbolaget har gått iväg och nu är det väl bara att vänta på godkännande därifrån.

Det stämmer med värmekamrarna att de är svetsade runt ett par headers. Värmen funkar alldeles utmärkt faktiskt, trots att det läcker lite här och var från elfläkten med mina raggar tejpade anslutningar. Det fungerar hjälpligt om man inte kör elfläkten utan endast låter motorfläkten trycka igenom luften. Jag är sugen på att fixa till det med den gamla gamla typen av rör som går direkt från fläktkåpan till kamrarna så att jag kan ta bort den fula elfläkten och få lite cleanare motorrum. Men det blir väl ett projekt för vintern.

Du har alltså en 3,2:a i din targa, eller är det på gång? Berätta.

_________________
Jocke Rydell
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Jocke Rydell skrev:
Dock så såg killarna på Levin Racing inga problem att få ordning på den, allt går att fixa.

Det låter ju väldigt skönt. Lycka till!

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Grymt trist med bilen men skönt att det gick bra med dig

Jag var på Mantorp samma dag fast på eftermiddagen och såg bilen som såg riktigt fin ut och hos Levin så är den ju i goda händer och de där fixar dom till så det blir säkert kanonbra igen.

vågade ni starta motorn efter smällen?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2258



Jocke Rydell skrev:
Det stämmer med värmekamrarna att de är svetsade runt ett par headers. Värmen funkar alldeles utmärkt faktiskt, trots att det läcker lite här och var från elfläkten med mina raggar tejpade anslutningar. Det fungerar hjälpligt om man inte kör elfläkten utan endast låter motorfläkten trycka igenom luften. Jag är sugen på att fixa till det med den gamla gamla typen av rör som går direkt från fläktkåpan till kamrarna så att jag kan ta bort den fula elfläkten och få lite cleanare motorrum. Men det blir väl ett projekt för vintern.

Du har alltså en 3,2:a i din targa, eller är det på gång? Berätta.



3.2an är på gång, den är fortfarande kvar på motorstativet, men till våren så kanske...

Det blir inviduella spjäll och EFI, fast den är orginal internt, än så länge i alla fall. Så jag står i valet och kvalet mellan headers eller värmekammare från antingen 993 eller de tidiga bilarna.

Jag byggde om min 2.7a som jag har i bilen nu till det äldre värmesystemet. Funkar kalasbra och ser så mycket bättre ut.


Hoppas försäkringsbolaget säger ja!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Cyberdennis skrev:
Lycka till!


Magnus Svensson skrev:
Grymt trist med bilen men skönt att det gick bra med dig

Jag var på Mantorp samma dag fast på eftermiddagen och såg bilen som såg riktigt fin ut och hos Levin så är den ju i goda händer och de där fixar dom till så det blir säkert kanonbra igen.

vågade ni starta motorn efter smällen?


Tack grabbar. Ja så här i efterhand känns det overkligt hur bra man klarade sig själv, det är ju lite mardröm att smälla baklänges. Man börjar ju fundera på hur smart man är som åker i T-shirt och jumpadojjor i en icke fia godkänd stol. Eller så får man sänka farten lite så att man håller sig på asfalten .
Jag stängde av motorn så fort jag stannat och har inte startat den sedan dess. Dock sprang det inget läck trots att oljetanken såg ut som ett russin.


safe skrev:

3.2an är på gång, den är fortfarande kvar på motorstativet, men till våren så kanske...

Det blir inviduella spjäll och EFI, fast den är orginal internt, än så länge i alla fall. Så jag står i valet och kvalet mellan headers eller värmekammare från antingen 993 eller de tidiga bilarna.

Jag byggde om min 2.7a som jag har i bilen nu till det äldre värmesystemet. Funkar kalasbra och ser så mycket bättre ut.


Hoppas försäkringsbolaget säger ja!


Spännande. Magnus du verkar ju inte ha tummen mitt i handen, du fixar nog att böja till lite plåt runt ett par headers.
Ja nu väntar jag som ett barn på julafton att få klart för reparation.

_________________
Jocke Rydell
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Hur går det med bilen Jocke?!

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498



Pär Hylander skrev:
Kul!
Är det Stefan Regnells gamla?
http://www.hermods.com/blueberry/races02.htm


Se där! Min farbrors gamla bil, visste att jag kände igen den.

Den har man åkt några gånger med, helt klart potent vagn!

Jätte kul att se den igen!

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Pehr Johnsson skrev:
Hur går det med bilen Jocke?!


Försäkringsbolaget har sagt okej, delar är beställda och sist jag pratade med Levin (3 veckor sedan) så befann den sig hos plåtis. I dagarna trillade det in ersättning för hjälmen så det börjar väl bli dags att handla igen, har ju nästan glömt att jag har en hobby.
Hoppas man får se dig på något banmöte i sommar. Jag är sjuukt nyfiken på ditt nyförvärv.


Regge skrev:
Pär Hylander skrev:
Kul!
Är det Stefan Regnells gamla?
http://www.hermods.com/blueberry/races02.htm


Se där! Min farbrors gamla bil, visste att jag kände igen den.

Den har man åkt några gånger med, helt klart potent vagn!

Jätte kul att se den igen!


Där ser man. Bilintresset ligger i släkten ser jag. Har han kvar cupen han köpte efter den "gamle"?

_________________
Jocke Rydell
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Jocke Rydell skrev:
Pehr Johnsson skrev:
Hur går det med bilen Jocke?!


Försäkringsbolaget har sagt okej, delar är beställda och sist jag pratade med Levin (3 veckor sedan) så befann den sig hos plåtis. I dagarna trillade det in ersättning för hjälmen så det börjar väl bli dags att handla igen, har ju nästan glömt att jag har en hobby.
Hoppas man får se dig på något banmöte i sommar. Jag är sjuukt nyfiken på ditt nyförvärv.


Låter ju bra!

Jag tänkte börja lungt och köra med PCS!

//Pehr

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3677



Jocke Rydell skrev:
Har han kvar cupen han köpte efter den "gamle"?


Hej Jocke,

Nej Stefan bytte den mot en sternrubin RS-92 tidigare i somras.

Jag har förresten några bilder på din bil efter olyckan som jag tog för PCS och försäkringsbolaget, vill du ha dom så PM'a en emailadress. Hoppas allt löser sig med reperationen.

Hälsningar
Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 "RS" -78
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (29916 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande