Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320 Supertouring 93 mod
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
23 besök senaste veckan (60196 totalt)
J.Karlsen
Norge ostfold
Här sen Nov 2011
Inlägg: 64


Trådstartare
Tenkte nå å lage en tråd på min bil efter lite press.
Da må vi spole tiden tilbake til 2009, og det hele startet med en E-36 318 ombygd til M-3. Dette var da 325 E-30 til mine kompiser var klar og vi var på nurburgring og kjorte. Drommene kom fort om en bil med lavere vekt og bedre kjore egensskaper. Planene om lettere bil, bedre bremser og chassie lå hele tiden og surret i bak hodet.

En stor inspiration kilde var dog bilene som stod utstillt på BMW M test center i Nurburg.

Jeg innså tidlig at samme hva jeg gjorde med M3èn ville den jo aldri bli i nærheten av en STW. For jeg begynnte på M3èn dukket en STW opp i hjemme traktene som var til salgs. Tankene begynnte nå å tenke på helt andre ting. Nemlig kjop av en STW. Den 20/6-09 gikk drommen i oppfyllelse.

Her kommer noen bilder av bilen rett for kjopet.



_________________
Joachim Karlsen
BMW 320 STW 93 mod
Citera
Brewmaster
Strängnäs
Här sen Maj 2004
Inlägg: 336



Fy fan va coolt!

Fint med en till Östfolding också! thumbs up
(Har fortfarande svenskt tangentbord)

och välkommen hit också BTW!

_________________
Pär Holmstrand -87
Alfa 75 2.0 -87 Rosso
Volvo V70 D4 -14
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Tuff bil!

Racinghistoria? Specifikationer?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
J.Karlsen
Norge ostfold
Här sen Nov 2011
Inlägg: 64


Trådstartare
Her er noen bilder fra forste prove kjoringen 22.06-09 På gamle Rudskogen. Den forrige eieren hadde desverre ikke noen slicks, så kjoringen ble med intermediate dekk på torr asfalt ikke akkuratt optimalt men var veldig kult for det.




Senere i 2009 kjorte vi på noen track days på gamle rudskogen.

oops har glemt og fortelle at det sitter en volvo 2,5 liter 8 v motor i bilen. Dette skyldes vel delvis Nordisk reglement og dele tilgang antar jeg.

_________________
Joachim Karlsen
BMW 320 STW 93 mod
Citera
J.Karlsen
Norge ostfold
Här sen Nov 2011
Inlägg: 64


Trådstartare
Historien på bilen er jeg ikke helt sikker på. Trur den ble tatt in til Sverige fra England og der kom trolig volvo motoren inn dette er opprinnelig en motor fra Kolher. Ryktene sier at den vant i SSK ( trur det var det serien heter) og skal visttnok henge ett bilde av den på Falkenberg.

Bilen ble senere tatt inn til Norge i 2001 og der gikk den i NTCC. Bilen har ikke blitt kjort på mange år da den forrige eieren kjopte seg en Opel vectra av nyere model tidlig på 2000 tallet.

Spesificationer på bilen: Det er som sagt en 2.5 liter 8 ventiler volvo motor opprinnelig fra Kolher. Utover dette er bilen ganske original som levert fra BMW Motorsport, med hollinger kasse og Penske dempere. Bilen er en sen 93 Mod og derfor med 94 mod unterstell. Senere er det montert 96 mod aerodynamic.

_________________
Joachim Karlsen
BMW 320 STW 93 mod
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054



Snälla ge mig mera bilder! På allt!

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
J.Karlsen
Norge ostfold
Här sen Nov 2011
Inlägg: 64


Trådstartare
Er det noen svensker her som kjenner igjen bilen setter jeg STOR pris på historie og tidligere info fra bilen.

Beklager min norsk skriving men denne historien ville tatt meg 10 ganger så lang tid hvis jeg skulle gjort det på svensk.

I 2010 kjorte vi på noen track days på rudskogen, men dette var med typ 10 år gamle slicks, så potensialet i bilen fikk vi aldri provd.
Nyere slicks fikk vi senere på året og da var det jo som å kjore en helt annen bil. Syntes ikke det var bare bare å lære seg å kjore en ordentlig racebil med slicks og det hele.

Kjoringen i 2010 ble så som så siden bilen hadde stått rolig i mange år. Ble som oftest noen feil/ lekkasjer i forbindelse med gamle slanger, simmringer OSV. Dessuten var kjore forholdene ganske forskellige fra gang til gang vi var å kjorte.

Men vi fikk til slutt somlet oss til å delta i GT 4 i siste lopet på Våler banen. Dette var en helg med variert fore og MYE regn. Helgen gikk så som så, med ett lite sammen stot og en tur i sand fellen på siste lopet.

Dette resulterte i noen odelagte deler som jeg har samlet i sammen i 2011.

Så i vinteren 2011/2012 skal jeg sette bilen sammen igjen og satse på litt mere kjoring i 2012.
Med andre ord har jeg ikke kjort noe med bilen i 2011.

