Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E36 LBR Racing Testar ER cup | << 1, 2, 3 ... , 15, 16, 17 >> 17 besök idag (126846 totalt) |
Japp det var en överaskning att se dig på falkenbergsbanan hoppas du trivdes Ang vikten på TSW Fälgen har vi ingen aning men vi får väl kränga av ett däck och väga den _________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||
Så där nu har vi testat Körning i ER Cupen
Tonima Racing ville prova på att köra sin BMW där för framtida deltagande. Vi på LBR blev kontaktade, jag och Mikael kunde ställa upp som chafförer, Lasse och Bojje som strategi och depåkonsult (Jocke hade bokat upp sig med jobb ) Med en bil till utseende som våran men så olik att köra det var en ny erfarenhet. Med nästan 150hk mer och ABSbromsar (vilken lyx) men chassit var kanske inte i balans med våran. Vi diskuterade lite åtgärder om det, så nästa gång kan denna vagn bli riktigt farlig Efter vi bromsat sent och sladdat runt i 6tim kom vi i mål som 4a. Men efter som körde utom tävlan blev det DQ Bara att tacka Tonima Racing för en trevlig dag _________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||
Då var deltävling nr 2 klar.
Denna gång körde vi upp till rejs samma morgon som tävlingen skulle köras, Lämnade ytterdörren kl02.50 på morgonen fy fan va trött man va. Väl i bussen kunde strategi gås igenom, för Bojje var planen lagd för flera veckor sen Mantorp var en ny bana för oss i LBR, Vi hade hör att de var en bränsle krävande sådan så det var noggrant planerat alltihop (trodde vi) . När vi väl ska väga in bränslet så saknar vi nästan 5L soppa i dunkarna, och reglerna är så att närman väl väger in så får man inte fylla på bara tappa ur > , Där står vi med 95L istället för 100L Väl ut på träning testar vi hur mycket soppa som ska gå åt, med gaspedalen i botten och några bra varvtider drar bilen (med uträkning av Bojje)26 L/tim Strategin är redan lagd, Jag går ut på första stint, Vi står på 10e rutan och efter ca 2varv avanserar till en 2a plats efter yttligare varv knackar tonima på dörren med sin M3a för om körning. När 27varv gått kommer pacecar ut vi går in och tar vårt snabbstopp, allt går enligt plan Varv 45 var det dax igen pace ut och vi passar på med förarbyte, Nu e det Mickels tur, han åker på lika säkert som solen kommer upp på morgonen jämna fina tider. Jocke tar sista stint. Vi ligger 1a, och är spännda för hur mycket soppa vi ska ha kvar?? Varv 112 åker pace ut med 6varv ute,det säkrar upp oss lite Varv 126 kommer pace ut igen spar soppa Med 4a bilar på samma varv måste Jocke hålla pedalen i botten till timmen är slagen Med 6sec till 2an över linjen kommer vi överst på pallen _________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||
Då kommer den naturliga frågan; Hur mycket soppa hade ni kvar efter målgång? |
||
_________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||
_________________ Mattias olefeldt Team Blyfot Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||
Tackar Javisst när sista timmen är kommen var det riktigt spännande. Att man kan ha så sköj för så med så enkla medel _________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||
Tänkte bara flicka in och fråga om ni tycker att er shift-light pryl funkar bra?
Vi funderar på en liknande nämligen. _________________ Mattias olefeldt Team Blyfot Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||
Nu e de längesen vi uppdaterade tråden
Semestern är slut o vi har 3 roliga race kvar Söndagen 21/8 e de dax för Kullen Lite uppdates har kommit till Ny race inner spegel, ny Gopro kamera , Ny bromsjusterings spak , M3 motor kuddar, mmm o så givetvis har vi fått på vår nya seriesponsors dekaler på bilen Nu är siktet inställt på _________________ Joakim Karaus BMW.n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23940&start=63 |
||
Vi tackar så Mycket.
Inget är självklart i racing men i söndags var Murphys ledig Vi var ganska klara på det hela inför helgens tävling. Jag tog första träning med bilen känna på bromsar och bygga temp i däcken. Efter ca 15varv tar jag in bilen, den går som på räls. 2a träning tar Lasse vår mek,tank och stand in förare. Han fyllde År i lördags så det passade bra att han fick testa av bilen också Micke tar sista tränings passet lika säker som vanligt rattar han bilen och lägger dagens snabbaste varv 1:01.522 inte dåligt nu när motorn är helt standard Jocke står över, helt övertygad om bilen är perfekt och banan har vi kört många gånger nu. Dax för rejs Jag tar första stint med start från pole. Med en lyckad start behåller vi ledning från pole, lite tveksam till om man ska vara passiv eller offensiv. RTJ är hungriga i sitt ny förvärv (BMW) efter att startat 5a lägger de sig som ett klistermärke på stötfångaren i X antal varv. Varvningarn gör att klistermärket lossnar till slut och efter hand blir det fler bilar imellan Varv 38 går pace ut, vi går in snabbstopp+tankning ut allt enl Bojje (strategern) Varv 49 får bärgaren en utryckning, Bojje beslutar att ta in mig för byte Jockes tur, Får några uppvärmningsvarv bakom pace. Mitt stinten blir ganska lugn, gäller att bevaka bara. efter 90min är det byte igen. Micke går på sista stint. Bojje är hel lugn ,med koll på oss och andra så vet han resultatet. Micke har fria händer att köra som han vill bara han e på banan. På varv 160 får pacecar åka ut igen, vi ligger 1varv före 2an och3an och kampen står mellan de Med 198 varv går vi över linjen som 1a _________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||
Japp stämmer och en 3,91utv Ursäkta Tobias att vi glömmer väga TSW fälgarna Var du sugen på dom? _________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||
Så där nu är invägningen gjord.
Fredrik skapade sig en lucka för vår bil, Detta kom lägligt till Sturups orm liknande bana här gäller det att ha alla hjulen i backen Väl upp på vågen kunde man konstatera att bilen gått ner i vikt sen sist. Med 20L soppa blev det 1072kg det tycker vi är bra med tanke att allt e plåt utom huven. Sen blev det nya hjulvinklar till Sturup med, inget ska lämnas åt slumpen. Med tanke på kinnekulle så gick nästan alla bilar lika fort beroende på förare bara. och med rätt strategi kommer det bli en spännade tävling. _________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW E36 LBR Racing Testar ER cup | << 1, 2, 3 ... , 15, 16, 17 >> 17 besök idag (126846 totalt) |