Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 306 RC -97A
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (12178 totalt)
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
RC = Rash Concept

Motor: 189.8hk 210Nm
Vxl-låda: 6växlar
Vikt: 1285kg

Klart:
-slitsade orginalskivor fram, av rolleslits
-motul rbf600 bromsvätska
-sportkatt+ 2.5" avgassystem
-sportkammar, Enem
-greenstuff belägg fram
-portad topp, Enem
-Unichip, TS Motorsport
-racingstol, ej monterat än
-sänkt 40mm fram
-gula koni runt om
-Powerflex bussningar, ej monterat ännu
-Lättviktsfälgar
-R-däck
-snapoff ratt

Kommer framöver:
-fjäderbenstag, övre
-fjäderbenstag, undre
-stålomspunna slangar
-tätstegad växellåda (drömmer)
-kraftigare krängningshämmare

Nu är det mesta klart med bilen och i framtiden kommer endast finjusteringar och mindre modifieringar, NU SKA DET KÖRAS

_________________
Rachid Rachid
Citera
racetoffe
Eskilstuna (hållsta)
Här sen Apr 2004
Inlägg: 92



låter riktigt fränt!
men ska du inte göra något mera åt motorn, eller hur många hästar räknar du med att få då?

_________________
Christoffer Eriksson

#72 KG-Eriksson Motorsport (SLC)

V8 Challenge
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Race-Ynglingen skrev:
låter riktigt fränt!
men ska du inte göra något mera åt motorn, eller hur många hästar räknar du med att få då?


Hade först tänkt att gå hela vägen med motorn och lämna in den hos Enem och byta kolvar, värre kammar, vättare vevstake, m.m.m.m. Räknade lite på det och kom fram till att det skulle kosta 50-60papp. Väghållning och bromsar kommer i första hand, sedan kommer nog byte av växellåda och sist trim av motor!

Efter de modifieringar jag tänkt göra nu så räknar jag med att ha ca 180-190hk ungefär. Ingen monster effekt men det duger nog till en början. Motorn ska förhoppningsvis bromsas på en Peugeot-träff under juli Ser ju svart på vitt då vad som hänt...

Sedan så hade jag tänkt att lätta den lite också, hade jag vunnit på lotto så hade jag inhandlat en kolfiber kaross Ska nog till en början bara ta ut reservdäcket och lite annat.

Får se hur långt man går, bilen ska ju användas dagligen också

_________________
Rachid Rachid
Citera
racetoffe
Eskilstuna (hållsta)
Här sen Apr 2004
Inlägg: 92



Rash skrev:
Race-Ynglingen skrev:
låter riktigt fränt!
men ska du inte göra något mera åt motorn, eller hur många hästar räknar du med att få då?


Hade först tänkt att gå hela vägen med motorn och lämna in den hos Enem och byta kolvar, värre kammar, vättare vevstake, m.m.m.m. Räknade lite på det och kom fram till att det skulle kosta 50-60papp. Väghållning och bromsar kommer i första hand, sedan kommer nog byte av växellåda och sist trim av motor!



guud, vad dyrt thumbs down det måste ju vara värsting grejer...
och du, lycka till och vinna på lotto

_________________
Christoffer Eriksson

#72 KG-Eriksson Motorsport (SLC)

V8 Challenge
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Ett effektivt dräneringshål för lottovinster: http://www.boutiquepeugeotsport.com/bps/ai/asp_en/index.asp


_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Uppdaterad! Koni dämpare och sänkning kommer den 10juni (torsdag) också

_________________
Rachid Rachid
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Nu är den hos Enem Koni dämparna kommer därefter då MH Styling inte fått in sänkningssatsen än Ska bli kul och se hur mycket man kan förbättra sig till nästa Gelleråsen-träff

_________________
Rachid Rachid
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Jag trodde du hade nya dämparna på i går? Du går alltså och kör åtminstone 1:27.7 (som nån förbipasserande uppskattade det till) med gatdäck, originalchassi och en motor som går sämre än original?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag låg bakom dig några varv i helgen på Gelleråsen. Det går undan! På rakan var det hej då till mig.
Men även i kruvorna så gick det fort! Jag var säker på att du åkte på r-däck..

En stor thumbs up till dig!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Laddade upp lite bilder till rejsa i ett annat ärende, så här kommer en bild på Rash bil helt gratis:


_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Jag låg bakom dig några varv i helgen på Gelleråsen. Det går undan! På rakan var det hej då till mig.
Men även i kruvorna så gick det fort! Jag var säker på att du åkte på r-däck..

En stor thumbs up till dig!


Åker på Pirelli P7000=inga R-däck. Dock så funderar jag på det till nästa säsong. Fast jag undrar om jag inte är den lata typen. Den som lever får se Tycker att de funkar hur bra som helst faktiskt! De var rätt så mjuka efter några hårda pass Men jag tyckte inte att slitaget var något att gnälla om iallafall!

Jo bilen kändes fin fin hela dagen, ingen avmattning på bromsar trots ca 20 varv som mest i ett pass!

Tycker att din gick jäkligt snabbt också! Speciellt för att "bara" vara en 318(is?)!! Tyckte du körde om/hängde på snabbare bilar när jag stod flaggvakt på morgonen thumbs up var inte blyg nu

_________________
Rachid Rachid
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Pär Hansson skrev:
Jag trodde du hade nya dämparna på i går? Du går alltså och kör åtminstone 1:27.7 (som nån förbipasserande uppskattade det till) med gatdäck, originalchassi och en motor som går sämre än original?


MH styling hade ju inte fått sänkningssatsen än så det blev till och sura istället Efter trimkam bytet så gick visserligen sämre 0-100 och med lägre toppfart. Men jag tyckte att den acca lite snabbare från 120-160km/h, kanske inbillnig? För jag hade ju bara 165km/h i slutet av rakan som mest
Richard hade ju 170 om jag minns rätt på rakan

Dock så genade jag friskt på vissa kurvor tex. genom esset så råkade jag slå i fälgarna ett par gånger, några repor får man leva med

Jag hade lite bränsle bör tilläggas

Edit: Sedan är ju 306GTi den ultimata busbilen Kanske är type-r roligare?

_________________
Rachid Rachid
Citera
Lars Aldebo
Märsta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 293



Jag var mäkta imponerad av din framfart på Gelleråsen thumbs up Tog för givet att du hade r-däck. Snyggt kört och snygg bil.

_________________
/Lars Aldebo

Subaru BRZ
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Rash skrev:

Tycker att din gick jäkligt snabbt också! Speciellt för att "bara" vara en 318(is?)!! Tyckte du körde om/hängde på snabbare bilar när jag stod flaggvakt på morgonen thumbs up var inte blyg nu


Tack!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Lars Aldebo skrev:
Snygg bil.


Jag vet Har märkt att bilen i orginal skick inte passar så bra för konbanor, då den kränger nogot så in i ****. Men på bana så går den betydligt bättre! Kränger som en apa också givetvis men bilken bil gör inte det Kul var det iallafall!

_________________
Rachid Rachid
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Yippieee

Var och hämtade bilen igår hos Enem Nu är sportkammarna inställda korrekt ( ventilerna tog tydligen i kolvarna ) och så är toppen portad.

Nu känns den som en riktig räcerbil orolig tomgång och så hackar den när man släppar gasen...

Nu ser jag fam emot banträffarna!

Hoppas bara MH Styling håller sitt löfte denna gång, dämparna ska bytas på fredag är det tänkt

_________________
Rachid Rachid
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Rash skrev:
Yippieee

Var och hämtade bilen igår hos Enem Nu är sportkammarna inställda korrekt ( ventilerna tog tydligen i kolvarna ) ............
Inga skador på ventilerna då?
Annars får jag väl gratulera till att massagen motsvarade förväntningarna! thumbs up

Vettiga dämpare och r-däck plus att motorn går som den ska, och mer därtill, samt en del ERF-ande och banträffande borde kapa ett försvarligt antal sekunder från dina (av utomstående åskådare olovligen klockade) 1:27 på Gelleråsen?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Pär Hansson skrev:
Rash skrev:
Yippieee

Var och hämtade bilen igår hos Enem Nu är sportkammarna inställda korrekt ( ventilerna tog tydligen i kolvarna ) ............
Inga skador på ventilerna då?
Annars får jag väl gratulera till att massagen motsvarade förväntningarna! thumbs up

Vettiga dämpare och r-däck plus att motorn går som den ska, och mer därtill, samt en del ERF-ande och banträffande borde kapa ett försvarligt antal sekunder från dina (av utomstående åskådare olovligen klockade) 1:27 på Gelleråsen?


Antar att det inte är några skador på ventilerna Känns som om de hade sagt det då...

Vettiga dämpare ska komma på innan nästa konbaneträff förhoppningsvis och R-däck är för omständigt tycker jag, är ju så lat av mig

Sedan så väntar en Cobra Suzuka stol på att få monteras i bilen Letar efter adaptersats till min bil utan lycka, fast för tillfället har pengarna sinat så jag får vänta med det till september typ.

För tillfället så är bilen på verkstad Lämnade in den för att jag råkade bli gängpaj när på luftningsskruven på termostathuset.... Skulle lufta kylsystemet lite eftersom temperaturen steg väldigt ibland!! Har haft det problemet av och till sedan jag hämtade bilen hos Enem, de sa att det skulle bli bra med luftning av systemet..

Så nu glider jag runt med min 204:a

_________________
Rachid Rachid
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Lääängtar till den 22:a Ska köra på Gelleråsen igen då Med Tony Ring som instruktör också! Imorse lämnade jag in bilen för sänkning och montering av konis Snacka om att man är ivrig att hämta bilen nu

_________________
Rachid Rachid
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Nu svävar jag upp i det blå

Vilken skillnad det blev på bilen efter sänkning och konidämparna!!! Nu känns den ju som en riktig räserbil

Kan det inte sluta regna snart? Snälla Gud? Vill ju köra.....

Nu är det mesta klart med bilen! Alla tunga utgifter är jag klar med nu Så nu ska det finjusteras och köras

_________________
Rachid Rachid
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hej Rash.
Hur gick med kopplingen? Vad valde du för typ av lamell?
Funkade det bra på Gelleråsen?

_________________

Rice and shine
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 306 RC -97A
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (12178 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande