Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M Coupe -98 *SÅLD*
1, 2   >>
8282 besök totalt
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Fiskebilen, som den så snällt kallas i vissa sällskap

Så här ser den ut








Den står som den lämnade fabriken i stort sett. Inget är ändrat eller skruvat.
Däcken som sitter på nu är Toyo T1R eller vad dom heter i standarddimension.

Tanken med bilen är att ha kul med den. Konbana tycker jag är kul så det ska jag testa.
Bankörning kanske det kan bli om tilfället ger möjlighet.

Bilen känns aningen svajig i beteendet. Jag har sneglat lite efter ställbara kränghämmare och möjligen något chassikit.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Sedärja! thumbs up Grattis till en mkt skojig och läcker bil... Dyker du upp på Lazzats Challenge II imorrn rent av?

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



oooch tjena Anton! thumbs up
En Batmobile med knallpuffra!
Som du är inne på är ju evolution lämpligare än revolution. Hämmarna är en bra första punkt, mycket bang for the buck väghållningsmässigt.

och, som du vet: www.bmwsc.com

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Se där, du reagerade Ut och lek med dig nu istället för att bara stå vid sidan av hela tiden.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374



Läcker bil! Kul men ändå ganska praktisk, va?

Har åkt runt några mil på Toyo T1R (förvisso med högre profil, och en helt annan bil) och upplevde då hela bilen som rejält svajig. De sägs ju ha svaga sidor så... Så, kanske en idé att prova med andra däck innan du köper andra prylar?
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Ännu en Zäta

Ser riktigt fin ut.... thumbs up

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Bilen är i motsats till vad många tror mycket praktisk.
Den lastar riktigt bra och man slipper köra omkring med en massa folk. thumbs up

Angående däcken så tror jag inte det är de (inte bara de iaf) som ställer till det
På bilderna sitter det Pirelli Pzero nånting, förvisso sopslut och kassa, men beteendet fanns där redan då.
Jag upplever bilen som hyffsat giftig vid lastväxling i kurvor, plus att det kränger en hel del.
Jag tror det är en vanesak att våga se förbi plus att det bör bytas till lite kralligare delar på väl valda ställen för att det att lira som jag vill.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Hämtade bilen från en Inspektion II idag.
Bilen fick beröm för det fina utvändiga samt mekaniska skicket. ta till dig, Björn
Den går om möjligt aningen bättre nu, dvs för bra.
Motorn är nästan (bara nästan) i mesta laget för chassit thumbs up
Vore verkligen kul att köra en konbana i sommar för att klura till det lite lagom i vinter.

På Sturup hoppas jag verkligen kunna svänga till det på när Rejsa.nu samlas och umgås på det vis vi gillar bäst thumbs up
Jag kommer även att visa upp bilen på den utställning som ordnas i samband med denna megaträff.
mest för att slippa parkera långt från området, vem vill se en original standardbil...

om jag slutar jobba så mycket i veckorna så kanske jag orkar hjälpa min far med garageombyggnaden vi har dragit igång.
om ombyggnaden inte blir klar i sommar så har jag bara uppställningsplats i vinter..
Tar jag mig ork så får jag en hyffsat bra mekplats med tillgång till det mesta. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Imorrn hämtar jag den första riktiga uppgraderingen (bortsett från stolen som jag hade sedan tidigare) till bilen. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105



Sådär ja... har väntat på att du ska slänga upp en tråd.
Underbar bil som jag fortfarande inte fått åka med i *hint-hint*

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98



Gillar verkligen färgen, var en sådan jag letade efter först. Fick nöja mig med en svart. Vad är det du ska hämta förnågot roligt?

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Nice!!!
Ser ut att vara i väldigt bra skick...
Kooolt reg nr oxå?
Lite lagom mods så blir dessa riktigt snygga..
Har tyvärr inte kört någon M, men Pappa åker i en 3.0:a
Ta god tid på dig och köp "rätt" saker....

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Just det.. Klart du ska få köra en sväng Tim thumbs up
Att den är estorilblå är ingen slump, det var ett krav redan från första början.


reg numret är fejkat

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Kan man bara ställa sig på kö om man vill köra denna läcker bit eller hur funkar det Anton ,jag vet en hel del trevliga vägar runt sturup där man inte behöver tokgasa för att smajla.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Johan, det kan vi säkert lösa.

Hämtade ut bromsköldarna avsedda för att kyla bromsarna idag.
Tack Axel, mycket fina grejer thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Jahapp, så här efter resan till Sturup och Rejsa-träffen så är det dags att ställa in bilen i garaget för vintervila..
Bilen har rullat hela 27 mil efter hemkomsten från Sturup.. (ungefär en full tank..)
Jag har dessutom fått det angenäma bekymret att välja mellan två garage att ställa bilen i över vintern..
Som det ser ut nu får den stå hos mina föräldrar i ett varmt garage med täcke och långkalsonger över sig..
det andra mekgaraget ska nyttjas för andra fyrhjuliga farkoster..

vi får se om det bjuds upp till mekdans där det monteras luftkylning för bromsar och eventuellt något annat under vintertiden..
om inte så tas det omhand under våren..
För 2009 ska det köras konbana med denna gamla sportkombi!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Anton Lillsund skrev:
För 2009 ska det köras konbana med denna gamla sportkombi!

Kan du inte klämma in en banträff också?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



BTG skrev:
Anton Lillsund skrev:
För 2009 ska det köras konbana med denna gamla sportkombi!

Kan du inte klämma in en banträff också?


Jag har provkört den (tack Anton!) men jag tyckte den kändes väldigt mjuk, snudd på sjösjukevarning. Tror det bara går sakta på bana och sliter däck, utan att vara speciellt givande. Receptet borde kännas "litet och tajt" men i verkligheten var styrningen vag och vevig, man kände inte alls vad däcken sysslade med och det kändes som om man satt "på den", snarare än i den. Det hjälpte inte att de egentligen bekväma och kurvvänliga läderstolarna var glashala. Rakt fram naturligtvis som en hyffsad raket (dock ej i takt med min Westfield, men det skiljer ju typ 800kg i vikt...). Jag tror vagheten och mjukheten är en kombination av bussningar och dämpare.

Vad jag förstod är de ganska vridstyva, så rimligtvis med lite andra bussningar, fjädrar/dämpare och bättre utväxlad styrning borde de gå att få givande på bana, även om jag förstått de inte är så speciellt snabba totalt sett. thumbs up

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Westfield skrev:
även om jag förstått de inte är så speciellt snabba totalt sett. thumbs up


Snackar du om Z3 M coupé . Du kan ju höra vad Lockarpsgokart här på forumet gjorde för tider med en hyfsat standard M coupé. Jag vet att han körde Knutstorp på 1.07 t.ex. . Jag klockade honom på Sturup och vet att han gjorde väldigt bra tider där också. Så att M coupén skulle vara sölkorv på bana kan jag inte hålla med om .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105



Westfield skrev:
Jag har provkört den (tack Anton!) men jag tyckte den kändes väldigt mjuk, snudd på sjösjukevarning. Tror det bara går sakta på bana och sliter däck, utan att vara speciellt givande. Receptet borde kännas "litet och tajt" men i verkligheten var styrningen vag och vevig, man kände inte alls vad däcken sysslade med och det kändes som om man satt "på den", snarare än i den. Det hjälpte inte att de egentligen bekväma och kurvvänliga läderstolarna var glashala. Rakt fram naturligtvis som en hyffsad raket (dock ej i takt med min Westfield, men det skiljer ju typ 800kg i vikt...). Jag tror vagheten och mjukheten är en kombination av bussningar och dämpare.

Vad jag förstod är de ganska vridstyva, så rimligtvis med lite andra bussningar, fjädrar/dämpare och bättre utväxlad styrning borde de gå att få givande på bana, även om jag förstått de inte är så speciellt snabba totalt sett. thumbs up
Jag tycket nog också att den var lite mjuk (efter det lilla jag har kört den) men det gör ju att fixa till om man nu vill det. Tror dock att du har lite andra referensramar eftersom du kör en Westfield Allt känns ju stort och gungigt efter att man kört en sån.

EDIT.
Förlåt Anton om jag smutsar ner din tråd.
Ta bort inläggen om du känner för det.

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Du måste ha ett väghållningskit Anton. Det finns ingen genväg. Därefter kan du uppgradera hämmarna (Thord i Eslöv) för att kunna påverka över/understyrning. Eller kör budgetvarianten på kort sikt: sjösjukepiller.
Grattis till en fin bil

_________________
Stefan Larsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M Coupe -98 *SÅLD*
1, 2   >>
8282 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande