Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Över/understyrning - Chassijusteringstabell #2 | 2 besök senaste veckan (22224 totalt) |
Dags att väcka denna tokgamla tråd till liv!
Denna hittades i Track and race cars för lite mer än ett halvår sedan. Och det är ju i princip samma schema... Min uppfattning är att understeerdelen syftar till att motverka understyrning - "unearth a potential cure for understeer and oversteer". och jag förmodar att det varit lite Copy, Paste, eftersom det står "Does the front roll too much" en bit ner i oversteerdelen. Det borde vara "rear", tycker jag. Så till oklarheterna: En sak jag inte riktigt förstår är hur man kan motverka understyrning i high speed entry not immediately after hard braking genom att öka downforce bak. Ok om det hade varit efter bromsning, men nu känns det ju som att det skulle ge mer understyrning. Jag tänker kanske fel, men det får någon listig förklara för mig. och varför skulle en ökning av front rebound ge mindre understyrning i midcorner? _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
Sorry, inget svar men en snabbkoll om du jämfört med den här https://rejsa.nu/artiklar/setuptabel
Den är ju lite på en annan ledd så att säga, de du har ovan är ju kanon att de går direkt på entry/mid/exit-frågeställningarna. Men båda är bra _________________ Magnus Thomé |
Grabbarna på Speedlab har tagit fram en lathund som jag gillar benhårt. Går att beställa inplastad (för 40 spänn) så man kan ta med den till banan hundra gånger utan att den är helt paj sen:
Finns här http://www.speedlab.se/?p=1462 _________________ Magnus Thomé |
Sparade trådar/FAQ Över/understyrning - Chassijusteringstabell #2 | 2 besök senaste veckan (22224 totalt) |