Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-06-30 Sviestad
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
5 besök senaste veckan (14078 totalt)
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374


Trådstartare
Sista "prova på"-åkningen före sommaruppehållet bjöd på strålande väder och en mängd blandade bilar. En otroligt skön tillställning som vanligt!

Själv premiäråkte jag med rdäck, men tyvärr med icke optimerade hjulvinklar för sådana så tyckte nog det kändes rätt halkigt. Hade till en början på tok för mycket luft i också. Var ett par månader sen jag körde sist, vilket märktes. Släppte iaf lite sista halvtimmen när jag äntligen började köra lite mjukare. Ca 13 mil blev det.
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162



Det var skitkul, precis som vanligt! thumbs up Det blir svårt att vänta till den 25 augusti, som det blir tidigast för min del. Jäkla synd att jag inte hade fått hem min Performancebox innan körningen, bara.

Jag sörjer med stackaren som åkte av innan körningen avbröts.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Max skrev:
Jag sörjer med stackaren som åkte av innan körningen avbröts.


Åååå nej inte idag igen. Inga personskador hoppas jag? Totalhaveri?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
jlindqvist
Norrköping
Här sen Jun 2008
Inlägg: 4



ojoj.. Vilken bil var det som körde av??

Såg att många fotade, någon här?

_________________
Jonas Lindqvist
Citera
NissseMann
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 67



Tur med vädert och ett helt lysande arbete av LMS crew!

Hoppas det kommer upp mycket bilder från träffen, blev tyvärr inga bilder tagna av min "stallpersonal".


Ses i augusti! //Martin

_________________
Martin Berglund

"Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85
http://www.garaget.org/?car=133793
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5569



Trodde aldrig det skulle bli så fint väder. Drabbades av en kraftig regnskur på vägen ner och var inte helt positiv, men det blev ju en helt underbar kväll.

1:06:38 , inte personbästa men inte fy skam heller.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13270



Det var en kalasbra träff med mycket körning, så pass att jag får tacka Lennart för lånet av bensin!

Hånglian funkade fint, dock så ska den renoverade toppen på, ni såg kanske varför

Jag ser fram emot foton, för det var många som fotade såg jag...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Var kul att äntligen testa busbilen på bana och få svart på vitt vad som inte håller måttet, har en liten lista med nödvändiga uppgraderingar nu iaf .

Tråkigt med avåkningen bara, jag skulle vara riktigt deprimerad om jag var i hans skor .

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Här kommer lite bilder.




























_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Kul att det dök upp så många och att vädergudarna var på vår sida igen. thumbs up

Alltid tråkigt med olyckor, men föraren verkar i alla fall ha klarat sig bra, bilen såg dock sämre ut...

Hoppas vi ses efter sommaruppehållet, den 10/8 är det dags igen, då kör vi mellan kl 10:00-16:00.

Mvh

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Curbs?

_________________

Rice and shine
Citera
Marcus Nyström
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 307



Välordnad och kul körning måste jag säga!

Tack alla som försökte/hjälpte mig få tag på en ny bult till avgassystemet. Hittade en på OK8Q så att jag kunde fortsätta köra.

_________________
Street Triple RS -18
Citera
Misano
Karlstad
Här sen Dec 2005
Inlägg: 112



Tack för en kanonkväll!

Första gången på Sviestad, riktigt kul bana thumbs up Det blev dock lite sen hemkomst, Asse fick go by M Power upp till Degerfors Inget allvarligt dock..

_________________
Mikael Grindvall
------------------
BMW SC #612
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5569



Lars Falk skrev:
Curbs?


Instämmer! thumbs up Lite lagom aggressiva curbs som man inte gärna genar över men heller inte skrotar i om (när?) det skiter sig, istället för däckstravarna som står där nu.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

2fast4u skrev:
Lars Falk skrev:
Curbs?


Instämmer! thumbs up Lite lagom aggressiva curbs som man inte gärna genar över men heller inte skrotar i om (när?) det skiter sig, istället för däckstravarna som står där nu.

Skönt att slippa gruset/skräpet som dras upp på banan oxå... Blir det i måntro i alla kurvor/tangeringar?

_________________

Rice and shine
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Lars Falk skrev:
2fast4u skrev:
Lars Falk skrev:
Curbs?


Instämmer! thumbs up Lite lagom aggressiva curbs som man inte gärna genar över men heller inte skrotar i om (när?) det skiter sig, istället för däckstravarna som står där nu.

Skönt att slippa gruset/skräpet som dras upp på banan oxå... Blir det i måntro i alla kurvor/tangeringar?


om ni tänker på han som körde av så vet jag inte vad det hade spelat för roll om det varit curbs i chikanen istället?

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

z3cab skrev:
om ni tänker på han som körde av så vet jag inte vad det hade spelat för roll om det varit curbs i chikanen istället?


Nu förstår jag inte vad du menar...
Det jag noterade på bilderna var tillkomsten av curbs vilket är oerhört positivt. En redan kul/bra bana blir bättre. thumbs up
Jag kommenterade inte eller känner inte till att någon kört av (jag var inte på plats igår)...
En av de stor fördelarna med curbs är ju att det inte dras upp grus/skräp på banan.
Det jag undrade är om det kommer att bli curns vid alla tangeringspunkter. Vore kanon.



Edit: Ah, nu fattar jag... Du kommenterade 2fast4u's däckstravresonemang...

_________________

Rice and shine
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5569



Nä, för honom hade det nog inte spelat nån större roll. Räcket står där det gör och ont gör det att åka in i.

Mer ett förslag på en uppgradering på banan som skulle vara väldigt trevlig.

Däckstravarna är aggressiva om man klipper dom, ibland har ni ställt koner istället och dom tenderar att flytta sig. Det var en utstudsad kon som var orsaken till avåkningen vid förra tillfället då Mikael försökte väja för konen som plötsligt stod mitt i spåret, med resultat att han pussade räcket. Om chikanen ska vara där så skulle det kännas mycket bättre om den permanentades med curbs.

Dessutom skulle det ha fördelen att det blir lättare att jämföra varvtider vid olika tillfällen om man slipper hålla reda på hur chikanen var byggd vid olika tillfällen.

och en thumbs up till dom curbs som redan är nedgrävda.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Lars Falk skrev:
z3cab skrev:
om ni tänker på han som körde av så vet jag inte vad det hade spelat för roll om det varit curbs i chikanen istället?


Nu förstår jag inte vad du menar...


ok, jag förstod inte riktigt vad ni menade heller... Men nu fattar jag! (Bättre sent än aldrig).

Angående curbs så har vi framfört önskemål om att få till sådana i chikanen så att vi slipper konor som blir nerkörda och ska ställas upp (ibland nästan med livet som insats) och så att man inte heller ska behöva använda de otrevliga däckstravarna. Dessutom skulle man som ni säger få möjlighet till samma spårval varje gång man kör, nu skiljer det från gång till gång. Tyvärr är det inget som vi i racingsektionen kan besluta och fixa själva, men vi jobbar på det.

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374


Trådstartare
Chicanen är rätt läskig ja! Som det är nu är ju fråga om det inte är säkrare helt utan chican, ändå. Har kört så och visst går det fort vid inbromsningen till rondellen, men det kändes ändå bättre.
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Johan Östensson skrev:
Chicanen är rätt läskig ja! Som det är nu är ju fråga om det inte är säkrare helt utan chican, ändå. Har kört så och visst går det fort vid inbromsningen till rondellen, men det kändes ändå bättre.


Det är också sådant som diskuterats, men det tillåter inte banlicensen, och han som besiktigar banan verkar inte vara villig att ända på sin uppfattning. (Vi hade även uppe på förslag att på något sätt kunna göra en gemensam lösning för motorcyklar och bilar när de byggde sin nya slinga, men det verkade heller inte gå att lösa på ett bra sätt.)

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
Eftersnack
2008-06-30 Sviestad
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
5 besök senaste veckan (14078 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande