Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2005-07-03 Bilslalom i Stockholm | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3685 totalt) |
Deltävling 2 i KAK Kuppen 3 juli,
Bilprovningen Högdalen Plats Bilprovingen Högdalen Selaövägen 13 Föranmälan eller frågor skickas till ordforande@kakmotorsport.se senast 30 juni (Det går bra att bara dyka upp men det är lättare för oss om vi vet hur många som kommer. Anmälan och besiktning öppnar klockan 8 första start klockan 10 Klass 1. Standard (Familjebilen i orginalskick utan turbo) Klass 2. Modified (Turbobilar, R-däck, modifierad fjädring/dämpare m.m.) Klass 3. Sportbilar (2 sits och 2+2) Personlig utrustning: Hjälm Heltäckande kläder Handskar Bilen måste vara skattad, besiktigad och vara försäkrad. Vid anmälan skall körkort, eventuell SBF licens och regbevis uppvisas. Engångslicens kommer att kunna lösas på plats för en kostnad av 50kr. Anmälningsavgift: 200kr För medlemmar i KAK 150kr OBS medlemskort Engångslicens 50 kr Banan kommer inte vara så tajt som förra gången. _________________ Erik Häggbom |
||
Vi har på Lars Falks inrådan ändrat i klass 1 vi tillåter att man har bytt fjädrar och dämpare. Men vi tillåter inte att man har modifierat infästningar eller annat som har med chassit att göra.
Alltså tillåtet att byta men det ska vara i orginal fästen. _________________ Erik Häggbom |
||
I vilken klass hamnar man om man har en modifierad sportbil? T.ex har ju jag en 2+2 med turbo (dock otrimmad) och R-däck.
Bara nyfiken, spelar inte så stor roll för min del, kör iaf bara för att ha roligt. |
||
Hmmm, Teknikern hos oss är på kurs i Milano hos ett känd bilfabrikant, så jag får försöka att svara. Du hamnar i sportbilklassen i den klassen är det tillåtet med R-däck turbo m.m. Roligt kommer du att få det lovar vi. _________________ Erik Häggbom |
||
Sportbil var det ja! |
||
Kul att du också tänkte dyka upp Christian! Klart roligast om man får växla någon gång... men jag har iof mycket kraft på 1:an jämfört med låga varv på 2:an... |
||
|
||
Vi ska försöka lägga banan så att man kan lägga i tvåan oxå. så att det blir mer flyt i körningen _________________ Erik Häggbom |
||
Då blir du ju automatiskt utesluten! Inte kan man väl få vara med och bestämma banan om man ska köra förstår du väl! |
||
I så fall ska jag åsså vara med (och ställa dit lite extra koner)... |
||
Ja mindre för då kan man köra över dem... |
||
Skämt åsido. Jag tror att det är bäst om banan läggs av de som inte ska köra. Jag var ju inte med vid första KAK-körningen, den banan var vad jag hört rätt tajt. Det viktiga är att man får ett bra flyt i körningen, man bör försöka undvika manöverprovskaraktären. Dock får banan gärna innehålla några tempoväxlingar och luringar. Vissa av Lazzatbanorna har varit riktigt bra på den punkten. Jag tror nog att man ska försöka hålla sig under 80km/h på den här typen av evenemang. Lite av finessen med den här typen av bilslalom är ju att banan ska vara en "equalizer", d.v.s. den ska jämna ut skillnaderna mellan olika bilar. |
||
Det kan inte vara lätt att åstadkomma så man ska nog inte hacka på de som lägger banorna... t.ex min bil har ju så otroligt dåligt bottendrag jämfört med många andra, jag behöver ju 3500rpm+ för att det ska hända något... Och då går det redan ganska fort på 2:ans växel... men det är ju ett förnämligt mål att sikta mot och självklart kan det aldrig passa alla bilar lika bra, det viktiga är ju att vi har roligt! |
||
Det går bra att diskutera hur man vill ha banan i denna tråd, speciellt om man vill vara med och köra
Vi kommer att lägga banan dagen innan, men jag är inte den som lägger den. Svårigheten är att lägga en bana som alla tycker om. Vi lyssnade på er som var med förra gången och pratade igenom det med Bla SLC-Fredrik. Vi kommer ta hänsyn till era synpunkter jag lovar. Vi ska försöka lägga en bana som är mer rytmisk inte bända så mycket. Vi ska göra så att den är lättare att hitta. (Vissa hade svårt med att vi körde två varv ) ) Det svåra kommer att bygga en bana för permobiler så att Lennart Mäkinen har en klass att köra i. _________________ Erik Häggbom |
||
Det låter bra Erik. Ingen skugga på banläggarna/arrangörerna. Ytan i Märsta var så trång att det var i stort sett omöjligt att lägga en rytmisk bana med lite bänd å bryt. Ser framemot körningen och hoppas träffa fler från rejsa. _________________ Christian Lindblom |
||
Det är väl fler än jag som är okunniga om denna konstform och hur den fungerar i verkliga livet. Dags att åka och ta reda på vad det egentligen handlar om. Vi ses på söndag.
_________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Inför träffar 2005-07-03 Bilslalom i Stockholm | 1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3685 totalt) |