| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Banåkarbil BMW E21 alt. racebil ?
|
4941 besök totalt |
|
S: Banåkarbil Bmw E21 alt. racebil ?
Gör en sk intressekoll på min "nybyggda" Bmw 320 -76 banåkarbil. Bilen är regbes med höjd effekt , bur och har dispens från avgasrening. Billig försäkring , skattebefriad och bes vartannat år pga av 30 års regeln. Ska försöka fatta mig kort, mer info finns i biltråden 320 E21 -76 Motor & transm. : Trimmad 4cyl M10 m Weber 45or. 4vxl låda och diffbroms Effekt okänd men käkar iaf 318is till frukost
Chassi :Bilstein & r-fjädrar med setup för denna bil från Sellholm, ställbart i höjd. Kraftigare k-hämmare. Justerbara topplagringar. Kort/snabb styrväxel. Nya bussningar mm. Hjul 15" Michelin Pilot R-däck Bromsar: Från 323i. Ferodo 3000. stålomspunna slangar. Tilton reducering bak. Kaross: Renoverad i vagga. Blästrad, skrapad, rostlagad och lackerad. Lättad på allt onödigt. Huv och lucka i glasfiber. Rutor i lexan. Interiör: 2 st Sparco glasfiber, bur, 6 p bälte och brandsläckare. Spar pengar och arbete och köp denna färdiga bil till banträffar eller varför inte vagnsbokbesiktiga och kör Bmw cup ,Retroracing eller likn. Blir bilen såld finns även ett bilsläp 1300 kg från 2003 till salu. Pris 49 000:- Svar via Pm eller 070-6725051
_________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
|
Hej!
Min far har en hundkoja 1293 som är byggd för bana, är det något som är intressant i byte? Bilder finns iså fall... Du kan maila min far iså fall på: doghousezz@hotmail.com MVH Andreas Åkebrink _________________ Andreas Åkebrink Bygger förgasar turbo koja. Gillar svarva och fräsa |
||
|
Re:
Är ute efter New Mini Cooper fr 2001 och framåt.
_________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
|
Mkt bil för pengarna, snyggt bygge dessutom, startklar, bara att köra med så snart snön är borta
Hur mkt bättre kan det bli!
I med bur o stol, sen köra BMW Cup!
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 120i E87 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 Touring BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
|
Re:
Javisst. Bara för att förtydliga finns Bur och Sparco glasfiberstolar, men buren behöver viss uppdatering för vagnsbokskrav. Samt att stolen saknar gällande Fia-märkning. Annars kunde jag inte sagt det bättre själv. Eller för att citera en bekant : Den som letar banåkarbil och inte köper denna är galen!
||
|
Re:
Nej ,det blev en lillasyster.....en jäkla pigg unge med massor av vilja.... Du vill kanske adoptera E21an? MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
|
_________________ Mikael Engblom |
||
|
Re:
Nej tyvärr , det börjar bli trångt i garaget. Bara pengar blir bra
MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
|
Re:
Nej det är ju ingen bruksbil precis. Tänk på att det är en ren banåkarbil. Att den är godkänd för gatan betyder inte att den är lämpad för det.
MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
![]() |
SÄLJES
S: Banåkarbil BMW E21 alt. racebil ?
|
4941 besök totalt |