Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (15551 totalt) |
Har glädjen att meddela att Fredagen den 29 Maj så kommer vi arrangera något så unikt som en Trackday i STOCKHOLM för gatbilar i samband med vår SLC/5papp+ race på Barkarby flygfält.
Vi kommer dela upp i 2 grupper, snabba och mindre snabba och köra 30minuters pass över hela fredagen med föjande indelning: Fredag 09.00 - 09.30 Gatbilskörning grupp1 09.30 - 10.00 Gatbilskörning grupp2 10.00 - 10.30 Racebilsträning 10.30 - 11.00 Gatbilskörning grupp1 11.00 - 11.30 Gatbilskörning grupp2 11.30 - 12.00 Racebilsträning 12.00 - 12.30 Gatbilskörning grupp1 12.30 - 13.00 Gatbilskörning grupp2 13.00 - 13.30 Racebilsträning 13.30 - 14.00 Gatbilskörning grupp1 14.00 - 14.30 Gatbilskörning grupp2 14.30 - 15.00 Racebilsträning 15.00 - 15.30 Gatbilskörning grupp1 15.30 - 16.00 Gatbilskörning grupp2 16.00 - 16.30 Racebilsträning 16.30 - 17.00 Gatbilskörning blandad grupp av dom som är kvar. Trackday-körningen är tillståndsgiven av SMA och körs med fulla tillstånd och försäkringar och med obligatorisk SMA-licens för förarna. Engångslicens kan lösas på plats om inte årslicens finns (mer info på www.svenskamotorsportalliansen.se ) Träffavgift 750:- per bil , om anmälan är inskickad och betald senast 1 vecka före träff. Vid betalning/anmälan senare så är träffavgiften 900:- per bil. Anmälan är giltig först när betalning inkommit till Bg 5832-8287. Anmälan är bindande och ingen återbetalning kommer ske vid återbud. Anmälan skall skickas till info@slc.se med märkning Trackday gatbilar, Barkarby Upplysningar kan fås på tel 08-410 502 00 Banan vi kör på är relativt snabb, med fint underlag och stora avåkningszoner.... dvs ett riktigt kul tillfälle på en körning som är unik. Banan går i vänstervarv. ![]() obs Max 95 Db |
||||||||
Ni får gärna skriva upp er här på tråden att ni kommer, men glöm inte att göra den riktiga anmälan till info@slc.se
Jag kommer såklart. 1. 2. 3. 4. 5. |
||||||||
Förra gången det kördes ett banevenemang i Stockholm var för 40år sen, och när vi kommer kunnna göra det igen vet ingen , så missa inte något väldigt unikt som att kunna köra en banträff i Stockholm....
|
||||||||
Raceanmälan är en helt annan sak.... Och om man är anmäld till tävlingen så ingår racebilsträningen utan extra anmälan eller avgift. däremot om man Ändå vill köra gatbil OCKSÅ så får man anmäla den gatbilen till trackday-körningen. |
||||||||
1. Michael Blix - Westfield
2. Niklas Eriksson - Cheva Nova 3. Andreas Engström - Honda CTR (ska dubbelkolla om jag får semester, men det ser bra ut!) 4.björn davidsson- cheva nova 5. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||||
det är väl väldigt få ställen numera som man får köra med högre ? så det är väl snarast en standard som det gäller att rätta sig in i ledet på ![]() |
||||||||
Vilken sidan av banan sitter mätaren på? in- eller utsida? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Jag lägger upp en länk på Wankelregistret, Så får vi se hur många som nappar.
Hoppas det är o.k. Ska kolla mitt program men jag kommer nog med den Blåa. Vänstervarvbana är alltid rätt. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||||
|
||||||||
![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
näe.... Och jag kommer vara mänsklig....... men bilar som låter 100+ kommer garanterat att plockas av banan direkt, eftersom annars kommer vi plockas av området direkt..... Och då blir fler olyckliga än den högljudda bilen. |
||||||||
Du har en sådan mätare?
Tänkte om man kanske kunde få låna den eller liknande. Jag har nämligen dålig koll på hur högt 95db är egentligen. Så vore kul att mäta bilen. Kanske är fler som är intresserade av detta? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
jadå..... bara komma förbi mig så fixar vi det. och jag har en bra godkänd mätare...... ingen claes ohlsson variant ![]() |
||||||||
2. Niklas Eriksson - Cheva Nova 3. Andreas Engström - Honda CTR (ska dubbelkolla om jag får semester, men det ser bra ut!) 4.björn davidsson- cheva nova 5. Göran Strandlund - Corvette - 88 6. Jan Rehnman - Fiat Coupe 7. 8. 9. 10. |
||||||||
2. Niklas Eriksson - Cheva Nova 3. Andreas Engström - Honda CTR (ska dubbelkolla om jag får semester, men det ser bra ut!) 4.björn davidsson- cheva nova 5. Göran Strandlund - Corvette - 88 6. Jan Rehnman - Fiat Coupe 7. Lars Roxnäs - Skoda octavia RSR 8. 9. 10. När det bjuds racing i STHLM kan man inte tacka nej!!!! |
||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (15551 totalt) |