Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Helgen på Ringen avklarad! (tråden innehåller bilder...)
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (5261 totalt)
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Lars Falk skrev:
Nu har jag också hunnit hem … (Riktiga entusiaster fuskar inte med flyg & lokal bilhållning )

Clion fick premiär på ringen. Måste säga att den fungerade över förväntan. Den är oerhört lättkörd och välbalanserad för att vara helt standard i chassit. Enda uppgraderingen hittills är sportigare bromsbelägg. Förmåga att hänga med i Mäkinens hyrbilstempo får nog tillskrivas bilens egenskaper mer än förarens.

Som alltid fanns det, som ni ser på Mäkinens bilder, massor att gotta sig åt. Det roligaste tycker jag är mångfalden, allt från gamla Kadetter till värsting-superbilar.

Speciellt tack till Johan N för taxi-servicen. thumbs up

En bild på när jag jagar "der Ring-Civic" Det gick hyggligt att hänga med en liten bit i hans tempo, men det märktes att ring-civicens förare hade "något" bättre lokalkännedom än jag…

Just nu funderar jag på hur jag ska kunna få loss anslag ur hushållskassan för en ringresa till i år.


Verkar ha varit riktigt skoj!
Var det mycket bilar & motorcyklar på banan/långa köer vid av och påsläppet ?

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17359


Trådstartare
Sörpan skrev:
Den maskerade BMW:n, en X3 kanske?
Jag uppfattade den som att vara i storlek med en 5-serie ungefär. En del av maskeringen framgår inte av bilderna. Sidorna såg väldigt plastiga ut i formen.

Lars Falk skrev:
Nu har jag också hunnit hem . (Riktiga entusiaster fuskar inte med flyg & lokal bilhållning )
Så du menar att Johan inte är entusiast?


johann skrev:
Snygga bilder Lennart! thumbs up

Kul att du uppskattade åkturen.
Fast jag kör nog för sakta eftersom folk tycker det känns säkert.
Man ser ju skräcken i mina ögon före insteget.


_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lennart Mäkinen skrev:
Lars Falk skrev:
Nu har jag också hunnit hem . (Riktiga entusiaster fuskar inte med flyg & lokal bilhållning )
Så du menar att Johan inte är entusiast?



Du fattade juh. Det var ju precis det jag menade... Att ni Är riktiga, trevliga, entusiaster både Johan och du. M3 vs. diesel-hyrbil.
Lite skämtsam ironi, typ.
(Jag, avundsjuk? Nejdå, inte alls...)

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Frazze skrev:

Verkar ha varit riktigt skoj!
Var det mycket bilar & motorcyklar på banan/långa köer vid av och påsläppet ?


Vad som är "mycket" kan nog de lite mer vana ringåkarna som var där svara bättre på.
Fredagkvällen och söndag från 11:00 var det rätt tjockt. Söndag morgon var helt ok.
Jag tycker att det verkar vara mycket mer folk generellt nu än för några år sedan... Rätta mig om jag har fel.
Jag vill minnas att jag så sent som '93 vid ett tillfälle åkte några varv mitt på dagen mitt i semestern utan att köra om eller bli omkörd av en enda bil/MC. Det låter sig nog inte göras nuförtiden.

_________________

Rice and shine
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lars Falk skrev:
Jag tycker att det verkar vara mycket mer folk generellt nu än för några år sedan... Rätta mig om jag har fel.
Jag vill minnas att jag så sent som '93 vid ett tillfälle åkte några varv mitt på dagen mitt i semestern utan att köra om eller bli omkörd av en enda bil/MC. Det låter sig nog inte göras nuförtiden.


Jämfört med 93 är det säkert mer trafik idag. Om jag tolkat de lokala källorna rätt så är dock 2003 inte värre än 2002, snarare lite lugnare. Kanske har prishöjningen haft en viss effekt?

Min uppfattning är att helger med fint väder alltid har varit och kommer att vara tämligen "crazy".

Helt klart bäst är vardagarna då min erfarenhet är att det sällan råder trängsel.

Lasse, var det din Clio jag såg i Äppelviken idag med Ring-märke på bakluckan?

Mvh

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jonsson skrev:
Lasse, var det din Clio jag såg i Äppelviken idag med Ring-märke på bakluckan?


Hej Anders,
Jodå, nog var det den. Jag jobbar ju i Äppelviken.
Egentligen är det ju inte alls min förresten... Clion är ju faktiskt hustruns shoppingbil.

_________________

Rice and shine
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lars Falk skrev:

Egentligen är det ju inte alls min förresten... Clion är ju faktiskt hustruns shoppingbil.


Hustrun har god smak!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41576

Forumägare
Forumägare

Aha! Det börjar bli en trend att åka ner till Ringen med fruns shoppingbil! Först Peeter o nu du Falk!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Magnus Thomé skrev:
Aha! Det börjar bli en trend att åka ner till Ringen med fruns shoppingbil! Först Peeter o nu du Falk!

He, he!!!
Du åkte väl också ner i er "shopingbil"!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Nürburgring
Helgen på Ringen avklarad! (tråden innehåller bilder...)
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (5261 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande