Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-07-24 Sviestad Prova-på-bankörning
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
3 besök senaste veckan (21942 totalt)
Nahpets
Stockholm
Här sen Feb 2008
Inlägg: 64



Riktlinjer är super.

Super är dock inte allas omdömen.
Konstaterat är också att det inte går att komma ifrån att det är människor som kör.

En fråga: Vad är målet med diskussionen?
Vad är målet med LMS bankörning a la Prova på?

Jag utgår ifrån att det ska vara ett öppet event för alla:
OM vi pratar öppen bankörning för samtliga blir det mycket svårt att ta för givet en hög nivå på förarna. Just därför "Prova på" termen. Öppen bankörning kräver enkla och säkra medel för att få saker och ting. Detta kräver att reglerna och även den enskilde föraren anpassar sig därefter.

Just Prova på körningar anser jag är till för just yngel, de som börjar få lite skinn på näsan eller de som bara vill få köra av sig lite!
Kommer det en lirare med superstageförväntningar så måste denne tänka om!!
Förhoppningsvis är en sådan förare så pass mogen (framför allt) och skicklig att denne inser att ett event som detta är i första hand till tidigare nämnda, nivån är därefter så att en anpassning kan komma att krävas.
Har jag fel?

Utifrån Prova på förutsättningen så säger jag och jag upprepar mig själv:
- Information: föredömligt verbal med informationsblad. Beetende, ansvar, regler, påföljder = Enkel åtgärd.
- Grupperingar. Detta är mycket enkelt att åstadkomma. = Enkel åtgärd.

Jag skulle börja med detta. Kostar inte mycket i reda pengar och tid, regler finns redan framme, och viktigast; det borde ge snabb verkan!
Bara en sådan enkel sak som (otvingade, men rekommenderade) grupperingar gör att racingfantaster får slåss på samma planhalva och detta möter enkelt den efterfråga som utgörs av de snabbare fantasterna.

Jag kan hålla med Patand: Rolig och givande träff under givna förutsättningar!

Jobbigt ibland med många bilar, men hänsyn visades många gånger och egentligen ... det som är jobbigt med många bilar är just den irriterande frånvaron av att inte kunna slå sin bantid om och om och om igen !
Dock kan man känna sig löjligt, grymt manlig när man kör om en annan bil!

Keep up the good spirit LMS!

Mvh
Stephan

_________________
Stephan Samuelson
Porsche 944 TURBO -87
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



patand skrev:
Nu får ju denna trådens diskussion om körbeteenden LMS arrangemang att framstå i dålig dager nästan tycker jag... jag måste säga att jag tycker inte alls att det fungerar dåligt på dessa träffar utan att det fungerar väldigt bra i det stora hela!

Medhåll!

Jag har varit på samtliga "prova på"-körningar i år. Tycker det har varit bra arrangerat av LMS och deltagarna har på det stora hela hållit god disciplin på banan.

Med tanke på att det i fredags var rekordmånga (tror jag) deltagare, många ordinarie funktionärer på semester, många som körde första gången på sviestad och 4-5 lågtflygande raketer på banan istället för en eller två som det brukar vara så får man väl säga att det ändå gick rätt bra thumbs up

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118



Tycker att diskutionen är lite överdriven. Det mesta funkar bra, visst har vi olika bilar med olika prestanda men det är det på alla bankörningar, misstag, missförstånd och felbedömningar då och då kommer alltid finnas vi är bara människor.

Jag vet att jag syns väldigt dåligt i era backspeglar med min lilla Ariel, och att jag kommer ikapp väldigt fort i många fall, men försöker att ta hänsyn till det, och jag tycker att man släpps förbi mycket bra, kanske lite för bra ibland. det jag menar är att många är väldigt stressade på att släppa så snabbt som möjligt oavsett om det är kurva eller raka. Det hände flera gånger att det släpptes av, blika och gick åt sidan i början på torpan vilket är ett ställe som jag inte gillar att köra om på, men man känner sig nästan tvingad när vederbörande nästan stannar för min skull. släpp häldre på rakan efter.

Dom ställena som är bekväma omkörnings ställen är :

<> utgången på sista kurva innan startrakan
<> startrakan
<> rakan efter esset (innan "Knecket")
<> Möjligen "knecket" (under mycket tydliga indikationer)
<> Bakrakan
<> och om det släpps i ingången/slutet på en raka, håll inner spåret och släpp på yttern.

För övrigt så tycker att det var bra ide att vi "småttingar" kanske skulle ha någon markering på bilen för att synas bättre. Jag har varit ute i garaget och tittat vilka delar som skulle vara bäst att sätta några klisterlappar. Men det är för mig svårt att veta iom att jag alldrig ser mig själv i backspegeln. Så om ni kanske har några förslag är det bara att komma med dom,utan att behöva stripa sönder hela bilen.
Har samma problem på i gattrafik.

Är det nån som har lite foton på arielerna kan ni väl lägga upp dom
skulle vara roligt att se !! thumbs up

_________________
Fredrik Forssén
*Ariel Atom*
http://www.autolife.se/page/19342/
http://www.garaget.org/?car=232981
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Scarface75 skrev:
Är det nån som har lite foton på arielerna kan ni väl lägga upp dom
skulle vara roligt att se !! thumbs up


De var ju så ruggit snabba så jag tror inte de fastnade på bild

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Supermicke
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 50



Har blivit väldigt mycket gnäll i den här tråden... Jag hade jättekul hela dagen, e det för mycket bilar på banan så ställer man sig i depån o har trevligt.. Självklart är det blandat både med erfarenhet samt bilkompetens när det gäller körningen, men e inte det själva poängen med "prova på körning"?????
Tack för en supertrevlig dag! vädret var kanon körningen var super.. sen att det kommer nån bil framför som inte vill släppa eller någon bakom får man leva med. Det är ju inte direkt som att man betalat för att hyra banan för sig själv... Skärp er...

För övrigt tyckte jag folk var sjukt bra på att släppa förbi (förutom en grå boxster) om man jämför med tex PCS OR klassen där man körde för några år sedan, då det kunde bli köbildning på banan så man fick åka in i depån för att bli utsläppt på ett ställe för att få ett halvfritt varv..

Tack för ett supertrevligt event! för en vettig peng...
och tack till alla er trevliga supermänniskor som är med o hjälper till med att låna ut verktyg eller problemfnula när det händer något. (även om det man inte hittar felet men bilen går finfint efter)

Vi ses på banan eller depån! //Micke

_________________
Mikael Kolam

http://golvbiten.se
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Alldeles för lite bilder i den här tråden nu... så här kommer några.

LMS gör ju ett fantastiskt jobb och det ska bli kul att köra mer.


















_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Måns Ulveståhl skrev:
BOFH skrev:

Måns Ulveståhl skrev:
oavsett vad, när blir nästa tillfälle?
Det finns ju en del bekanta bilar som det skulle vara roligt att sparka lite däck med

10/8 Kl 17:00-20:00 (Prova på Bankörning, datum och tider)


Tack. Det ska jag jag försöka hinna med.
Nu är det ett par år sedan jag körde på Sviestad, men vad jag har hört så har det fixats lite här och där thumbs up


Kul, hade varit skoj att få tid att snacka lite för en gångs skull. Du har ju alltid varit Mr Bussy när vi setts. Nu ska bara jag få fason på min kärra också


För att besvara det som skrivs om gnäll säger jag bara följande. LMS initiativ är kanon och jag försöker åka på så många jag bara kan. Ni gör ett toppen jobb och jag är verkligen glad att ni finns
Säkerheten är absolut inte dålig, har aldrig varit med om att det inträffat en olycka där två bilar kolliderat. Däremot har det bubblat upp den här typen av diskutioner vid många tillfällen efter körningarna på Sviestad, vilket jag tolkar som att vissa saker skulle kunna göras lite bättre. LMS har redan mött ett av de tidigare "heta" frågorna genom att skippa chikanen, som jag tror ingen saknar. thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Att vässa till/förtydliga "vett och etikett på banan" i anmälningsformuläret bör vara en smal sak som säkert kan få folk att tänka till, nybörjare som rävar.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307



Bra att få lite feedback! thumbs up

Det är jättebra för våran del så vi kan förbättra oss men framför allt kunna öka säkerheten.

Våra Prova på Bankörningar är ju baserade på våra 3 timmars körningar på måndagskvällar där man skall kunna dyka upp efter jobbet i mån av tid. Det ska vara enkelt och spontant utan föranmälan.
När vi kör en heldag kanske vi skulle ändra lite på upplägget vilket vi får diskutera på ett styrelsemöte och då är det jättebra med era förslag och kommentarer.


Tycker att det är en jättebra idé att man delar ut ett papper med regler i samband med besiktning/anmälan det ska jag se till att vi har till nästa gång.

Tack för en kanondag!

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Tobias H skrev:
...fastnade min svarta type-r på några fler bilder tar jag gärna del av dom..


Här är några till.



















Den här bilen har jag aldrig lyckats få en skarp bild på, varken i fredags eller nån annan gång heller










_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

krilleg skrev:

Tycker att det är en jättebra idé att man delar ut ett papper med regler i samband med besiktning/anmälan det ska jag se till att vi har till nästa gång.

Tack för en kanondag!


Great thumbs up

Lägg gärna in det som ett ytterligare blad i anmälningsblanketten också.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Ingen som lyckades få med min ljusblå/silver Nissan 200sx på bild? brukar fastna nånstans men var ju mycket att välja på denna dag .

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



NIzmo skrev:
Ingen som lyckades få med min ljusblå/silver Nissan 200sx på bild? brukar fastna nånstans men var ju mycket att välja på denna dag .

Undrar detsamma, ingen som fick nån bild på min EVo VI på banan?
Jag hann bara fotografera 10 minuter vid 09:30 och 10-11 när jag stod flaggvakt och jag tror inte du var ute på banan då. Sen hade jag ju sönder min kamera

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det har ju varit lite synpunkter i tråden...

Jag tycker att det flöt hyfsat bra ur mitt perspektiv i fredags, jag har ju en av de långsammare bilarna...
Vid något tillfälle, då jag ville lägga några med mitt mått raska varv, för att testa efter en luftrycksjustering, reagerade jag på att de finns de som bara inte flyttar på sig. Även om jag är snabbare på varvet så har jag inte pulver nog att åka om på rakorna... (Hur svårt kan det vara att slå av lite på takten och hålla höger och blinka...) Fast jag brukar lösa det med att i stället själv slå av en stund åsså kan man åka på i sin egen takt igen ett par varv...
En detalj som jag märkt genom åren är att när jag åkt med hustruns shoppingbil är det absolut färre av de som blir ikappåkta som flyttar på sig än när jag åkt 968CS. Det finns nog nå'nsorts bakvänd prestige-hangup hos många som gör att det är helt OK att att släppa om en Porsche medans att bli omåkt av en farbror i en Clio det känns fel...

På Sviestad tycker jag för övrigt att det bara skulle vara "tillåtet" att köra om till vänster. Det förekommer då och då att man ligger kvar (i "idealspåret") till vänster efter Torparn och ut på Start och mål och blinkar vänster för att släppa om. Det upplever jag som farligt och lite knasigt. Det naturliga (på Sviestad) när man släpper om är ju att dra sig ur idealspåret och att gå till höger med högerblink när man underlättar en omkörning...
Det finns ju tre bra ställen att vara ur vägen och släppa om, efter Esset, efter Torparn (inkl hela rakan) och ut på Start och mål.
För mig är det självklart att släppa om när det kommer någon snabbare bakom. Typ som Mårten och jag gör vid 1:55-2:10 i den här gamla videon nedan då vi fisåker för att filma och släpper om Patrik med 924'an efter Esset. Vi har precis lika kul fast vi släpper förbi.
http://www.youtube.com/watch?v=VnLE0QmOSr4&


_________________

Rice and shine
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



.Jättekul med så mycket bilder på min bil!

Den brukar sällan fastna tycker jag P.P har en gång sakt att den kränger för lite så det ser inte ut att gå fort och blir tråkigt att fota, kanske har börjat ladda tillräckligt in i böjjarna nu för att det ska vara kul att få med den på bild då?!

oavsett anledning är det iaf alltid kul att få se sin framfart dokumenterad! thumbs up Tack alla som fotat!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Lars Falk skrev:
På Sviestad tycker jag för övrigt att det bara skulle vara "tillåtet" att köra om till vänster. Det förekommer då och då att man ligger kvar (i "idealspåret") till vänster efter Torparn och ut på Start och mål och blinkar vänster för att släppa om. Det upplever jag som farligt och lite knasigt. Det naturliga (på Sviestad) när man släpper om är ju att dra sig ur idealspåret och att gå till höger med högerblink när man underlättar en omkörning...

För mig är det självklart att släppa om när det kommer någon snabbare bakom. Typ som Mårten och jag gör vid 1:55-2:10 i den här gamla videon nedan då vi fisåker för att filma och släpper om Patrik med 924'an efter Esset. Vi har precis lika kul fast vi släpper förbi.
http://www.youtube.com/watch?v=VnLE0QmOSr4&



Håller faktiskt inte med dig här Lasse (fast du är en schysst kille iaf! )... jag tycker bästa sättet att släppa förbi någon är att ligga kvar i sitt spår och bara släppa på gasen en aning. Om bilar börjar byta sida och gå över till höger för att släppa förbi mig på vänstersidan när jag kommer ut ur torparen så blir jag nog mest överraskad och väntar bakom ifall personen hittar på något mer skumt spårbyte. Högersidan ner efter rakan använder jag bara om jag ska in i depån (eller om jag kör om någon förståss) och då har jag slagit på högerblinkersen och håller relativt låg fart, gör någon annan likadant så antar jag att de ska in i depån.

Det känns mycket naturligare att den som kör om får byta spår och dessutom om omkörningen tar en stund ner mot knäcken på långa rakan så vill jag inte ligga i vänsterspår där med full gas och hoppas att den jag kör om håller sig kvar till höger! Näe stanna i erat spår och låt mig välja hur jag vill köra om genom att ni bara släpper av på gasen. Börjar man byta plats för att släppa om ökar risken för missförstånd!

Är jag snabbare genom kurvorna så har jag också antagligen bättre fäste (och/eller bättre språval) och kan ta ett snävare spår genom böjjen och ligger på insidan (höger sida) om den jag vill köra om när man kommer ut ur böjjen. Detta händer titt som tätt både vid torparen och utgången på start/mål rakan för mig. Det blir bara jobbigt om den som då är på väg att bli omkörd helt plötsligt ska byta till andra sidan banan och släppa mig på vänstern när jag redan ligger till höger...

Men oavsett hur man löser en omkörningssituation så är ju alltid det viktigaste att båda förarna visar hänsyn och DET tycker jag 95% av alla gör! De 5% som inte gör det tror jag bara har dålig uppsikt i backspeglarna och det misstaget har vi ju allt gjort någon gång.

Förresten den där filmen där du påstår att ni fiskör och släpper förbi mig är ju enbart elakt förtal, det inser ju alla att ni blev rejält frånåkta helt enkelt!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Lars Falk skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=VnLE0QmOSr4&

Patrik, jag tycker det var snyggt förbisläpp du gjorde ut mot startrakan vid 4:14 thumbs up

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



BOFH skrev:
Lars Falk skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=VnLE0QmOSr4&

Patrik, jag tycker det var snyggt förbisläpp du gjorde ut mot startrakan vid 4:14 thumbs up


Tack! Fast där höll jag ju faktiskt till höger i motsats till vad jag själv förespråkat ovan. Dock höll jag mig till höger genom hela böjjen och lät alltså Mårten och Lasse hålla sitt spår genom böjjen och jag bytte inte sida.

Det viktigaste är nog inte vilken sida man håller sig på utan att man inte byter sida, håll bara ditt spår och sänk farten så går omkörningen smidigt.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

patand skrev:
Lars Falk skrev:
På Sviestad tycker jag för övrigt att det bara skulle vara "tillåtet" att köra om till vänster. Det förekommer då och då att man ligger kvar (i "idealspåret") till vänster efter Torparn och ut på Start och mål och blinkar vänster för att släppa om. Det upplever jag som farligt och lite knasigt. Det naturliga (på Sviestad) när man släpper om är ju att dra sig ur idealspåret och att gå till höger med högerblink när man underlättar en omkörning...

För mig är det självklart att släppa om när det kommer någon snabbare bakom. Typ som Mårten och jag gör vid 1:55-2:10 i den här gamla videon nedan då vi fisåker för att filma och släpper om Patrik med 924'an efter Esset. Vi har precis lika kul fast vi släpper förbi.
http://www.youtube.com/watch?v=VnLE0QmOSr4&



Håller faktiskt inte med dig här Lasse (fast du är en schysst kille iaf! )... jag tycker bästa sättet att släppa förbi någon är att ligga kvar i sitt spår och bara släppa på gasen en aning. Om bilar börjar byta sida och gå över till höger för att släppa förbi mig på vänstersidan när jag kommer ut ur torparen så blir jag nog mest överraskad och väntar bakom ifall personen hittar på något mer skumt spårbyte. Högersidan ner efter rakan använder jag bara om jag ska in i depån (eller om jag kör om någon förståss) och då har jag slagit på högerblinkersen och håller relativt låg fart, gör någon annan likadant så antar jag att de ska in i depån.

Det känns mycket naturligare att den som kör om får byta spår och dessutom om omkörningen tar en stund ner mot knäcken på långa rakan så vill jag inte ligga i vänsterspår där med full gas och hoppas att den jag kör om håller sig kvar till höger! Näe stanna i erat spår och låt mig välja hur jag vill köra om genom att ni bara släpper av på gasen. Börjar man byta plats för att släppa om ökar risken för missförstånd!

Är jag snabbare genom kurvorna så har jag också antagligen bättre fäste (och/eller bättre språval) och kan ta ett snävare spår genom böjjen och ligger på insidan (höger sida) om den jag vill köra om när man kommer ut ur böjjen. Detta händer titt som tätt både vid torparen och utgången på start/mål rakan för mig. Det blir bara jobbigt om den som då är på väg att bli omkörd helt plötsligt ska byta till andra sidan banan och släppa mig på vänstern när jag redan ligger till höger...

Men oavsett hur man löser en omkörningssituation så är ju alltid det viktigaste att båda förarna visar hänsyn och DET tycker jag 95% av alla gör! De 5% som inte gör det tror jag bara har dålig uppsikt i backspeglarna och det misstaget har vi ju allt gjort någon gång.

Förresten den där filmen där du påstår att ni fiskör och släpper förbi mig är ju enbart elakt förtal, det inser ju alla att ni blev rejält frånåkta helt enkelt!


Som Patrik säger, i 95% av fallen funkar det kanonbra.

Sen måste jag markera att jag skiljer på äpplen och päron här...
Jag vill tydligöra att min åsikt gäller vid trackdays där man slår av på farten och släpper förbi vid passering, i en racesituation där alla åker för placeringar och kör om vid passeringar är det naturligtvis en liten annan femma...
Exempelvis har tajt omkörning på innern under bromsning in i en kurva som man ibland tyvärr ser inget att göra på en trackday. Sån't håller man enkom på med när man rejsar IMHo.

Jag tycker att det känns klart naturligare att slå av på farten och ta ett tajtare spår ut ur t.ex. Torparn för att släppa förbi den som kliver på rejälare och behöver idealspåret för köra om. Vi får bägge betydligt större marginaler på det sättet.
I fredags såg jag vid tre fyra tillfällen just ut ur Torparen att det blev klart rörigare när de snabbare bilarna tvingades att sakta in i böjen och tajta in till höger för att passera på höger sida efter böjen och sedan gå tillbaka till ut till vänster igen. När den långsammare drar sig ur idealspåret till höger och släpper förbi blir det en mycket lugnare situation.

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

patand skrev:
.Jättekul med så mycket bilder på min bil!


Visst...









thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Lars Falk skrev:
Jag tycker att det känns klart naturligare att slå av på farten och ta ett tajtare spår ut ur t.ex. Torparn för att släppa förbi den som kliver på rejälare och behöver idealspåret för köra om. Vi får bägge betydligt större marginaler på det sättet.
I fredags såg jag vid tre fyra tillfällen just ut ur Torparen att det blev klart rörigare när de snabbare bilarna tvingades att sakta in i böjen och tajta in till höger för att passera på höger sida efter böjen och sedan gå tillbaka till ut till vänster igen. När den långsammare drar sig ur idealspåret till höger och släpper förbi blir det en mycket lugnare situation.


om den som skall släppa förbi släpper av på farten redan innan kurvan eller i kurvan och sen håller sig direkt till höger (så som jag gjorde på filmen när du och Mårten släpptes förbi) så håller jag helt med dig. Men det är inte många som släpper av så tidigt tycker jag, de flesta verkar vänta med att släppa av tills man är ute på rakan och då ligger de oftast redan till vänster (idealspåret), att då gå över till höger för att släppa till vänster tycker jag är bara en onödigt risk för missförstånd.

Verkar trots allt som att vi håller med varandra rätt bra, bara att vi pratade om lite olika situationer.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Lars Falk skrev:
patand skrev:
.Jättekul med så mycket bilder på min bil!


Visst...

thumbs up


TACK LASSE! Riktigt bra bilder dessutom! thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Eftersnack
2009-07-24 Sviestad Prova-på-bankörning
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
3 besök senaste veckan (21942 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande