Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-07-24 Sviestad Prova-på-bankörning
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
3 besök senaste veckan (21942 totalt)
Supermicke
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 50



kotten skrev:
Det var jag som har lagt upp denna film. Det var mest för han i den röda Seven bilen som var lite sugen att se hans bil på banan.

Det är lite "meckigt" att få film och mätarna synkade. Det blev inte hundra bra denna gång. Det är lite osynk, men kul ändå.

och att allt är gratis gör ju inte saken sämre, eller nästan gratis iaf.


Att du inte slängde upp den här medsamma då?
Vad kör du med för GPS mottagare?
Kul film, hade gärna sett fler varv!
Måste nästan fixa en kamera så man kan göra en egen film o prova synkverkyget... framför allt kul att se hastighet och varvtiderna i de olika situationerna man kan hamna i... man hinner ju sällan kolla på hastighetsmätaren när man fokuserar på att hålla sig kvar på banan

_________________
Mikael Kolam

http://golvbiten.se
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Jag hittade en gammal Nokia E50 på jobbet som jag tog hand om och sedan köpte jag en GPS puck (logger) för ca 500:- http://www.holux.com/JCore/en/products/products_content.jsp?pno=341

Allt fungerar klockrent, man bara läser in Sviestad och säger start.

Jag har betydligt fler varv som jag kan lägga upp, men då blir det utan mätarna. :-)



Supermicke skrev:
kotten skrev:
Det var jag som har lagt upp denna film. Det var mest för han i den röda Seven bilen som var lite sugen att se hans bil på banan.

Det är lite "meckigt" att få film och mätarna synkade. Det blev inte hundra bra denna gång. Det är lite osynk, men kul ändå.

och att allt är gratis gör ju inte saken sämre, eller nästan gratis iaf.


Att du inte slängde upp den här medsamma då?
Vad kör du med för GPS mottagare?
Kul film, hade gärna sett fler varv!
Måste nästan fixa en kamera så man kan göra en egen film o prova synkverkyget... framför allt kul att se hastighet och varvtiderna i de olika situationerna man kan hamna i... man hinner ju sällan kolla på hastighetsmätaren när man fokuserar på att hålla sig kvar på banan

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Supermicke
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 50



Gärna det! Mer film åt folket!!!!
Det kan bli lite osynk med en 1HZ puck skulle jag kunna gissa, jag körde tidigare med interna gps i min N85 och då gick spåret lite kors o tvärs över hela banan. Sen köpte jag en 5HZ puck för 700kr o den funkar klockrent, ska låna en kamera till Kinnekulle o prova filma o synka med den

Här är en bild från loggningen under dagen, det blev hela 55 varv och med mycket folk på banan blev det lite olika spår.

_________________
Mikael Kolam

http://golvbiten.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Supermicke skrev:
Visst om man vill lägga över 20 papp för enkelheten... Annars laddar du bara ner det här http://www.racechrono.com/news/?p=92


Fräckt!

Måste nog leta reda på en gammal Nokia telefon... GPS puck(ar) har jag redan.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114



Supermicke skrev:
Gärna det! Mer film åt folket!!!!
Det kan bli lite osynk med en 1HZ puck skulle jag kunna gissa, jag körde tidigare med interna gps i min N85 och då gick spåret lite kors o tvärs över hela banan. Sen köpte jag en 5HZ puck för 700kr o den funkar klockrent, ska låna en kamera till Kinnekulle o prova filma o synka med den

Här är en bild från loggningen under dagen, det blev hela 55 varv och med mycket folk på banan blev det lite olika spår.


Du verkar ju ha utnyttjat banan väl iaf, endast innern i torparn som du inte varit på

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
Supermicke
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 50



olof.B skrev:

Här är en bild från loggningen under dagen, det blev hela 55 varv och med mycket folk på banan blev det lite olika spår.


Du verkar ju ha utnyttjat banan väl iaf, endast innern i torparn som du inte varit på [/quote]

Det blir lätt så med mycket omkörningar men här e de 2 snabbaste varven så kan man se spårval lite tydligare.. Det ena 1,04,8 och andra 1,04,7

_________________
Mikael Kolam

http://golvbiten.se
Citera
Daniel Nilsson
Finspång
Här sen Okt 2008
Inlägg: 133



Första gången på bana överhuvudtaget, svårt och himla kul! thumbs up Trots synpunkter i denna tråd vill jag ge en eloge till LMS.

Efter mitt allra första körpass på bana blev det problem direkt! Pyspunka höger bakdäck, mitt alldeles nya r-däck snart helt platt! En spik eller liknande hade gått genom däcket. Vad gör man som oerfaren nybörjare utan ett enda verktyg med sig?! Fick låna fälgkors, domkraft, pallbock av Patrik Andrén i Porsche 924:an, momentnyckel av J.Klang i Alfan och så skjutsade en kille, kommer tyvärr inte ihåg namnet, ur LMS mig till Euromaster för lagning av däcket. Tack allihopa! Dagen kunde fortsätta!

Jag hade nog längst varvtid av alla (blå BMW Compact) och försökte släppa förbi snabbare bilar/förare så smidigt som möjligt. Trots god uppmärksamhet bakåt missade jag en av Atomerna. Ut ur kurvan mot start/målrakan släppte jag förbi GT2:an och råkade sedan tränga en Atom som legat skymd bakom Porschen, sorry vem av er det nu var. Alla dessa bilar, seven, atomer mfl. är tyvärr lätta att missa just pga. att de är så låga. Påslaget helljus på dessa små låga raketer ger säkert lite bättre synlighet.

Har någon fler bilder på den blå Compacten vore det roligt att se dem.

Detta gav mersmak, ses vid nästa tillfälle!

_________________
BMW 323ti Compact -98 - banbilen
Nissan 300ZX TwinTurbo -93 - sommarskottet
Toyota Aygo+ -08 - skrytbilen
Citera
Nahpets
Stockholm
Här sen Feb 2008
Inlägg: 64



Daniel Nilsson skrev:
Första gången på bana överhuvudtaget, svårt och himla kul! thumbs up Trots synpunkter i denna tråd vill jag ge en eloge till LMS.

Efter mitt allra första körpass på bana blev det problem direkt! Pyspunka höger bakdäck, mitt alldeles nya r-däck snart helt platt! En spik eller liknande hade gått genom däcket. Vad gör man som oerfaren nybörjare utan ett enda verktyg med sig?! Fick låna fälgkors, domkraft, pallbock av Patrik Andrén i Porsche 924:an, momentnyckel av J.Klang i Alfan och så skjutsade en kille, kommer tyvärr inte ihåg namnet, ur LMS mig till Euromaster för lagning av däcket. Tack allihopa! Dagen kunde fortsätta!

Jag hade nog längst varvtid av alla (blå BMW Compact) och försökte släppa förbi snabbare bilar/förare så smidigt som möjligt. Trots god uppmärksamhet bakåt missade jag en av Atomerna. Ut ur kurvan mot start/målrakan släppte jag förbi GT2:an och råkade sedan tränga en Atom som legat skymd bakom Porschen, sorry vem av er det nu var. Alla dessa bilar, seven, atomer mfl. är tyvärr lätta att missa just pga. att de är så låga. Påslaget helljus på dessa små låga raketer ger säkert lite bättre synlighet.

Har någon fler bilder på den blå Compacten vore det roligt att se dem.

Detta gav mersmak, ses vid nästa tillfälle!


Kul att höra!

Mvh
Stephan

_________________
Stephan Samuelson
Porsche 944 TURBO -87
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Daniel Nilsson skrev:
Har någon fler bilder på den blå Compacten vore det roligt att se dem.

Hittade två till.


_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Får också instämma i kören ang bra genomfört arrangemang. Tycker det flöt på bra trots olika typer av bilar och kunskapsnivåer på förare. Som sagts tidigare i tråden hade det dock varit bra med lite riktlinjer hur det ska göras vid omkörningar osv. Det verkar vara lite olika hur folk gör, oberoende av kunskapsnivå eller snabb/långsam bil.

För mig var det första gången jag körde på Sviestad, de första varven gick ju lite halvknackigt och jag fick nästan kolla lika mycket i backspegeln som framåt. Därför hade det varit bra att tex första timman dela upp körningen i en snabbare och en långsammare grupp.

Totalt sett en kanondag med riktigt mycket körande thumbs up

Var det någon som fick med min blågröna Golf på bild?

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Daniel Nilsson skrev:
Fick låna fälgkors, domkraft, pallbock av Patrik Andrén i Porsche 924:an,Tack allihopa!


Varsågod!

Daniel Nilsson skrev:
Detta gav mersmak, ses vid nästa tillfälle!


Det lönade sig alltså att låna ut grejer till dig, ännu en fast i träsket!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Supermicke skrev:
Gärna det! Mer film åt folket!!!!
Det kan bli lite osynk med en 1HZ puck skulle jag kunna gissa, jag körde tidigare med interna gps i min N85 och då gick spåret lite kors o tvärs över hela banan. Sen köpte jag en 5HZ puck för 700kr o den funkar klockrent, ska låna en kamera till Kinnekulle o prova filma o synka med den

Här är en bild från loggningen under dagen, det blev hela 55 varv och med mycket folk på banan blev det lite olika spår.


Vi gjorde ett litet test mellan 1hz och 5hz i min tråd längst ned på enna sida:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43793&postdays=0&postor . . . .

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Supermicke
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 50



Jösses.. snacka om skillnad! Resultatet med 1HZ pucken såg ut ungefär som när jag körde med interna gps:en.. då har man fått det bekräftat, grymt glad att jag köpte 5HZ pucken. Duger tills Performanceboxen kommit i ny förpackning med extra allt och bättre pris..

_________________
Mikael Kolam

http://golvbiten.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Trevligt med en heldag på banan! Länge sen nu så stort tack till Uffe L som lät mig leka med hanses svarta 944a!

Nån som fick den på bild? P.P.?

Mvh
Magnus

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Den finns. Kommer så småningom.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Så småningom är visst här nu... Låt mig börja med den vanliga disclaimern så ingen särskild behöver känna sig träffad: Jag kom ifrån Linköping med 535 bilder. Körde du efter 13,00 är chansen VÄLDIGT stor att du kom med på bild. Och den kommer i så fall, förr eller senare, upp här på rejsa. Det blev visst 125 bilder eller nåt kvar efter sorteringen... Önskemål om bilder på just MIN BIL renderar bara förflyttning till längst ner i publiceringslistan. Finns du på en bra bild, som kommer den, bara lugn och fin





Att kommentare folks körstil brukar vara ett klockrent sätt att bli lite hatad, men jag kan bara inte låta bli...
Av alla kantiga, brutala körsätt jag sett igenom rondellen... Hade bilen varit lite mer ouppfostrad hade snurrningarna kunnat sluta vart som. Men nu gick det ändå.



















VM i understyrning?













Farbror Falk.





Så, tillbaka till photoshop...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

P.P. skrev:
...Farbror Falk....

thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



P.P. skrev:
Så småningom är visst här nu...

Tjoho! Hjulafton igen! Fina bilder som vanligt, P.P.! thumbs up

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
TobiasE
Skänninge
Här sen Feb 2008
Inlägg: 24



P.P. skrev:
Så småningom är visst här nu...


Grymt! Visst är de tagna från "grinden" vid rondellen/trafikplatsen? Kul att se lite bilder från det hållet

_________________
Tobias Elfström
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Hjuldagen nu då...















Kul att folkar vågar testa utan 500hk, r-däck och 8-kolvsok...







Tre olika sorts, öhhh, Hondor...



Den ser ut som värsta sortens stylingbygge, men den gick faktiskt riktigt bra. Lite sleeper för oss rejsa-troende, kan man säga



På glid del 1.



På glid del 2. Den verkar i alla fall konsekvent i sitt uppförande



To much of a good thing... Vetten var ute och lekte när vi kom, och den var NOTABELT mycket snabbare rakt fram än något annat. Underligt lät den med Vartiderna hölls uppe av att föraren släppte halvvägs nerför varje raka, och kurvorna togs med viss försiktighet. Jag passade på att titta närmare i depån sen, och hittade då en Z06 med eftermonterad kompressor...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

P.P. skrev:



Kul att folkar vågar testa utan 500hk, r-däck och 8-kolvsok...

+1 thumbs up

Min kompis Pelle. Första gången han åkte bil på bana (har dock rätt bra koll på hur landet ligger genom att han har varit insyltat kartrejsingsvängen i många år).
originalbil med för dagen nybytt bromsvätska, lite påställt laddtryck bara. Vikten tar dock ut sin rätt. Volvons originalbelägg som funkar bra till vardags räcker inte i längden på en bana som Sviestad.

Han hade oförskämt kul...

_________________

Rice and shine
Citera
Eftersnack
2009-07-24 Sviestad Prova-på-bankörning
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
3 besök senaste veckan (21942 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande