Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-09-26 Mantorp Auto Motor & Sport
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (12988 totalt)
Tobbe Svensson
Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008
Inlägg: 597



Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
barth skrev:
Som sagt mycket trafik
Fick några torra stint innan lunch dock inget riktigt fritt varv lyckades trots det sätta nytt personbästa på andra stinten 1,25,5 mycket nöjd!

Sen blev det inget mer fritt/torrt pass.

Känns bra att gå i vinter dvala när jag fick kvitto på att det går att åka fort med nya kärran thumbs up
tyckte trots att det tidvis var mycket bilar på banan att alla körde med hjärnan och hade koll mycket bra!

Nu blir det lång abstinens till nästa år


Vet inte, men misstänker att du körde i gul grupp, för i blå grupp var det riktigt gott om plats och många frivarv för min del iaf!
Bra tid du satte!

//Tobbe


Nej han körde blå samma som jag, och det fanns dåligt med plats..


Tror vi var 15 max 20 bilar i blå grupp, det borde ju funka relativt bra på en bana som Mantorp,
men visst dem är ju rätt breda Porscharna...


Nej handlar inte om det, men när man kör 10-15sek snabbare per varv än andra så blir det fort trångt... inga fria varv i min grupp blå när jag körde utom i första när jag va först ut


Det håller jag med om har inte upplevt att det var lika stort problem med gamla bilen man kommer ikapp mycket bilar på rakorna!


Visst det var nån lr ett par bilar som kanske hade platsat bättre i gul grupp ist!
Men inte var det nåt större problem, tycker att det var ett bra upplägg på det stora hela.
Lixom tycker man inte det är roligt att köra om andra bilar, då var man ju på fel trackday!


Finns inte några andra trackdays.. tyvärr.. men som jag skriver för 5 gången.. hade inte regnet kommit hade det funkat okey... nu blev det lite för mycket bilar tyvärr..

Tror nog inte cup bilarna som va med uppskattar att köra om bilar, gat bilar som e36 osv.. där är nog tids diffen säkert 20s per varv.. men ändå kul att köra liksom


Nyfiken fråga, vad kör cupbilarna på för tider?


996 cup 1,20-1,21
997 cup 1,17-1,18


Det är riktigt bra tider, och du menar att chaufförerna som var med Söndags presterar dem tiderna, eller är det vad bilen kan prestera med inhyrda förare??

_________________
_________________

Torbjörn Svensson
81 BTG


BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
Ralphsdäck
Sjuntorp
Här sen Maj 2007
Inlägg: 353



Kan säga att ingen var i närheten av dessa tider i Söndags......isåfall går min klocka FEL.

_________________
MVH /Best Regards Ralph

Ralph's Däck AB
Mjölnaregatan 4
461 32 Trollhättan
0520-44 44 99
www.ralphsdack.com
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ralphsdäck skrev:
Kan säga att ingen var i närheten av dessa tider i Söndags......isåfall går min klocka FEL.


Nej det vet jag, snabbast var jag nog och barth med 1,25or men cup bilar fick inte temp i sina gamla slicks så dom låg runt 1,27 tror jag i alla trafik

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



EBBOT skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
barth skrev:
Som sagt mycket trafik
Fick några torra stint innan lunch dock inget riktigt fritt varv lyckades trots det sätta nytt personbästa på andra stinten 1,25,5 mycket nöjd!

Sen blev det inget mer fritt/torrt pass.

Känns bra att gå i vinter dvala när jag fick kvitto på att det går att åka fort med nya kärran thumbs up
tyckte trots att det tidvis var mycket bilar på banan att alla körde med hjärnan och hade koll mycket bra!

Nu blir det lång abstinens till nästa år


Vet inte, men misstänker att du körde i gul grupp, för i blå grupp var det riktigt gott om plats och många frivarv för min del iaf!
Bra tid du satte!

//Tobbe


Nej han körde blå samma som jag, och det fanns dåligt med plats..


Tror vi var 15 max 20 bilar i blå grupp, det borde ju funka relativt bra på en bana som Mantorp,
men visst dem är ju rätt breda Porscharna...


Nej handlar inte om det, men när man kör 10-15sek snabbare per varv än andra så blir det fort trångt... inga fria varv i min grupp blå när jag körde utom i första när jag va först ut


Det håller jag med om har inte upplevt att det var lika stort problem med gamla bilen man kommer ikapp mycket bilar på rakorna!


Visst det var nån lr ett par bilar som kanske hade platsat bättre i gul grupp ist!
Men inte var det nåt större problem, tycker att det var ett bra upplägg på det stora hela.
Lixom tycker man inte det är roligt att köra om andra bilar, då var man ju på fel trackday!


Finns inte några andra trackdays.. tyvärr.. men som jag skriver för 5 gången.. hade inte regnet kommit hade det funkat okey... nu blev det lite för mycket bilar tyvärr..

Tror nog inte cup bilarna som va med uppskattar att köra om bilar, gat bilar som e36 osv.. där är nog tids diffen säkert 20s per varv.. men ändå kul att köra liksom


Nyfiken fråga, vad kör cupbilarna på för tider?


996 cup 1,20-1,21
997 cup 1,17-1,18


Det är riktigt bra tider, och du menar att chaufförerna som var med Söndags presterar dem tiderna, eller är det vad bilen kan prestera med inhyrda förare??


Inte några inhyrda chafförer, det är vad carrera cup bilar går... vad dom körde som var där vet jag ej men säkert inte super fort då dom inte fick temp i slicksen och det va tok mycket rtafik för dom med, dom fick även svart flagg för ljudet

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Titta på www.porschesportscup.se för vad hobby förare prestera i cup bilarna

Slicks och R däck beter sig inte alls på samma sätt, slicksen är mycket känsliga på slitage. Nästan ingen av oss i PCSScanndinavia kör med nya däck och det tråkiga är att däck gör en verkligen enorm skillnad. Själv har jag aldrig kört på nya slicks men det finns redan c.a. 3 sec/varv mellan bra beg däck och dåliga beg däck på Mantorp.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



JOHNNY RUBBER skrev:
barth skrev:
JOHNNY RUBBER skrev:
Grymt kört Patrik, bra fart


Tack!
Känns bra med tanke på att det inte gick att få till bra tider eller några vettiga justering på GR förra helgen
pga, allt regn thumbs down

Hur gick det för dig?


Åt helvete, svart flaggad första körpasset, check engine lampa lös under båda passen samt att ljuddämparen sprack upp som en konservburk, och sen var det lite kallt oxå, var svårt att få någon värme i slicksen


Kommer ihåg at vi hade CElampan på en gång i början på förra året. Efter samtal med Jocke så fick vi råd at inte stänga av strömmen under dagen (det gjorde vi i början efter varge pass vet ej om du gör det). Efter några starter so släcktes lampan och den kom aldrig tbks.
Annars är det bara någon strul med avgas systemet. Så länge den stora lampan på instrument bredan inte är på....

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Tobbe Svensson
Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008
Inlägg: 597



Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
barth skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
Supramannen skrev:
EBBOT skrev:
barth skrev:
Som sagt mycket trafik
Fick några torra stint innan lunch dock inget riktigt fritt varv lyckades trots det sätta nytt personbästa på andra stinten 1,25,5 mycket nöjd!

Sen blev det inget mer fritt/torrt pass.

Känns bra att gå i vinter dvala när jag fick kvitto på att det går att åka fort med nya kärran thumbs up
tyckte trots att det tidvis var mycket bilar på banan att alla körde med hjärnan och hade koll mycket bra!

Nu blir det lång abstinens till nästa år


Vet inte, men misstänker att du körde i gul grupp, för i blå grupp var det riktigt gott om plats och många frivarv för min del iaf!
Bra tid du satte!

//Tobbe


Nej han körde blå samma som jag, och det fanns dåligt med plats..


Tror vi var 15 max 20 bilar i blå grupp, det borde ju funka relativt bra på en bana som Mantorp,
men visst dem är ju rätt breda Porscharna...


Nej handlar inte om det, men när man kör 10-15sek snabbare per varv än andra så blir det fort trångt... inga fria varv i min grupp blå när jag körde utom i första när jag va först ut


Det håller jag med om har inte upplevt att det var lika stort problem med gamla bilen man kommer ikapp mycket bilar på rakorna!


Visst det var nån lr ett par bilar som kanske hade platsat bättre i gul grupp ist!
Men inte var det nåt större problem, tycker att det var ett bra upplägg på det stora hela.
Lixom tycker man inte det är roligt att köra om andra bilar, då var man ju på fel trackday!


Finns inte några andra trackdays.. tyvärr.. men som jag skriver för 5 gången.. hade inte regnet kommit hade det funkat okey... nu blev det lite för mycket bilar tyvärr..

Tror nog inte cup bilarna som va med uppskattar att köra om bilar, gat bilar som e36 osv.. där är nog tids diffen säkert 20s per varv.. men ändå kul att köra liksom


Nyfiken fråga, vad kör cupbilarna på för tider?


996 cup 1,20-1,21
997 cup 1,17-1,18


Det är riktigt bra tider, och du menar att chaufförerna som var med Söndags presterar dem tiderna, eller är det vad bilen kan prestera med inhyrda förare??


Inte några inhyrda chafförer, det är vad carrera cup bilar går... vad dom körde som var där vet jag ej men säkert inte super fort då dom inte fick temp i slicksen och det va tok mycket rtafik för dom med, dom fick även svart flagg för ljudet


Då var nog inte tidsdiffen så stor ändå, iaf inte den här gången.
Kanske går att ordna en svart grupp, som kör en och en under lunch uppehållet..skojar bara

Väl mött nästa gång!
over and out.
//Tobbe

_________________
_________________

Torbjörn Svensson
81 BTG


BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
rallyelwood
Södra dellens strand
Här sen Mar 2004
Inlägg: 505




_________________
h e n n i n g b ä c k n e r t
Kobolt Runabout: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99246
Saab 99 GLT16: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44400
Citera
Tobbe Svensson
Vid Vätterns södra spets
Här sen Aug 2008
Inlägg: 597



[quote="VincentM"]Titta på www.porschesportscup.se för vad hobby förare prestera i cup bilarna


Intressant läsning! Det är ett par killar som är riktigt snabba iaf!

_________________
_________________

Torbjörn Svensson
81 BTG


BMW M8 COMPETITION -21
FORD RANGER WILD TRACK -18
TRAFIC -17
Och alltid nån/några gamla Volvos.
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



rallyelwood skrev:
En film ifrån en Saab: http://www.youtube.com/watch?v=8BXeHmvH6Lc


Har du ingen mer? Kul!

Körde om dig men kom inte längre sen då en "lusig" Porsche blockerade i kurvorna och drog ifrån på rakorna. Om du filmade då så kan man ju se sig själv, skulle vara "dubbelintressant" ju.

_________________
Biörn Bladh
Citera
rallyelwood
Södra dellens strand
Här sen Mar 2004
Inlägg: 505



BaerB skrev:
Har du ingen mer? Kul!

Körde om dig men kom inte längre sen då en "lusig" Porsche blockerade i kurvorna och drog ifrån på rakorna. Om du filmade då så kan man ju se sig själv, skulle vara "dubbelintressant" ju...


Det skulle vara om det skedde under samma stint som filmen är ifrån?

Efter detta bestämde sig kameran först för att gör en suddig film, sedan för att käka batterier...

_________________
h e n n i n g b ä c k n e r t
Kobolt Runabout: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99246
Saab 99 GLT16: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44400
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



rallyelwood skrev:
BaerB skrev:
Har du ingen mer? Kul!

Körde om dig men kom inte längre sen då en "lusig" Porsche blockerade i kurvorna och drog ifrån på rakorna. Om du filmade då så kan man ju se sig själv, skulle vara "dubbelintressant" ju...


Det skulle vara om det skedde under samma stint som filmen är ifrån?

Efter detta bestämde sig kameran först för att gör en suddig film, sedan för att käka batterier...


ok! Nä det var nog senare när konerna kommit upp i mjölbykurvan, synd!

_________________
Biörn Bladh
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



BaerB skrev:
rallyelwood skrev:
En film ifrån en Saab: http://www.youtube.com/watch?v=8BXeHmvH6Lc


Har du ingen mer? Kul!

Körde om dig men kom inte längre sen då en "lusig" Porsche blockerade i kurvorna och drog ifrån på rakorna. Om du filmade då så kan man ju se sig själv, skulle vara "dubbelintressant" ju.


vem var denna lusing..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Jag har en film från första passet som jag inte lagt upp. Det är väldigt många bilar i den filmen eftersom det blev en stor klump trafik på banan. Anledningen att jag inte lagt upp den är att man på förarmötet sa att ingen skulle flytta på sig utan bara hålla sitt spår om någon kom ikapp. Det resulterar i att man måste köra förbi "aktivt" och eftersom många bilar var snabba på rakorna så var det inte aktuellt för mig att köra förbi dem där.... Det resulterade i första passet i massa trång storklumps-trafik och omkörningar jag i normala fall inte uppskattar på gatbilsträffar, det är lite olyckligt "close racing" för gatbilskörande IMHo. Jättekul, javisst! Lite mer riskfyllt än nödvändigt? Ja tyvärr. Så jag har inte lagt upp den för att jag tycker den är dåligt exempel på hur man ska ha det på gatbilsbanträffar och att jag absolut inte vill propagera för omkörningar på de sätt jag gör. Jag anstränger mig för att köra så jag syns tydligt så att ingen missförstår eller inte ser mig. Vet inte om jag lyckas 100% men jag gjorde så gott jag kunde tror jag. Ska jag lägga upp filmen ändå för att visa? Kan ju vara intressant att diskutera, speciellt ni som syns i filmen, om hur ni tyckte det fungerade?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peak64
Malmö
Här sen Aug 2008
Inlägg: 145



Kanske att den beskriver lite av High Chapparall känslan som det brukar vara på AMS träffarna?

Släng upp filmen med en varningstext vetja...

Nicke

_________________
Niclas Swahn
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Första sessionen var riktig vilda västern, helt galet IMHo.
Är inte imponerad över arrangemanget som helhelt heller, dåligt med information och dyrt (co-driver 400 kr för en frukostmacka och pastalunch?), men det kanske inte hör hit. Det viktigaste är i alla fall att det finns tillfällen att köra så det blir ändå en thumbs up

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Magnus Thomé skrev:
Jag har en film från första passet som jag inte lagt upp. Det är väldigt många bilar i den filmen eftersom det blev en stor klump trafik på banan. Anledningen att jag inte lagt upp den är att man på förarmötet sa att ingen skulle flytta på sig utan bara hålla sitt spår om någon kom ikapp. Det resulterar i att man måste köra förbi "aktivt" och eftersom många bilar var snabba på rakorna så var det inte aktuellt för mig att köra förbi dem där.... Det resulterade i första passet i massa trång storklumps-trafik och omkörningar jag i normala fall inte uppskattar på gatbilsträffar, det är lite olyckligt "close racing" för gatbilskörande IMHo. Jättekul, javisst! Lite mer riskfyllt än nödvändigt? Ja tyvärr. Så jag har inte lagt upp den för att jag tycker den är dåligt exempel på hur man ska ha det på gatbilsbanträffar och att jag absolut inte vill propagera för omkörningar på de sätt jag gör. Jag anstränger mig för att köra så jag syns tydligt så att ingen missförstår eller inte ser mig. Vet inte om jag lyckas 100% men jag gjorde så gott jag kunde tror jag. Ska jag lägga upp filmen ändå för att visa? Kan ju vara intressant att diskutera, speciellt ni som syns i filmen, om hur ni tyckte det fungerade?


Här är den http://www.youtube.com/watch?v=wJILfLhJjus?hd=1

_________________
Magnus Thomé
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Magnus Thomé skrev:
Här är den http://www.youtube.com/watch?v=wJILfLhJjus?hd=1


Inget att bråka om, känns lite som att pendla i Stockholm med lite ADHD.

Men om man betalar "biltull" för att komma in på Mantorp hade man ju hoppats på lite friare spår

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105



Supramannen skrev:
BaerB skrev:
rallyelwood skrev:
En film ifrån en Saab: http://www.youtube.com/watch?v=8BXeHmvH6Lc


Har du ingen mer? Kul!

Körde om dig men kom inte längre sen då en "lusig" Porsche blockerade i kurvorna och drog ifrån på rakorna. Om du filmade då så kan man ju se sig själv, skulle vara "dubbelintressant" ju.


vem var denna lusing..


Vet inte, men det var en något äldre Porsche (80-tal troligen) som aldrig titta i backspegeln (tydligen och utan "racingkultur" i märgen)Röd var färgen... Men de e klart... Vem är snabbare i kurvorna än en gammal alfa 75:a? Ingen Porsche iaf! ..ok då "UT ur" är ni med massa hästar naturligtvis snabbare, men det är väl de flesta...

_________________
Biörn Bladh
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Tyckte det var ganska snyggt kört, dock blev jag frustrerad av att bara se det på film så jag kan gissa hur det kändes bakom ratten.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Magnus Thomé skrev:
Här är den http://www.youtube.com/watch?v=wJILfLhJjus?hd=1


och det upplevdes 100 gånger värre i verkligheten >
Jag provade en annan variant för att skapa lite rymd, jag körde genom depån och kom ut i ett lite bättre läge (när jag blinkade vänster inför depåinfarten).

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Eftersnack
2010-09-26 Mantorp Auto Motor & Sport
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (12988 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande