Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-24 STCS på Rudskogen
3693 besök totalt
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3977


Trådstartare
Brist på rejsa.nu-are på detta event, så jag får väl starta tråd...

Sammanfattningsvis var det en kanontrevlig banträff på fin-fin bana med klockrent väder!

Bilen fungerade chassimässigt bra och däcken kanon. Även motorn knallade på som den skulle, men det varma vädret fick den tyvärr att koka... thumbs down Efter lite omvård klarade den dock av en pass till i lite lugnare tempo (iaf på rakorna). Men det är skönt att hitta bristerna så man vet vad som måste moddas . Nytt kylsystem står på "att-göra" listan.
Konbanemässigt blev min tid efter lite filande rättså hyffsad (näst snabbast, fast utom stcs-cup-tävlandet). Dock den tajtaste bana jag kört, 1ans växel kändes lagom minst halva banan. Inte jättekul utan servo... klart fysiskt ansträngande. Men men, kanske kan vara nyttigt för mina spinkiga ratthållare...

Tyvärr inga bilder då jag inte riktigt hann springa runt med kameran. Herr Hast var dock där med kameran, så han kanske kan bjuda på någon bild? För övrigt den enda rejsa.nu-are jag tyckte mig se på den norska sidan den dagen?

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Nu har jag fått upp min bilder.
Tog ett litet tag. (Folk som skäl massa tid)

www.hastig.se

Ett litet axplock på vad som hade under dagen.

Ragnar kör på 3 hjul.


STORA bromsar som väntar på montering. (Passar fint bakon 19" fälg)



_________________
// Jani Hast
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Regält hjullyft där Ragnar thumbs up

Hur var rudskogen att köra?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3977


Trådstartare
Jani> Jäklar, kompisen sa att jag lyfte regält på bakhjulet men jag trodde hon överdrev.. Ja det var en knixig konbana och jag satsade....
Stort tack för bilderna Verkar varit få kameror igång under dagen....


Danne> Jättekul bana! Kuperad och med fin blandning av kurvor. Rekommenderas varmt! thumbs up

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Jag var där och det var första gången jag körde på Rudskogen men när man väl hittat spåret så var det en riktigt kul bana framför allt partiet nedifrån svackan upp till målrakan.

Vad som slog mig var att det var så få som körde på banan när slalomen och rattlåskörningen var slut, på dagens sista pass så var vi endast tre bilar på banan.

Skönt att bli av med lite bankörarabstinens men nu är det slutåkt med Saaben på bana för denna säsong.

Mvh
Magnus
Röd 9-3 Aero

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003
Inlägg: 203



Ragnar skrev:
Danne> Jättekul bana! Kuperad och med fin blandning av kurvor. Rekommenderas varmt! thumbs up

Det är bra att någon tycker om banan, för många av oss norrmän tycker inte den är särskilt bra. Banan är oerhört hård på hjullagre och däcken, den är tät och har minst en feldoserat sväng.
om nye banor på Eggemoen (planerat 4km+) eller Gardermoen kommer troligen Rudskogen att få stora problem med att gå rundt ekonomisk.

Men.. Om ni svenskar kör hit för att köra på norska banor, blir det mera plats till oss i Sverige - så jag tar tillbaks allt jag just har sagt!!

/orjan

_________________
Orjan Sandland
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3977


Trådstartare
Magnus> Ja, verkade vara ovanligt få som körde på slutet av dagen? Pga att min motor kokade missade jag tyvärr många pass, men tog en regäl familjekörning på slutet för att kolla om den höll tempen stabilt (pressade i kurvorna, men feskörde på rakorna). Till nästa banträff ska jag ha bytt kylsystemet så den orkar med även varmare dagar...

orjan> Är väl trevligt med tajta och kurviga banor? Visst slet den lite däck, men jag kör inte banträffar för att konservera bilen...
Just höjdskillnaderna tycker jag var skoj, speciellt i kombination med S-partier där jag fick fundera över bra spår

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6498



Rudskogen är ju rolig att köra på...

Lär man sig bara hitta ett någorlunda bra spår så är den skitrolig från mindre rakan ner mot svackan till start o målrakan, just sista böjarna upp mot startrakan kan man hänga av många på om man har bra spår och vågar bromsa sent!

Som Ragnar säger så kör man väl inte på bana för att spara på däck och sånt...
Nä, jag längtar tillbaka till Rudskogen! Får bli en vända under Gatebil i september... är man där uppe tidigt får man många varv i kroppen!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Ragnar skrev:
Magnus> Ja, verkade vara ovanligt få som körde på slutet av dagen? Pga att min motor kokade missade jag tyvärr många pass, men tog en regäl familjekörning på slutet för att kolla om den höll tempen stabilt (pressade i kurvorna, men feskörde på rakorna). Till nästa banträff ska jag ha bytt kylsystemet så den orkar med även varmare dagar...

orjan> Är väl trevligt med tajta och kurviga banor? Visst slet den lite däck, men jag kör inte banträffar för att konservera bilen...
Just höjdskillnaderna tycker jag var skoj, speciellt i kombination med S-partier där jag fick fundera över bra spår


Ragnar --> jag körde efter dig en sväng under sista familjekörningen med min systers båda söner i bilen som tyckte det var fantastiskt kul,, sen var dom lite förundrande över dina slalom svängar när vi kom ifatt ett långsammare ekipage thumbs up

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3977


Trådstartare
Highway skrev:

Ragnar --> jag körde efter dig en sväng under sista familjekörningen med min systers båda söner i bilen som tyckte det var fantastiskt kul,, sen var dom lite förundrande över dina slalom svängar när vi kom ifatt ett långsammare ekipage thumbs up


Jaså det var du? Hmm.. ja, det slog mig att det kanske inte var så lämpligt att dundra på för fullt i kurvorna under familjekörningen.. så ibland fick det bli nån liten extrasväng för att känna bilen och få upp däckstempen...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Var det bara stcs eller var det någon form av samträff?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3977


Trådstartare
Daniel Ekström skrev:
Var det bara stcs eller var det någon form av samträff?


Norska saabturboklubben samt TPC var välkomna vad jag vet. Men det var alltså en STCS-träff.

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Ragnar skrev:
Highway skrev:

Ragnar --> jag körde efter dig en sväng under sista familjekörningen med min systers båda söner i bilen som tyckte det var fantastiskt kul,, sen var dom lite förundrande över dina slalom svängar när vi kom ifatt ett långsammare ekipage thumbs up


Jaså det var du? Hmm.. ja, det slog mig att det kanske inte var så lämpligt att dundra på för fullt i kurvorna under familjekörningen.. så ibland fick det bli nån liten extrasväng för att känna bilen och få upp däckstempen...


Japp det var jag , det var nog helt OK att köra på lite för det var ju ingen större trafik.

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Är den här kurvan doserad?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Daniel Ekström skrev:
Är den här kurvan doserad?


Nej.

Det är samma kurva dom brukar köra bredstälss tävlingen i på Gatebil.

_________________
// Jani Hast
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Daniel Ekström skrev:
Är den här kurvan doserad?

Docerad är den väl men inte så mycket Den är väldigt lång också, nästan lite anderstorpsvarning på den kan jag tänka mig efter att bara ha stått brevid och kikat

Banan verkar jätterolig men jag tror inte att min bil är direkt rolig i de där backarna med de ystra 75 hästarna... Men jag vill GÄRNA prova den nån gång.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Ragnar skrev:

Sammanfattningsvis var det en kanontrevlig banträff på fin-fin bana med klockrent väder!

Bilen fungerade chassimässigt bra och däcken kanon.

Konbanemässigt blev min tid efter lite filande rättså hyffsad (näst snabbast, fast utom stcs-cup-tävlandet). Dock den tajtaste bana jag kört, 1ans växel kändes lagom minst halva banan. Inte jättekul utan servo... klart fysiskt ansträngande. Men men, kanske kan vara nyttigt för mina spinkiga ratthållare...



Grattis till bra tider i konbanan! Kul också att du får fason på chassiet thumbs up ! Hur mycket folk var det på träffen och hur var intresset för konbanekörning? På Knutstorp var det ju liksom lite väl kraftig köbildning men det är ju å andra sidan positivt att konbanan drar trots att det finns en stripp att köra på.

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Eftersnack
2004-07-24 STCS på Rudskogen
3693 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande