Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 "RS" -78
<<   1, 2, 3, 4
4 besök senaste veckan (29916 totalt)
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498



Jepp det gör den, Min pappa tävlade med Lotus i roadsport innan han avled i cancer. Stefan kör porsche och Farfar körde rally.

Hans RS är i kanon skick, riktigt härlig pärla. Som går mycket fint!

Som sagt, jätte kul att se hans gammla bil in action

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Sådär ja. Nu börjar det hända grejor på bilfronten. Jag var på studiebesök hos Levin i förrgår och kunde konstatera följande.
Förutom några smärre justeringar kvar att göra med motor lucka, bakljus och stötfångare så såg det mycket bra ut. Det var dessutom inte jag som behövde upptäcka "felen" utan Rasmus på verkstaden har tagit tag i det själv, mycket proffsigt.
Många nya delar som oljetank, svärd, bärarm, fälgar etc etc. Perfekt (vad jag kunde se i hallens ljus) färgmatchning på lack jobbet och ett cargraphic avgassystem med sjukt grova slutrör , man får in hatten i dem. Efter lite strul med frånvarande gnista konstaterades fel i huvudströmbrytaren så den skall åtgärdas också. Fortsätter det så här så kan det bara inte bli något knas, nu längtar jag bara till våren så jag kan ta igen lite av säsongen som försvann. Lite bilder blev det såklart också.






_________________
Jocke Rydell
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Det där ser riktigt bra ut Jocke!! thumbs up thumbs up

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



ser grymt bra ut inte alls lika ledsen som den såg ut på mantorp

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1893



thumbs up
Tjena Jocke,
Först och främst vill jag säga att det är trevligt att se att det löste sig för dig och bilen ser ju bättre ut än någonsin.
Jag undrar dock lite så här i efterhand ang. skadan, vad hade du för försäkringsbolag? Problem, diskutioner från deras sida osv.?
Alltid bra att ha "real case" att relatera till så att säga.
Du kan skicka mig ett mail om du inte vill skriva här.

Lycka till så ses vi i April,
Tomas
www.min911.blogg.se
tomas.runebrant@normagroup.com

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



Det blir riktigt bra, Jocke! thumbs up Jag känner redan att jag saknar mina slutrör!
Jag går ju över till RSR-typen i ärtrörs-diameter...

Vad jag saknar ÄNNU mer är nummerskyltsbelysning! Vill ha dina!



Vet du var de är köpta? Förr fanns det på varenda tapp, men idag kanske hos RUF.
Har du planer på att bygga om din bil är jag köpare dessa...

Ses på banan i vår, det är snart det!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
bakmotor skrev:
thumbs up
Tjena Jocke,
Först och främst vill jag säga att det är trevligt att se att det löste sig för dig och bilen ser ju bättre ut än någonsin.
Jag undrar dock lite så här i efterhand ang. skadan, vad hade du för försäkringsbolag? Problem, diskutioner från deras sida osv.?
Alltid bra att ha "real case" att relatera till så att säga.
Du kan skicka mig ett mail om du inte vill skriva här.

Lycka till så ses vi i April,
Tomas
www.min911.blogg.se
tomas.runebrant@normagroup.com


Ja inte är det några hemligheter inte. Försäkringsbolag är Bilsport & MC genom PCS. Jag hade själv bara kontakt med dem i början när de ville veta vart jag skulle lämna in den för rep. Sedan har verkstaden hållit all kontakt med dem så jag har tyvärr ingen aning om hur de är att ha att göra med. Jag behövde bara lämna in ett vrak och hämta ut en skönhet så jag är mer än nöjd. Nu vet jag inte om försäkringen gäller på andra än PCS banmöten men eftersom de är de enda jag åker på så känns det som rätt bolag för mig. Att premie och självrisk är i världsklass gör ju inte heller något.
Så det blir


FLAT-SIX skrev:
Det blir riktigt bra, Jocke! thumbs up Jag känner redan att jag saknar mina slutrör!
Jag går ju över till RSR-typen i ärtrörs-diameter...

Vad jag saknar ÄNNU mer är nummerskyltsbelysning! Vill ha dina!

Vet du var de är köpta? Förr fanns det på varenda tapp, men idag kanske hos RUF.
Har du planer på att bygga om din bil är jag köpare dessa...

Ses på banan i vår, det är snart det!


Du kan få en bit av mina slutrör , jag tänker kapa av en bit på dem så att de inte sticker ut så mycket bakåt. Just nu är faktiskt dämparen tillbakalämnad för rep, det läckte från en svetsskarv. Känns ju kul på en Cargraphic dämpare för herrejösses massa pengar.

Skyltbelysningen vet jag inte vart de fick tag på men hör efter med Levinracing, annars verkar väl dessa vara hyffsat nära vad jag har på min bil.

Banmöten ja. Våren känns längre bort än någonsin, nu får det fäään sluta att snöa.

_________________
Jocke Rydell
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1893



[quote=
Ja inte är det några hemligheter inte. Försäkringsbolag är Bilsport & MC genom PCS. Jag hade själv bara kontakt med dem i början när de ville veta vart jag skulle lämna in den för rep. Sedan har verkstaden hållit all kontakt med dem så jag har tyvärr ingen aning om hur de är att ha att göra med. Jag behövde bara lämna in ett vrak och hämta ut en skönhet så jag är mer än nöjd. Nu vet jag inte om försäkringen gäller på andra än PCS banmöten men eftersom de är de enda jag åker på så känns det som rätt bolag för mig. Att premie och självrisk är i världsklass gör ju inte heller något.
Så det blir
[quote]

Låter bra det, hade för mig att du nämnde på Mantorp att du hade Bilsport&Mc.
Samma som jag alltså, man måste väl säga att premien är svår att pruta på.........


Tomas
www.min911.blogg.se

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
ojoj, long time utan uppdateringar. Bilen har varit lågprioriterad senaste tiden men med en plats på Kinnekulle om en månad så är det bare te att spotta i nävarna och sätta fart. Slutrören är kapade men behöver sista finliret för att bli schysst, inte lätt med vinkelslip. Sedan har operation nedtyngning startat, jag går mot strömmen och plockar i glas istället för plastrutor. Jag har sedan jag köpte bilen stört mig på de repiga och färgdammiga plastrutorna och de gamla torra gummilisterna med massa gucka i.
originalbakrutan fick jag med bilköpet och har legat i garaget, sidorutor hittade jag på en skrot tillsammans med fräscha lister. Slutligen hittade jag en ny bakrutelist av en privat person till halva nypriset. Sidorutorna var ur när bilen lackades i vintras men bakrutan var desto mer spännande att få loss. Hur mycket rost skulle det finnas? Jag var inställd på det värsta, det brukar vara lika bra. Men när allt var borta och rengjort så såg det hur bra som helst ut, noll rost. Den blå färgen satt väl inte sådär jättebra så jag skrapade, slipade och grundmålade. Då skall det bara lackas blått och smacka dit rutorna. Jag har snackat med en glasmästare som kunde hjälpa mig montera rutorna, 900 spänn vill han ha och just nu känns det som det kan vara värt hjälpen. Har aldrig monterat rutor själv.
Så till det intressanta, viktökningen. Den blir hela 5,8 kg
Bakre sidoplastrutorna väger 550 gram st och glas 850 gram st. Bakrutan i plast 2,1 kg och glas 7,3 kg.
Sedan skall bara bromsvätskan bytas och hjulen monteras. Jag har ju inte kört bilen annat än upp och ned från släpet efter smällen så det skall väl till någon form av "shake down" innan man styr kosan mot Götene. Fan vad jag längtar.

Rostfritt



Rengjort, slipat och grundat.



Gamla listen är torr som fnöske.



Inte några direkt rejsiga uppdateringar men man måste ju vara fin också

_________________
Jocke Rydell
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare

Sådär, första banåkningen avklarad, Kinnekulle med PCS. Körningen gick riktigt pissigt, jag fick inte till något flyt överhuvudtaget utan för det mesta gick det .
Men men, det här är ju bilens tråd och den skötte sig klanderfritt. Allt funkade som det skulle och inga nya överraskningar bjöds det på, fan vad skönt. Levin Racing har gjort ett toppenjobb med att återställa bilen.
Nu ser jag fram emot Mantorp om en månad och innan dess borde man kunna pricka in en slalom också.

_________________
Jocke Rydell
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502



Länge sedan denna tråd uppdateras.

Vad är statusen?

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
bumper skrev:
Länge sedan denna tråd uppdateras.

Vad är statusen?


Ja vad händer här då.

Jag trodde att ett bakhjulslager hade gett upp. Perrys motor hämtade bilen på släp och ringde efter ett par timmar. Det var centrummuttern som gängat upp sig, bara att dra fast (300 Nm) och hämta bilen.

Jag har rivit ur den gamla torra och lackade gummilisten till bagaget. Tyvärr följde mer lack med än jag önskade så jag måste skrapa och måla innan den nya monteras. Inte mycket till rejsuppdatering men jag har stört mig på den listen sedan jag köpte bilen.

Sedan skall jag fixa nya bussningar till bakre krängningshämmaren. Dessa finns inte att köpa lösa så jag får ta och muta grabbarna på våran verktygsavdelning med en rejäl fika.

Någon form av splitter skall tillverkas också, har fått lite uppslag av Mellander här på forumet.
Den känns nu lite lätt i fronten när det börjar gå fort.

Däcken är bytta. Det blev Kumho ecsta V70A, köpta från Camskill i England.

Just ja, besiktning skall göras också.

Sen jävlar.

_________________
Jocke Rydell
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250



Tjena Jocke.

Härligt att bilen är på väg ut.

Skall ni ner något på körningarna på sviestad?
om ni åker ner så hör av er så kommer jag gärna förbi i mån av tid!
Min ena 911 har redan vart på vårpremiär (kors i taket) körde lite slalom med pcs.
Har lite småsaker att ta tag i men bilen är på hjulen iaf. Den andra 11n skall väl få en vårpremiär i veckan tänkte jag.

Ha det så hörs vi// Patrick

_________________
Patrick Hansson
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
CMXI skrev:
Tjena Jocke.

Härligt att bilen är på väg ut.

Skall ni ner något på körningarna på sviestad?
om ni åker ner så hör av er så kommer jag gärna förbi i mån av tid!
Min ena 911 har redan vart på vårpremiär (kors i taket) körde lite slalom med pcs.
Har lite småsaker att ta tag i men bilen är på hjulen iaf. Den andra 11n skall väl få en vårpremiär i veckan tänkte jag.

Ha det så hörs vi// Patrick


Hallå Patrick.

Är det måndagskörningarna på Sviestad du menar, måste man ha licens för att få köra dessa?
Annars är nog det närmaste för min del Mantorp med PCS i juli. Skall du åka den i år? Jag är jäkligt nyfiken på din svarta.


_________________
Jocke Rydell
Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250



Mantorp i juli.... Det skall bokas in!! Det är semestertid för mig. Men sen skall det iofs godkännas av ledningen hemma också iofs. :-)
Jag skall ringa Levin i morgon och försöka få en tid till cornerweight. Sen skall pärlan vara så gott som klar:-).

Måndagskörningarna på svietad kan man lösa engångslicens för runt hundringen. Eller det gick iaf förr.

Ses på Mantorp!!!!

_________________
Patrick Hansson
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Jaha då är bilen såld. Vad skall jag hitta på nu? Denna gång blir det något som inte är rensat och med bur osv. Nånting mera clubsportaktigt för en Porsche blir det hur som helst. Skall jag lägga mera pengar på en 964 som jag verkligen vill ha eller köpa det jag anser vara mest pang för pengarna en 944 turbo? Det finns några heta kandidater till salu bland 951:orna just nu, det var ju en sån jag började med för 8 år sedan och de går ju så jäkla fint. Hustrun har börjat tjata om husvagn så pengarna skulle ju räcka till både och om jag tar en 944 men hjärtat säger något annat. Dessa i-landsproblem, dessa i-landsproblem.

_________________
Jocke Rydell
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Det kommer att bli bra till slut, allra helst om du håller dig kvar i familjen

Själv är man ju partiskt efter att bara ägt två elvor .

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Fredrik Gabrielsson
Nyköping
Här sen Sep 2003
Inlägg: 108



Jag hade samma känsla förut när jag hade min 911 turbo -78 som var en ren tävlingsbil. Familjen kunde inte åka med men den gick väldigt fort när man väl kom på en bana. Jag sålde den och skaffade en kompromiss. En 911 sc med taklucka och allt Tidernas komfortbil som också svänger. Hoppas att du hittar något bra att åka med.

_________________
Fred rik Gab riel sson
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324


Trådstartare
Mmmmm. Sitter och firar med en whisky och mår bra. 10 juli är räddad, mer info kommer.

_________________
Jocke Rydell
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Trevligt! Grattis .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
CMXI
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 250



Härligt!! Mer info snarast!!!!

_________________
Patrick Hansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 "RS" -78
<<   1, 2, 3, 4
4 besök senaste veckan (29916 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande