Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: S7R -14 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 36 besök senaste veckan (82714 totalt) |
Har inte jobbat med andra sprut, men tittat lite hur t.ex maxxECU och Vems är uppbyggt.
T5Suite har lite onödigt många parametrar som spelar in och det är krångligt att ändra i alla tabeller manuellt för att kunna mappa upp till 8200rpm (om nu t5 klarar så höga varvtal) _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
_________________ Knut Aas Lotus 7 S4. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82038 Porsche 944 TURBO MG Midget FIA Historic racer https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82008 |
||||
Jag gjorde en version för att kunna mappa upp till 7100 rpm - borde kunna fungera att titta i för att veta vilka mappar som behövs eller i alla fall att utgå ifrån... Tror iofs att informationen ligger kvar på ECU Project.
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
OK ja det är ju ett rätt avancerat sprut och ett reverse engineerat program som försöker kontrollera allt. går ju inte få lika bra som ett eftermarknadssprut i användbarheten. Går ju dock att lejja ut dom där 14 000 som mellanskillnaden i att köpa ett MaxxEcu kostar i mappning så slipper du huvudbryet _________________ Mattias Broberg |
||||
dela gärna med dig av så färdig fil du har är ganska exakt vad jag ska försök varva med min B202. klart att det mesta måste byggas om av innehållet. men har inte hittat allt som måste skalas om. _________________ Mattias Broberg |
||||
Har redan bokat tid i bänk för mappning på firma. Men hade tänkt göra en så vettig mapp som möjligt själv för att spara lite tid samt kunna köra in motorn lite innan man lastar på ordentligt. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
smart. _________________ Mattias Broberg |
||||
Har hunnit provköra bilen några mil på landsväg nu, och förutom att jag inte fått till bromsbalansen riktigt verkar det fungera bra mekaniskt.
Så på söndag lastas bilen upp på släp för åka till Borlänge för mappning i bänk. Några bilder på bilen utanför garaget. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
_________________ Fredrik Pousard Se7en MNR R1 2012 - SÅLD SVKG 369 Locost Sweden 197 http://www.youtube.com/channel/UCGX4w6Luh1A4tRKNuOBDWcg/videos?view=0&flow=grid |
||||
Tack, kul att höra! Precis så jag vill ha den också. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Börjar bli aktuellt att skaffa en hjälm, men har lite beslutsångest över vilken jag ska köpa.
Står mellan 5 olika modeller just nu....kanske någon här som har erfarenhet av någon av dem? Priserna på hjälmarna är ungefär likvärdiga förutom Bell GP-2 som kostar mer än dubbelt så mycket som de andra. Alla är förberedda för Hans och Snell SA-2010 godkända. Pyrotect Pro Sport http://pyrotectstore.com/product/pro Pyrotect Pro Airflow http://pyrotectstore.com/product/pro Racequip Pro Model http://www.racequip.com/autoracinghe Verkar sakna ventilationshål på framsidan av hjälmen, men kanske går lika bra utan? Zamp RZ-34H http://www.zamp-racing.com/rz34h.htm Bell GP-2 http://www.bellracing.com/helmets/pr Verkar vara exakt samma modell som heter RS3 Pro i europa. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Idag blev bilen äntligen regbesiktigad!!
Hoppas på bättre väder imorgon....regn var inte bekvämt att köra i. Funderar på att kanske testa acc-egenskaperna på björkvik på söndag, så hoppas hjälmen dyker upp innan helgen. Borde skotta på hyfsat bra. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
|
||||
Här var det inte uppdaterat på länge såg jag....
Hann med en träff med Locost-klubben på Kinnekulle i ösregn och några track-mondays på Mantorp utöver ett par hundra mil landsväg. Självklart har inte allt lirat riktigt som det ska, vilket jag inte hade räknat med heller. * Det fuktar/droppar olja om de billiga kopplingarna till torrsumpssmörjningen. Får skaffa bättre dyyyyyra slangar och kopplingar. * Undre bärarmarna äter bussningar. Hann förbruka 3 uppsättningar * Undre bärarmarna har blivit lite bananformade, så kralligare armar med ledlager ska byggas. * Har lite problem med att kylvattnet i turbon inte cirkulerar och börjar punktkoka när vattenpumpen stannat. * Kylvätskan vill koka om man köar eller står på tomgång för länge. * Oljetempen sticker iväg över 120grader om man kör lite längre banpass med huven på. Ska prova att byta placering på oljekylaren och se om det hjälper. Men VARFÖR har jag inte kört 7:a eller någon annan bakhjulsdriven bil tidigare för!? Sjukt underhållande med bakhjulsdrift, och vilken känsla med öppen bil! (på gott och ont). Och bilen är faktiskt förhållandevis lättkörd trots sin hysteriska effekt (för att vara en sjua). Detta är faktiskt den första bakhjulsdrivna bilen jag ägt och kört. Filmade lite med en GoPro-kopia en dag på Mantorp i somras. Tiden är tagen med iPhone och Harrys laptimer (1hz). Så snart förtroendet för bilen kommer så kryper nog tiderna ner under 1.30....och så håller jag igen lite på långa rakan också. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: S7R -14 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 36 besök senaste veckan (82714 totalt) |