Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 82, 83, 84 >> 23 besök senaste veckan (343331 totalt) |
Råkade hamna på lite inoljad asfalt under kvalet på gelleråsen vilket resulterade i att jag hamnade i spenaten som vidare gav en havererad bärarm...
Som tur va så hade Libell svets och Max hade plattjärn så att det gick att laga till racet |
||||
|
||||
Blir tvungen ett prova vinge för att se om det ger så mycket som många påstår. Köpte en clubmanvinge i helgen så jag hoppas på att kunna prova den på Gelleråsen nästa onsdag. |
||||
Skulle det inte räcka långt med att bara flytta undre stötdämparfästet närmare spildelleden för att minska brytkraften i bärarmen? Iofs kräver det längre stötdämpare och kanske andra fjädrar också så då är väl ombyggnad till inbyggda dämpare inte långt borta... _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Ju längre ut du flyttar dämparna, desto sämre förutsättningar ger man pga utväxlingen blir sjunkande vartefter det fjädrar in...inte så bra. med pushrods kan man rätta till det lite. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Nyfiken - det sägas ger mycket även på en sjua, tänkte på hur areo dynamiken ser ut ? Har du fått några tips på hur du ställer den ( vinkel) ? _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Nä, inga tips. Antar att vingen kommer att funka bäst rakt över bakhjulen och hur luften rör sig där har jag ingen aning om, blir att prova sig fram helt enkelt.
Har oxå beställt en form-plyfa idag, 6,5 mm tjock som väger 3 kg/kvm (samma som 1,1 mm alu) som kommer hamna under bilen. Känns som att det är mer lämpat att ha det under bilen jämfört med alu plåt. |
||||
Jodå, jag är nöjd.
Satte personbästa på kvalet med 1.04,5 och vann båda loppen . Är oxå nöjd med övriga varvtider i loppen, bästa varvrid satt på 2:a varvet 1.05,156, 3:e varvet 1.05,159 I andra loppet hade jag 1.05,006 som bäst och 1.05,007 som näst bästa. Tyvärr så körde Ahlmqvist av efter första varvet så det blev tyvärr ganska tråkiga lopp rent tävlingsmässigt . Va oxå lite nojig eftersom jag upptäckte att grenröret spruckit efter fredagsträningen, rostfritt suger |
||||
För en som hittills bara åkt banträffar/Gellerås-träningar så känns ju det..... Lovande.... _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
Faan va nice _________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||||
Blir ingen onsdagsträning i morgon, va precis ute och kollade in grenröret och det är sprucket på tre ställen + att jag har lite annat fix att göra.
Nästa onsdag har jag i allafall bokat in där . |
||||
Lycka till med grenrör och aerodynamikexperiement |
||||
tjenare kimmen......
Jag lovar dig att vingen beroende hur stor den är kommer förändra allt problemet är att du kommer bli tvungen att balansera upp det med downforce fram tror inte lite fjädrar och så räcker beroende på hur stor den dära vingen är....... Jag provade på min lite provisoriskt med porsche cup vingen som finns bild på i min tråd den är troligen något större... Bilen blev hopplös jag körde den i Bilsport superstage där bilen normalt brukar bli lite stissig i bakänden pågrund av sidoförflyttningarna men med vingen understyrde det något helt galet hela tiden hur jag än betedde mig jag bytte ändå till hårdare fjädrar och mjukade fram mer än så har jag inte hunnit med min än...... Men baken kommer nog sitta som en smäck i backen ska du se... _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
Blev böjar från Hansen Racing, förhoppningsvis kommer det en kollektor och en laserskuren fläns i morgon .
|
||||
Ja, nu har oxå kollektor och fläns kommit så nu vet man att man har att göra .
Gjorde ett par för året provisoriska fästen till clubmanvingen jag köpt och som enligt planen ska testas på gelleråsen på onsdag. Gjorde ställbara fästen för 1,4,8 grader och ifall man kommer att köra i monaco, 16 graders vinkel Hade oxå problem med vtec på Knutstorp i andra racet > (detta evighetsproblem), men eftersom oljepumpen ger mer är orginalpumpen så måste problemet ligga nån annanstans och jag tror att det är slangen mellan oljefilter och motor som bara är 9 mm i kopplingarna som är boven tillsammans med adaptrarna i oljekylen som är 10 mm... Hade oxå problem med att catchtanken fyller upp för fort, ska byta slangen till den från AN 8 till AN 12 för att få ner hastigheten på luften vilket tydligen ska göra susen . |
||||
Nu tycker jag det bara är bra att du loosar lite effekt men visst har du "riktiga" alukopplingar och inte stulit järnkopplingarna från grävmaskinen ? |
||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 82, 83, 84 >> 23 besök senaste veckan (343331 totalt) |