Tenkte å folge opp denne tråden litt utover mens jeg er i verkstedet for å gjore bilen klar for sesongen 2012.

_________________
Joachim Karlsen
BMW 320 STW 93 mod
Citera
J.Karlsen
Norge ostfold
Här sen Nov 2011
Inlägg: 64


Trådstartare
Her er litt flere bilder fra bilen.



_________________
Joachim Karlsen
BMW 320 STW 93 mod
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652



Den bilen har Fredrik Nilsson från Falkenberg ägt och kört med i etab data cup någon gång på 90-talet.

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
J.Karlsen
Norge ostfold
Här sen Nov 2011
Inlägg: 64


Trådstartare
Fredrik Nilson? ja det kan nok stemma syntes å ha hort det namnet forut. Driver han med racing nu okså?

_________________
Joachim Karlsen
BMW 320 STW 93 mod
Citera
Neptune Racing
Norway / Sarpsborg
Här sen Sep 2008
Inlägg: 126



Äntligen en projekt tråd på en Stw bil från den rätta era!!
Gillar dom här bilarna!
Bevakning utförd å

_________________
Raymond Larsen
Bmw e36 BTG 7:32,5
Rudskogen 1:25,08
Mantorp 1.23.17
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



jonaslarsson skrev:
Den bilen har Fredrik Nilsson från Falkenberg ägt och kört med i etab data cup någon gång på 90-talet.


Krönleinsponsrad?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 649



Sörpan skrev:
jonaslarsson skrev:
Den bilen har Fredrik Nilsson från Falkenberg ägt och kört med i etab data cup någon gång på 90-talet.


Krönleinsponsrad?


Ja de va den
Citera
J.Karlsen
Norge ostfold
Här sen Nov 2011
Inlägg: 64


Trådstartare
Krönleinsponsrad?

Var det en butik kjede eller noe??

Kommer lite mere bilder och uppdates så småningom skal en tur i verkstaden til veckan.

_________________
Joachim Karlsen
BMW 320 STW 93 mod
Citera
DPRS
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 313



Hej!

Ett bra sätt att få fram lite info kring din bil är att posta en inlägg här: http://www.ten-tenths.com/forum/forumdisplay.php?f=12

Kolla vilket "chassinummer" bilen har så är jag säker på att dom kan hjälpa dig. Vet inte om det var Matter som byggde dessa chassi men om så är fallet kan det sitta en bricka på vänster dörrtröskel alt på buren.

Fin bil, grattis till köpet!

Mvh Daniel

_________________
Daniel Pålsson
Citera
J.Karlsen
Norge ostfold
Här sen Nov 2011
Inlägg: 64


Trådstartare
Heisann takker for svar og link.

Chassie NR står som du beskriver og jeg er rimelig sikker på at det var matter som bygget disse chassiene.
Jeg får titte litt på den siden du linket kanskje noen har ett svar der.

_________________
Joachim Karlsen
BMW 320 STW 93 mod
Citera
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008
Inlägg: 169



Tjena! Så ska det va, klart du skal ha en Rejsa-tråd på din fantastiska bil, dessa bilar er bara såaåå helretta ! Jag vet ju at du har några flera uppdateringar på g her, så vi får bara folja med ! Jag har nog okså några bilder at bidra med her så
småningom

_________________
Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Krönlein är ett bryggeri. Öl, cider, läsk och sånt.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
M3E30nr14
Fredrikstad, Norge
Här sen Jan 2005
Inlägg: 42



Det ska bli trevligt att följa den här tråden! Värkligen en grym bil!
Jag har okså bilder av bilen. Har bara dessa på den här datorn, men det kommer fler!
Från Våler..




_________________
Kenneth Höiom/NS BtG 7:56
M3E30 2.5 291hk
M3GT 295hk
M535i E12 TURBO 550hk
Citera
Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008
Inlägg: 169



Joo, det var nog dom bilderna jag tog med min telefon på Våler, då har jag inga fler...

_________________
Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG
Citera
DPRS
Malmö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 313



Hej!

Kommer bilen ifrån England så är ju chanserna stora att den gått i BTCC. Hittade en lista över bmw's som tävlade under 90 talet. Din bil är i så fall troligtvis en schnitzer byggd bil o de e ju inte fy skam

1993

6 Steve Soper Schnitzer Fina+Warsteiner 4-door

13 Matt Neal Team Dynamics Daily Express + 100 Plus Coupe: changed race number to 77 late-season, and Coupe replaced by 4-door. Did these two things coincide?

22 Joachim Winkelhock Schnitzer Fina+Warsteiner 4-door

77 Matt Neal Team Dynamics Daily Express + 100 Plus 4-door, last 3 meetings

1994

1 Joachim Winkelhock Schnitzer Fina 4-door

2 Steve Soper Schnitzer Fina 4-door

21 Roberto Ravaglia Schnitzer Fina 4-door; IIRC stood in for Soper when he had DTM commitments?

Saxat ifrån denna tråden: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=124837&highlight= . . . .

Mvh
Daniel

_________________
Daniel Pålsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320 Supertouring 93 mod
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
23 besök senaste veckan (60196 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande