Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (8507 totalt) |
Hmmm...
![]() Man kanske skulle våga sig dit för en liten årspremiär... ![]() http://www.lms.se/web/_pages/index_s |
||||
Hmm... Vet inte om jag vågar ![]() Borde åka dit och ta tag i några hjärnspöken... ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||
Åker säkert dit om allt klaffar med servicen. Synd att det är en sådan kort körtid bara... 12.30 - 16.00 inte mycket. Men nu är det tidigt på säsongen så alla kanske inte har fått ihop bilarna än så några varv hinner man med.
_________________ Banbil: Vw Golf Mk1 GTI Brukis/dragare: Volvo 945Ltt |
||||
Brukar vara mycket köra på LMS prova på...
![]() Har varit där flera gånger och känt mig nöjd med 3 timmar Skall oxå försöka komma, vore kul att ha premiär där. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Vart ligger Sviestad nånstans??? Tycker det låter som Norge men antar att de tär runt Linköping nånstans??
Skulle ju va värt att åka upp då, har ju inte mer än 1,5 timmar eller nåt till Linköping... _________________ Mikael Rang Cupra Ateca -20 |
||||
Information finns ibland närmare än man anar... https://rejsa.nu/bana_info.asp?svies ![]() |
||||
Sorry lite OT, men
Åker du en Megane RS? ![]() Vore kul att se den in action på Sviestad. Jag dyker antagligen upp med vår ShoppingClio. |
||||
Mer snabba Renaulter på banor! ![]() _________________ Banbil: Vw Golf Mk1 GTI Brukis/dragare: Volvo 945Ltt |
||||
Detta är min bil... Är en 06:a med 2 liter turbofyra, 225hk/300 nm, sportchassi med styvare fjädrar å lite annat gott
![]() ![]() Troligtvis blir det till att åka upp iomed att de är en lördag och det vart ju inte dyrt heller ![]() ![]() Edit: Tack för infon om banan med ![]() _________________ Mikael Rang Cupra Ateca -20 |
||||
I år är det lite nya regler som gäller på våra Prova på bankörningar. I år måste man ha Racing, Rally, Karting, eller Folkracelicens. Alternativet är att du tecknar en PR-licens på plats till självkostnadspris (75 kr).
_________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||||
ok... Så om man som jag inte har nån licens kan alltså betala 75 kr på plats och få köra ändå då?? _________________ Mikael Rang Cupra Ateca -20 |
||||
Så är det. Dock får man bara begagna sig av PR-licens vid ett tillfälle per 12-månadersperiod, tror jag (rätta mig om jag har fel). Vet att detta diskuterats fram och tillbaka. Skulle vara intressant att få veta vad som är på gång i frågan... om man gör trackdayåkandet till en vana är det inte så dumt att ta en riktig racinglicens. Nyttigt och roligt. ![]() Edit: Verkar fortfarande vara som jag just skrev. Gäller vid ett tillfälle per 12 månader/sportgren. Så här ser PR licensen ut...: ![]() |
||||
Råkade få syn på ett klipp på YT från Sviestad 2005.
http://www.youtube.com/watch?v=Arx8s Mest syns Klas' NSX men shoppingClion skymtar faktiskt till vid ett par tillfällen... ![]() Vad sugen man blir på att åka... ![]() |
||||
Är sugen på att åka ner... men vet inte om jag vågar. Viktigast är ju att bilen är hel vid förarkursen på samma bana den 12:e april...
![]() Sen är ju inte bilen ihopskruvad ännu, jag kanske behöver påskhelgen på mig, även om jag hoppas den är i stort sett klar redan innan fredag. ![]() |
||||
Min bil kommer tyvärr inte vara klar, och dessutom ska hela köket renoveras under påskhelgen, så jag har inte mycket tid, men ska nog försöka hinna ut en snabbis för att kika lite.
En allmän fråga, får de som kör på PR-licens köra samtidigt som de med vanlig licens ? ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (8507 totalt) |