Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
16 besök senaste veckan (28947 totalt)
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Mattias D skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Hahaha.. jag kan kopiera ditt inlägg och klistra in det i min tråd med endast ett par ändingar..


Mattias D skrev:
Äntligen har det börjat hända saker, men tids optemist är vi väl alla. Hade räknat med att bilen skulle vara Uppstartad denna vecka. Har byta kylarvätska och montera det mesta av alla lösa delar som ockuperat garaget hela vintern.
Kvar att göra:
Montera solar och bälten

Hjul inställning.
Slut montera buren.
Helservice.



Den blev riktigt fin Mattias . Kommer du föresten till Knutan med PCS och mjukar upp inför KM på Sturup ??


Hej Eddie, kul att du kunde ha lite nytta av min länk.. Du sparade minst 10 värdefulla sekunder till bil mek.
Bilen står ju hos tolli på tisdag, kunde inte hämta den förens på onsdag + att jag har mer kvar än vad jag skrev, man glömmer fort men viktigast av allt bilen är inte besiktigad ännu, har fått tid den 24 Maj, men hoppas få det gjort tidigare, så om jag kommer så får det bli med min bruksbil.
Ska du dit, det verkar som du nästa är klar!?
Ska bli himla kul att träffa alla 944:a byggare som man läst om på rejsa

Ha de gött
Mattias


Min är nog inte så klar som jag vill tro.. Jag har skrivit mer om läget för bilen i min tråd

Lycka till

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Nu börjar det likna en bil igen, nu har bilen genomgått en helservice och buren är slutligt monterad.


Kvar att göra:
Pasagerar stolen slutmonteras.
Sissta bältesöglorna dit.
Glapp i växelspaken bort.
Ljusinställning.
Kylslangar till frambromsarna monteras.
Sänkas bak sker efter besiktingen på tisdag, håll tummarna thumbs up

Vi hörs
/M

_________________
Mattias Döös
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Riktigt fräck, bil. Men du behöver nästan en Tequila-sponsor med den limegröna lacken.

_________________
Anders Hansson
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
sweanders skrev:
Riktigt fräck, bil. Men du behöver nästan en Tequila-sponsor med den limegröna lacken.


Tack . Du vet väl att det är olagligt med sprit reklam innom svensk motorsport
Men jag har hört talas om en USA firma som heter DEVEK, dom sponsrar säker med massa dollars

/M

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
En helt obeskrivligt jäv.ig dag.

Det är nog inte meningen att jag ska köra något i år, dagen började 07,40 med anmälan hos bilprovningen i Helsingborg. Efter 30min vänta får jag äntligen komma in .... Det ända jag var nervös för vi regbesiktningen var att dom inte skulle godkänna mina framstrålkastare, han kollade knappt på dom phu thumbs up
Men sedan började det:
Sido & bakrutan i plast godkänns EJ.
Stols montering godkänns EJ.
Vänster spindelled godkänns EJ
Sen susar han iväg för vägning kommer tillbaka och gömmer sig på kontoret i 35minuter. Fick inte äns veta vad bilen vägde.
När han kommer ut igen så får jag ett papper med dessa anmärkningar och en komentar om att jag måste fixa intyg på att stolen och rutorna. Ingen kontrollbesiktning gjordes.
Arg som ett bi men försöker hålla mig lugn frågar jag efter alternativ till att ordna inteyg (som är omöjligt) om det är ok att montera org grejorna.
SVAR: gör det och boka en ny tid för regbesiktning och kontollbesiktning, anmärkningarna du fått kollar vi inte på en vanlig kontrollbesiktning (frånsett spindelleden)...arg himmla sk......t.
Klockan är nu 09,00 och jag susar in på AD center för att få tag på en spindelled, det har dom ej till 944:a, ringer Tolli för att få råd, han ville minnas att Golf GTI passar, när jag kollar på AD igen har dom till GTI men det finns två olika, jag köper båda och det visa sig att det är 84-87 som passar, skiljer bara lite i infästningen man får borra ett nytt hål.
Åker ut till Borge och lånar en glasbakruta som monteras på 15min.
Vidare hem och byter ut plassidorutorna till org glas.
Byter sindelleden och passar på att smörja upp vänster bak ok.
Nu är klockan 14,25 och dagens första macka och kaffekop förtärs under tiden jag förtvivlat ringer till bilprovningen för att få ny tid men svaret blir,, många ringer just nu var god försök senare. >

Åter in i bilen till bilprovningen, för att försöka få den godkännd.. SVAR boka ny tid.. Kommer till tidsboknings luckan, STOR lapp öppet 09,00 till 11,30 klockan är nu 15,30 och hummöret är inte på topp.
Ringer en sista gång och dom svara, ny tid bokad till torsdag morgon 07,00 för kontrolla av anmärkningar på regbesiktning och en kontrollbesiktning. Håll tummarna.
Går den inte igenom då kommer det att finnas många billiga delar till salu.
Bilen står nu hos Tolli för sänkning av bakvagen, så dom kommer väl att anmärka på det också nästa gång.
Bilen hämtas onsdag kväll och sedan får vi se hur det går på Torsdag, kolla annonstorget om det finns något till salu.

En trött
Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Mattias D skrev:
En helt obeskrivligt jäv.ig dag.

Det är nog inte meningen att jag ska köra något i år, dagen började 07,40 med anmälan hos bilprovningen i Helsingborg. Efter 30min vänta får jag äntligen komma in .... Det ända jag var nervös för vi regbesiktningen var att dom inte skulle godkänna mina framstrålkastare, han kollade knappt på dom phu thumbs up
Men sedan började det:
Sido & bakrutan i plast godkänns EJ.
Stols montering godkänns EJ.
Vänster spindelled godkänns EJ
Sen susar han iväg för vägning kommer tillbaka och gömmer sig på kontoret i 35minuter. Fick inte äns veta vad bilen vägde.
När han kommer ut igen så får jag ett papper med dessa anmärkningar och en komentar om att jag måste fixa intyg på att stolen och rutorna. Ingen kontrollbesiktning gjordes.
Arg som ett bi men försöker hålla mig lugn frågar jag efter alternativ till att ordna inteyg (som är omöjligt) om det är ok att montera org grejorna.
SVAR: gör det och boka en ny tid för regbesiktning och kontollbesiktning, anmärkningarna du fått kollar vi inte på en vanlig kontrollbesiktning (frånsett spindelleden)...arg himmla sk......t.
Klockan är nu 09,00 och jag susar in på AD center för att få tag på en spindelled, det har dom ej till 944:a, ringer Tolli för att få råd, han ville minnas att Golf GTI passar, när jag kollar på AD igen har dom till GTI men det finns två olika, jag köper båda och det visa sig att det är 84-87 som passar, skiljer bara lite i infästningen man får borra ett nytt hål.
Åker ut till Borge och lånar en glasbakruta som monteras på 15min.
Vidare hem och byter ut plassidorutorna till org glas.
Byter sindelleden och passar på att smörja upp vänster bak ok.
Nu är klockan 14,25 och dagens första macka och kaffekop förtärs under tiden jag förtvivlat ringer till bilprovningen för att få ny tid men svaret blir,, många ringer just nu var god försök senare. >

Åter in i bilen till bilprovningen, för att försöka få den godkännd.. SVAR boka ny tid.. Kommer till tidsboknings luckan, STOR lapp öppet 09,00 till 11,30 klockan är nu 15,30 och hummöret är inte på topp.
Ringer en sista gång och dom svara, ny tid bokad till torsdag morgon 07,00 för kontrolla av anmärkningar på regbesiktning och en kontrollbesiktning. Håll tummarna.
Går den inte igenom då kommer det att finnas många billiga delar till salu.
Bilen står nu hos Tolli för sänkning av bakvagen, så dom kommer väl att anmärka på det också nästa gång.
Bilen hämtas onsdag kväll och sedan får vi se hur det går på Torsdag, kolla annonstorget om det finns något till salu.

En trött
Mattias



Låter mycket konstigt..... Många bilar är bes med plastrutor.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Jag kan förstå din frustuation, när det klyddar så mycket vill man bara slå i sönder skiten... MEN tro mig, helt plötsligt har det mesta löst sig o motivationen är snabbt tillbax. Alla dom gånger jag planerade min premiär tur kraschade dom planerna 3ggr på raken, bara massa grejor som jag fann va sönder eller fattades saker, spridare som va sprukna helt plötsligt o sen fuelrailen va kass. Nu är det packningen till ena bromscylindern som plötsligt gått sönder så min besiktning kommer heller aldrig till skott verkar det som........

Men det är väl typiskt när man vill att det ska gå undan o allt ska va smärtfritt.......jag har ju dock kommit på det att så är det INTE hahahahaha....

Nä så upp med humöret Mattias, bilen kommer bli klar snart va så säker. Annars får ju jag komma upp till dig igen o visa hur man bäst lagar en bil med en stor slägga, hammare o skruvmejsel

P.s man tackar o bugar för den ytterst fina växeldamasken jag fick av dig, passade som handsken... thumbs up thumbs up


Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



[quote="FSN"]
Mattias D skrev:
En helt obeskrivligt jäv.ig dag.


Låter mycket konstigt..... Många bilar är bes med plastrutor.


T.ex. 996 GT3 RS med Lexanbakruta.

Lycka till med besiktningen och hoppas få se den på Knutstorp nu på Söndag!

/A

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Jippi dippi doooo.
Nu är bilen reg beskitigad så rätt vikt färg och buren finns med i regpappret.
Kontrollbesiktningen även den godkännd.

Nu ska bara rejs stolarna och plastrutorna i, så planerna på att komma till knutstorp kommer att bli VERKLIGHET...

Ses på Knutan

/M

_________________
Mattias Döös
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Mattias D skrev:
Jippi dippi doooo.
Nu är bilen reg beskitigad så rätt vikt färg och buren finns med i regpappret.
Kontrollbesiktningen även den godkännd.

Nu ska bara rejs stolarna och plastrutorna i, så planerna på att komma till knutstorp kommer att bli VERKLIGHET...

Ses på Knutan

/M


TOKGRATTIS Mattias

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Så var äntligen dagen kommen när allt slit gav utdelning.
En lite bild från söndagens porsche träff på Knutsorp.

& en närbild på åket som skötte sig bra, lite småjusteringar så ska det bli åka av.
Vikten blev 1110kg fulltankad utan förare.

_________________
Mattias Döös
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Himmla snygg bil du har thumbs up !

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Snygg!

Den sticker ju ut thumbs up ! Inte så svår att se bland alla Porschar thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
jober
Easthammer
Här sen Dec 2004
Inlägg: 157



Fredrik C skrev:
Snygg!

Den sticker ju ut thumbs up ! Inte så svår att se bland alla Porschar thumbs up .


Håller helt med!!! thumbs up

_________________
Johan Berg
Såld! =( Porsche 993 C2 -94
Porsche 996 TT -01
Porsche 928 S -84
Audi A6 2,4 -98
PCS 5810
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Det var riktigt trevligt att räffa dig IRL och kika på bilen live thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Det var riktigt trevligt att räffa dig IRL och kika på bilen live thumbs up


Det samma Eddie.
Ses vi på Sturup på söndagens km2?
om det inte regnar tänkte jag vara med.
Vi hörs.

/Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Lite bilder på den färdiga bilen och bilder från mitt första PCSR rejs som gick av stapeln på Gelleråsen i helgen som var. Regn i första rejset på en bana jag aldrig varit på, lagom kul men allt är fortfarande helt.

Min och Kajsings bil påväg till Karlskoga.


Bilen i väntan på första rejset.


In action.

_________________
Mattias Döös
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



de där känner jag igen, va du där på söndagen också ?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Nämen har du gått och börjat tävla på riktigt Mattias ??!! thumbs up

Hur gick det??

Jag misstänker du har fått en vagnbok på bilen nu??

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Cédric skrev:
de där känner jag igen, va du där på söndagen också ?


Stämmer jag var med på söndagen också, men mina bakre hjullagre var taskiga så det blev inte så mycket kört.

/Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Nämen har du gått och börjat tävla på riktigt Mattias ??!! thumbs up

Hur gick det??

Jag misstänker du har fått en vagnbok på bilen nu??


Jajemensan tävlat har man, så nu vet man hur det är att komma sist
Behöver nog lite ban vana och absolut en annan hjulinställning för att få upp hastigheten i kurvorna, bilen bara kränger och vill sladda. Nya 100kg fjädrar fram är beställda av Tolli hoppas bara dom hinner komma innan nästa rejs som går på kinnekulle i augusti. Cambern ska ökas till 3 fram och 2,5 bak.

Vagnbok är ordnat så nu ska det bara bli lite fart på åket (o föraren).

Hur går det för dig då?

/Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
16 besök senaste veckan (28947 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande