Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-10 PCS Mantorp
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (7643 totalt)
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3062


Trådstartare
Jahap, ingen verkar lägga upp någon tråd efter körningen i helgen..Så då får väl jag ta på mig ansvaret

Efter förra helgens missöde på gelleråsen så hade vi nu fixat ihop drivaxeln och hoppats på att motorgudarna skulle va på våran sida den här gången, och de va dom minsann !

en riktigt kul dag va de i.a.f, kanon väder och en alldeles ypperligt fungerande bil !
Tyvärr så kör jag och far min i samma grupp så det blev inte så mycket köra per person, men det är inget å göra åt saken..än. Va trots allt första gången på mantorp.

Blev riktigt imponerad över hur jag och min bil klarade sig på banan, trodde jag skulle agera stoppkloss på en sådan relativt snabb bana som mantorp. Men icke, det var snudd på tvärt om ibland, va riktigt nöjd med att kunna hålla så pass högt tempo, ett par 11or fick faktiskt flytta på sig ..

Fick dessutom chansen att åka med en instruktör, det va bra att höra nån kunnigs åsikt om min körning. Han var imponerad över hur bilen gick och min körning va som tur e inte fy skam den heller ....citat "dom här 924turbo går ju rätt bra"...

Aja riktigt kul dag med många läckra bilar och trevligt folk, samt att pcs arrangemang är väldigt välplanerade. thumbs up
























Multifunktionell va ordet

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Fina bilder Cédric,

tyvärr hittade jag inte rätt bland minneskorten och fick i ett 32MB kort istället för 1 GB när jag åkte hemifrån. Jag fick dock plats med min egen bil (röd), polaren Pehrs bil (svart) samt en samlingsbild.

En fantastisk dag och i mitt tycke även en fantastiskt rolig bana. Man hör en en och annan påstå att Mantorp är en tråkig bana, men det kan jag absolut inte hålla med om.

Hälsningar
Anders




_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Mycket bilar man inte sett på banmöten tidigare thumbs up . Kul att nya Boxtern o 997orna oxå hittar till banmötena.

Har dom fått ny asfalt på bitar av banan?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 213



En riktigt rolig dag, lite varmt fick lite problem med detta då motorn ville gå lite väl varmt, detta löstes med full värme i kupén

Vid hårnålen ligger det ny asfalt, det ligger en kant där man måste passa sig lite, då det hoppar till lite mer än man är van vid.

Jag tycker att mantorp är en riktigt rolig bana, den blir bara bättre och bättre ju mer man kör.

_________________
Rehan Mirza
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3062


Trådstartare
jora, rätt kul va den faktiskt, jag har ju inte provat så många banor men gelleråsen va faktiskt roligare, mycket fler och skönare böjar, mindre sitta å sova vid ratten på 5km raka ,. Men skoj va det definitvt !

Lite ont om 924or tycker jag, min va ju snudd på exotisk i landskapen fullt med gt3or 911:turbosar och annat flådigt

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Jo jag håller nog med om att Gelleråsen var snäppet bättre, men Mantorp var inte alls tråkig. Parisaren var ju en dröm att få till. Uppförsbacken i krönet var perfekt för omkörningar och sedan ta innerspåret i kurvan, bra med R-däck. Och sedan sviten efter hårnålen ända ut på start och målrakan gav en otrolig avslutning innan det var dags att börja om igen. Nu vill man bara tillbaks till Gelleråsen och sedan Mantorp igen och igen och igen...

/A

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Hej Cédric ,

Jag ser att du har fler bilder, ingen bild på min lilla röda?

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



Några av mina bilder:














_________________
Henrik Andersson
Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 213



Den långa rakan bjuder på en häftig upplevelse på slutet

I min bil så brukar inte rakan så lång , brukar roa mig med att titta igenom oljetryck, motortemp osv för att se att allt står rätt till.

Precis som Anders skrev, att få till Parisen är en dröm, fullt ut från den då går det fort vid inbromsningen vid chikanen. Krönet är en annan favorit, trycker till lite lätt på bromsen innan kurvan för att sätta bilen sedan är det bara att trycka på, det går fort att köra ruskigt fort där, fortare än många vågar.

Gelleråsen är också kul men det är en annan typ av bana med lite långsammare kurvor, Mantorp erbjuder mer fart, större fartskillnader, och framförallt så är den längre och större. Jag håller nog Mantorp som min personliga favorit, tätt följd av Gelleråsen. Nu har inte jag kört på alla banor, GR och knutan ska vara kul dom med, jag får väl leta mig ner dit någon gång.

_________________
Rehan Mirza
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Izar skrev:

Gelleråsen är också kul men det är en annan typ av bana med lite långsammare kurvor, Mantorp erbjuder mer fart, större fartskillnader, och framförallt så är den längre och större. Jag håller nog Mantorp som min personliga favorit, tätt följd av Gelleråsen. Nu har inte jag kört på alla banor, GR och knutan ska vara kul dom med, jag får väl leta mig ner dit någon gång.


Absolut, man producerar mest mjölksyra på Knutstorp, sedan Gelleråsen, därefter Anderstorp och minst på Mantorp. Kinekulle, Sviestad, Gotland Ring och Midlanda kvar att utforska i Sverige.

Så mycket banor, så lite tid och pengar...

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 213



Varför känner jag igen det sista, speciellt om man bor i Stockholm, närmaste banan är 24 mil från mig...

_________________
Rehan Mirza
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Cédric skrev:
....riktigt kul dag med många läckra bilar och trevligt folk, samt att pcs arrangemang är väldigt välplanerade. thumbs up





Håller med!
Kul att snacka lite när man väl får tummen ur och hugga tag i folk man känner igen..
och du fick med mig på bild också...schyst!
Du har den möjligtvis med högre upplösning!?

Hade också en bra dag, trots väldigt varmt väder, och en trasig AC.
Bilen gick bra, inga överhettningstendenser. Däcken bettar bra, men bilen kränger upp
på högkant, så det känns som om däcken är på väg av!
Hade Instruktör med i bilen, vilket jag bara kan rekomendera alla att testa.
Mycket nyttigt, och jag skötte mig, så omdömet var gott: jag hade ett bra spår,
så det är till att fila på detaljerna.
Tjejen hade också med instruktör, som även körde bilen med henne i högersätet!
Det gav nog mest! Spåret har hon, men hon vågar inte riktigt pressa bilen.
Nu fick hon se att det går att åka lite fortare...skall nog testa det också nästa gång!

Nu väntar jag bara på ett paketet från England...så skall det bli ännu bättre!

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 213



Prova nästa gång att få en instruktör att köra din bil, det ger mycket. Hade med mig en på Gelleråsen fick aha upplevelser flera gånger, och visst gick det bättre när man själv körde sen.

Att åka med en instruktör i deras bil är inte lika givande då den för det mesta uppträder helt olika från din egen bil.

_________________
Rehan Mirza
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Izar skrev:
Prova nästa gång att få en instruktör att köra din bil, det ger mycket. Hade med mig en på Gelleråsen fick aha upplevelser flera gånger, och visst gick det bättre när man själv körde sen.

Att åka med en instruktör i deras bil är inte lika givande då den för det mesta uppträder helt olika från din egen bil.


Det var det jag menade!

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Erik är det möjligen ett paket från Leda som du väntar på

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



Första inlägget på rejsa.nu! Det gör alltid ont första ggn!

Mantorp var mitt andra banmöte, jag blev av med oskulden på Gelleråsen 22 maj! Mantorp var en go bana, kanske mest för att jag var livrädd på Gelleråsen! Nu åkte jag t o m av i chikanen och bara garvade... Mödomen är def borta nu och jag vill har MEEEEEEEEEEEEEEEEEER!

Har någon en bild på GEVALIA? Min kaffebruna, lättrostade 911? Gärna med "fart" i (körde i OR)!

Skall lägga upp min bil snarast under banåkarbilar, så jag får kontakt med andra 3.2-åkare


_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



Nu börjar jag komma in i tekniken med inlägg!

Tack Henrik för kanonbilder med fart i! Vad är oddsen att hitta sig själv på bild? Att du inte plåtade GEVALIA var väl ingen högoddsare dock!

Ruggigt gött att få åka med en instruktör i en äkta RS! Jag rös... Iofs lite fusk med ABS, eller?


Titta noga så känner ni igen mig på bilden!


_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



danste skrev:

Ruggigt gött att få åka med en instruktör i en äkta RS! Jag rös... Iofs lite fusk med ABS, eller?


Titta noga så känner ni igen mig på bilden!


ABS är inte fusk utan självbevarelsedrift ,, prova att köra bana utan ABS i regn

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3062


Trådstartare
spirou, vilken tur att du kör en porsche med motorn i rätt ända, trots att jag tog så få bilder så lyckades du faktiskt hamna på ett par om det här är din bil:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/spirou1.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/spirou2.jpg


Är faktiskt rätt nöjd för att vara bilder tagna med en kamera i sub 2000kr klassen, och att ja inte orkade ta så många bilder, va ju så ruskigt varmt...sen blev det faktiskt lite tjatigt med tågen av 911or i olika varianter , enda nackdelen med sådana banmöten...

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



We really had a good day in my group as well. In R2 it tends to be almost always the same gang showing up so we tend to know each other quite well. It gives a nice friendly but competitive feeling to each meeting in my opinion. I had good laps with Kent in the yellow GT3, Paul in one of the red GT3s and Mats in his blue 964RS for ex. really fun to drive when you have approx the same tempo as the one behind you or in front of you.

My car got really warm and so did I (no blower inside the coupe, don't even mention AC!) but I am not due out untill end August so I will have time to fix the overheating issue. After a few laps I had to shift around 5000rpms to protect the engine for a while. Still it's amazing how you find ways to drive around problems, like using a higher gear but accelerating much sooner etc... Overall I only felt slower on the straight.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Cédric skrev:
spirou, vilken tur att du kör en porsche med motorn i rätt ända, trots att jag tog så få bilder så lyckades du faktiskt hamna på ett par om det här är din bil:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/spirou1.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/spirou2.jpg


Är faktiskt rätt nöjd för att vara bilder tagna med en kamera i sub 2000kr klassen, och att ja inte orkade ta så många bilder, va ju så ruskigt varmt...sen blev det faktiskt lite tjatigt med tågen av 911or i olika varianter , enda nackdelen med sådana banmöten...


Hallå där!
Jodå, du träffa rätt! Bra bilder, den första är det bra känsla i, ser ju ut som att den
är riktigt blank..
Tack och bock!

Spåret höll jag nog aningen tajt det varvet.
Att det är en massa 911 får man ta...men det är svår att hålla isär dom!

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Eftersnack
2005-07-10 PCS Mantorp
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (7643 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande