Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield Megablade-04 *SÅLD*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
19 besök senaste veckan (45140 totalt)
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



Megablade skrev:
Jag har inte gjort det ännu. Ska lätta klart först. Det finns beskrivet här på rejsa hur man ska gå till väga.
Det är ju inte så att totalvikten ändrar sig, utan man försöker få varje hjul att få så lika marktryck som möjligt.
Jag klarar det inte själv för jag har inga bra vågar.


jo jag vet att tot vikten inte ändrar sig !
vad jag menade var den vägde på respektive hjul? (din är ju inte så olikt min)
jag har försökt med badrums-vågar som jag ställde på 4 avvägda stålramar !

jag kom fram till följande med 65 kg förare ! vf 128-hf109-vb155-hb145
sen provade jag o flytta vågagarna lite ! då vägde bilen ca 50 kg mer!!(det går ej att ens få tot vikten att stämma ,jag vet att bilen väger ca 445 kg vågarna visar ca 480!
summa sumarum: badrumsvågar suger pung !
letar efter nån som kan hjälpa mig!!
såg att du hade ett (skumplast filter) på din ! är det inte cv förgasare på hondan?

/micke

_________________
Michael Öhrström
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



micke r1 skrev:
letar efter nån som kan hjälpa mig!!


Hur pass bråttom har du?

Jag kan ha en eventuell lösning men du måste ut och fara med din bil.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
micke r1 skrev:
summa sumarum: badrumsvågar suger pung !
letar efter nån som kan hjälpa mig!!
såg att du hade ett (skumplast filter) på din ! är det inte cv förgasare på hondan?
/micke

Jag har också försökt med badrumsvågar utan större framgång, dom är superkänsliga för var på vågen hjulet hamnar.
Jo, det är vakuumförgasare på Honda men jag har satt i en bestyckningssats från TTS i england som gör att den går riktigt.
Man pluggar även ett vakuumhål åt filtersidan så att trotteln lyfter som den ska.

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
Idag så var det äntligen dags för årets första banträff, och det märktes att man har blivit rattrostig över vintern! Hade väldigt svårt att få flyt, men i slutet av dagen så gick det betydligt bättre.
Den nya Trösenkurvan är betydligt skarpare än den gamla och gav upphov till ett och annat "misstag"(läs uppställ) , den nya asfalten spelade säkert in också.
Jag återkommer med bilder(hoppas att någon fotograferade).

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
Nu har jag hittat bilder, vill också passa på att tacka fotograferna thumbs up




_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



En av den snyggaste seven jag sett.
Så stilrent, snyggt och rejsigt med vitt och snyggt karosskitt i övrigt också

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
badbeemerboy
eket
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Goran skrev:
Megablade skrev:
Jo, jag viktade helt enkelt upp min bil och besiktigade med full effekt(128 hp).

Tänk på att det är tjänstevikten vi talar om, dvs med vertygslåda(kan väga 50 kg!), reservhjul(ev med vatten i), domkraft, mattor och +70 kilo för förare. Jag vet att det inte är lätt/möjligt att få i allt detta i varken en se7en eller en fury men jag tror inte du behöver så hemskt mycket. Jag byggde mina stolsunderreden så att jag fick plats med en 30-kilos traktorvikt under varje stol och det räckte. Då var vägverkets våg av glädjetyp till min fördel också .



Märkte inte besiktningsmännen det? Eller såg dem det men brydde sig inte eller kanske inte kunde göra något åt det?
Låter fantastiskt och tack för tipsen.

Lycka till med resten av bygget.
Goran

PS. Jag har läst att dem brukar rekommendera Land Rover Freelander-diffar till MC-motordrivna bilar.



Låt säga att man sen är med om en olycka eller liknande och polis och försäkringsbolag börjar granska vikt och så.. Då måste det ju vara kört för seven-ägaren.. Det blir väl olovlig körning eller nått?
Synd att riskera det.

Rätta mig om jag har fel, vill gärna veta vad som kan tänkas vara rätt

_________________
sefan pihl
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
Det rättfärdigar det ju inte, men jag tror inte att det finns många se7enägare (om någon) som INTE viktat upp sin bil till besiktningen.

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
Efter att ha upptäckt en spricka i min förarstol så tänkte jag att det var dags att prova något annat.
Det löste sig väldigt bra och jag fick av en slump (tack Libell thumbs up ) tag på en betydligt styvare stol.

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635



Ser bra ut thumbs up . Fick du tag på dom aluprofiler du behövde.

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Synd att jag mekat dit min "ser ut som skit" handbromsdamask, nu när jag ser att det finns bra mycket snyggare

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460



Ser väldigt bra ut detdär! thumbs up

Hur är sidostödet i stolen? Ser inte ut att vara så mycket stöd för axlarna, men man kanske sitter ändå utan att krampa i ratten?

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
Krullert skrev:
Hur är sidostödet i stolen? Ser inte ut att vara så mycket stöd för axlarna, men man kanske sitter ändå utan att krampa i ratten?

Jag får återkomma med svar efter nästa banträff(när det nu blir?). Den känns bra och stadig i alla fall.

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
kimmen skrev:
Synd att jag mekat dit min "ser ut som skit" handbromsdamask, nu när jag ser att det finns bra mycket snyggare

Symaskin+"tyg" från regnställ=handbroms/växelspaksdamask.

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
Jag var på Westfield/seventräff på Mantorp och tog några varv.
Det var kul att få träffa både Rejsianer och annat kul folk.

Dom första två stintarna kändes inget vidare, lyckades dock bjuda på en rätt så manlig piruett! Efter att justerat främre kränghämmaren så började jag känna igen bilen igen och på slutet av dagen gick det riktig hyffsat tycker jag själv.
Vill passa på att tacka Daniel Ahlin för dom fina bilderna.


På väg in i depå'n.



Undrar om jag har Sveriges enda vita Westfield...

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165



Måste bara säga att jag diggar din bil skarpt! Att det dessutom är en Honda-spis värmer extra i Honda-själen.

Har på senaste blivit besatt av tanken att äga och köra banträffar med en "lådbil" med MC-motor. Därför måste jag fråga hur mycket det egentligen har kostat inklusive "allt" och om det krävs mycket "hemmapantent"-meckande?

Tack på förhand!

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



Anders Lundgren skrev:
Måste bara säga att jag diggar din bil skarpt! Att det dessutom är en Honda-spis värmer extra i Honda-själen.

Har på senaste blivit besatt av tanken att äga och köra banträffar med en "lådbil" med MC-motor. Därför måste jag fråga hur mycket det egentligen har kostat inklusive "allt" och om det krävs mycket "hemmapantent"-meckande?

Tack på förhand!

ursäkta OT, men de va f*n på tiden anders...
ja vill ju inte vara ensam lådbil på våra bankörningar i framtiden..

ja blir ju inte bara lite körsjuk när ja ser dina bilder.. ser sjukt roligt ut... thumbs up

_________________
MackeMaehlum
Citera
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165



Hehe...sorry Smacke, är lite trög

Hur var de nu, kommer HPCs banträffar vara öppna för alla bilar med Honda-motor nästa säsong? Hur som helst så om du hittar något sjysst med Honda-spis så säg till.

_________________
"Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



Sent skall syndarna vaka säger dom ju.. men bättre sent än aldrig..
jag försökte få igenom att även seven med Honda MCmotor skulle få köra på HPCs bankörningar men de sket sig... så de e bilmotor som gäller om du vill köra på HPCs körningar ( du får ge ordföranden som du känner en känga där bak då de va han som satte sig på "tvären"... )

anledningen till att ja tog upp de på årsmötet va för att jag har fått förfrågan av flera sevenåkare med MC-Hondamotor om de kunde köra på våra bankörningar därför försökta ja "lobba" lite för dom oxså, men som sagt utan något bra resultat..


men, en seven me en K20 (CTR för vanliga ickeHondanördar) skulle väll oxså funka eller... thumbs up

_________________
MackeMaehlum
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047


Trådstartare
Var och körde med Autostradale.se en sväng till Kinnekulle ring i den 30-gradiga hettan. Trots värmen så var det hutlöst roligt. Jag fick på pälsen rejält av en Porsche GT2, någon BMW och en Porsche som det stog "Turbo R" bak på. Får tacka fotografen också. thumbs up

Jag med John Kraft i hondan i hasorna.



_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635



Megablade skrev:
Var och körde med Autostradale.se en sväng till Kinnekulle ring i den 30-gradiga hettan.


Varför ligger alla banor så ocentralt

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield Megablade-04 *SÅLD*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
19 besök senaste veckan (45140 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande