Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 306 RC -97A | 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (12180 totalt) |
RC = Rash Concept
Motor: 189.8hk 210Nm Vxl-låda: 6växlar Vikt: 1285kg Klart: -slitsade orginalskivor fram, av rolleslits -motul rbf600 bromsvätska -sportkatt+ 2.5" avgassystem -sportkammar, Enem -greenstuff belägg fram -portad topp, Enem -Unichip, TS Motorsport -racingstol, ej monterat än -sänkt 40mm fram -gula koni runt om -Powerflex bussningar, ej monterat ännu -Lättviktsfälgar -R-däck -snapoff ratt Kommer framöver: -fjäderbenstag, övre -fjäderbenstag, undre -stålomspunna slangar -tätstegad växellåda (drömmer) -kraftigare krängningshämmare Nu är det mesta klart med bilen och i framtiden kommer endast finjusteringar och mindre modifieringar, NU SKA DET KÖRAS _________________ Rachid Rachid |
||||
Hade först tänkt att gå hela vägen med motorn och lämna in den hos Enem och byta kolvar, värre kammar, vättare vevstake, m.m.m.m. Räknade lite på det och kom fram till att det skulle kosta 50-60papp. Väghållning och bromsar kommer i första hand, sedan kommer nog byte av växellåda och sist trim av motor! Efter de modifieringar jag tänkt göra nu så räknar jag med att ha ca 180-190hk ungefär. Ingen monster effekt men det duger nog till en början. Motorn ska förhoppningsvis bromsas på en Peugeot-träff under juli Ser ju svart på vitt då vad som hänt... Sedan så hade jag tänkt att lätta den lite också, hade jag vunnit på lotto så hade jag inhandlat en kolfiber kaross Ska nog till en början bara ta ut reservdäcket och lite annat. Får se hur långt man går, bilen ska ju användas dagligen också _________________ Rachid Rachid |
||||
guud, vad dyrt det måste ju vara värsting grejer... och du, lycka till och vinna på lotto _________________ Christoffer Eriksson #72 KG-Eriksson Motorsport (SLC) V8 Challenge |
||||
Ett effektivt dräneringshål för lottovinster: http://www.boutiquepeugeotsport.com/
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag trodde du hade nya dämparna på i går? Du går alltså och kör åtminstone 1:27.7 (som nån förbipasserande uppskattade det till) med gatdäck, originalchassi och en motor som går sämre än original?
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Jag låg bakom dig några varv i helgen på Gelleråsen. Det går undan! På rakan var det hej då till mig.
Men även i kruvorna så gick det fort! Jag var säker på att du åkte på r-däck.. En stor till dig! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Laddade upp lite bilder till rejsa i ett annat ärende, så här kommer en bild på Rash bil helt gratis:
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Åker på Pirelli P7000=inga R-däck. Dock så funderar jag på det till nästa säsong. Fast jag undrar om jag inte är den lata typen. Den som lever får se Tycker att de funkar hur bra som helst faktiskt! De var rätt så mjuka efter några hårda pass Men jag tyckte inte att slitaget var något att gnälla om iallafall! Jo bilen kändes fin fin hela dagen, ingen avmattning på bromsar trots ca 20 varv som mest i ett pass! Tycker att din gick jäkligt snabbt också! Speciellt för att "bara" vara en 318(is?)!! Tyckte du körde om/hängde på snabbare bilar när jag stod flaggvakt på morgonen var inte blyg nu _________________ Rachid Rachid |
||||
MH styling hade ju inte fått sänkningssatsen än så det blev till och sura istället Efter trimkam bytet så gick visserligen sämre 0-100 och med lägre toppfart. Men jag tyckte att den acca lite snabbare från 120-160km/h, kanske inbillnig? För jag hade ju bara 165km/h i slutet av rakan som mest Richard hade ju 170 om jag minns rätt på rakan Dock så genade jag friskt på vissa kurvor tex. genom esset så råkade jag slå i fälgarna ett par gånger, några repor får man leva med Jag hade lite bränsle bör tilläggas Edit: Sedan är ju 306GTi den ultimata busbilen Kanske är type-r roligare? _________________ Rachid Rachid |
||||
Tack! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jag vet Har märkt att bilen i orginal skick inte passar så bra för konbanor, då den kränger nogot så in i ****. Men på bana så går den betydligt bättre! Kränger som en apa också givetvis men bilken bil gör inte det Kul var det iallafall! _________________ Rachid Rachid |
||||
Yippieee
Var och hämtade bilen igår hos Enem Nu är sportkammarna inställda korrekt ( ventilerna tog tydligen i kolvarna ) och så är toppen portad. Nu känns den som en riktig räcerbil orolig tomgång och så hackar den när man släppar gasen... Nu ser jag fam emot banträffarna! Hoppas bara MH Styling håller sitt löfte denna gång, dämparna ska bytas på fredag är det tänkt _________________ Rachid Rachid |
||||
Annars får jag väl gratulera till att massagen motsvarade förväntningarna! Vettiga dämpare och r-däck plus att motorn går som den ska, och mer därtill, samt en del ERF-ande och banträffande borde kapa ett försvarligt antal sekunder från dina (av utomstående åskådare olovligen klockade) 1:27 på Gelleråsen? _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Antar att det inte är några skador på ventilerna Känns som om de hade sagt det då... Vettiga dämpare ska komma på innan nästa konbaneträff förhoppningsvis och R-däck är för omständigt tycker jag, är ju så lat av mig Sedan så väntar en Cobra Suzuka stol på att få monteras i bilen Letar efter adaptersats till min bil utan lycka, fast för tillfället har pengarna sinat så jag får vänta med det till september typ. För tillfället så är bilen på verkstad Lämnade in den för att jag råkade bli gängpaj när på luftningsskruven på termostathuset.... Skulle lufta kylsystemet lite eftersom temperaturen steg väldigt ibland!! Har haft det problemet av och till sedan jag hämtade bilen hos Enem, de sa att det skulle bli bra med luftning av systemet.. Så nu glider jag runt med min 204:a _________________ Rachid Rachid |
||||
Lääängtar till den 22:a Ska köra på Gelleråsen igen då Med Tony Ring som instruktör också! Imorse lämnade jag in bilen för sänkning och montering av konis Snacka om att man är ivrig att hämta bilen nu
_________________ Rachid Rachid |
||||
Nu svävar jag upp i det blå
Vilken skillnad det blev på bilen efter sänkning och konidämparna!!! Nu känns den ju som en riktig räserbil Kan det inte sluta regna snart? Snälla Gud? Vill ju köra..... Nu är det mesta klart med bilen! Alla tunga utgifter är jag klar med nu Så nu ska det finjusteras och köras _________________ Rachid Rachid |
||||
Hej Rash.
Hur gick med kopplingen? Vad valde du för typ av lamell? Funkade det bra på Gelleråsen? |
||||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 306 RC -97A | 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (12180 totalt) |