Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Banåkarbil BMW E21 alt. racebil ?
4941 besök totalt
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
S: Banåkarbil Bmw E21 alt. racebil ?

Gör en sk intressekoll på min "nybyggda" Bmw 320 -76 banåkarbil.
Bilen är regbes med höjd effekt , bur och har dispens från avgasrening.
Billig försäkring , skattebefriad och bes vartannat år pga av 30 års regeln.

Ska försöka fatta mig kort, mer info finns i biltråden 320 E21 -76

Motor & transm. : Trimmad 4cyl M10 m Weber 45or. 4vxl låda och diffbroms
Effekt okänd men käkar iaf 318is till frukost

Chassi :Bilstein & r-fjädrar med setup för denna bil från Sellholm,
ställbart i höjd. Kraftigare k-hämmare. Justerbara topplagringar.
Kort/snabb styrväxel. Nya bussningar mm.
Hjul 15" Michelin Pilot R-däck

Bromsar: Från 323i. Ferodo 3000. stålomspunna slangar. Tilton reducering bak.

Kaross: Renoverad i vagga. Blästrad, skrapad, rostlagad och lackerad.
Lättad på allt onödigt. Huv och lucka i glasfiber. Rutor i lexan.

Interiör: 2 st Sparco glasfiber, bur, 6 p bälte och brandsläckare.


Spar pengar och arbete och köp denna färdiga bil till banträffar eller
varför inte vagnsbokbesiktiga och kör Bmw cup ,Retroracing eller likn.

Blir bilen såld finns även ett bilsläp 1300 kg från 2003 till salu.

Pris 49 000:- Svar via Pm eller 070-6725051




_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Upp!


_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Byte kan vara av intresse. Trevliga bilar är : Cooper S , M3 e30/36 , Porsche 944/968.
Max 100tkr i mellanskillnad.


_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
God Jul!

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Andreas Åkebrink
Verkstaden i blekinge skogen
Här sen Feb 2004
Inlägg: 263



Hej!
Min far har en hundkoja 1293 som är byggd för bana, är det något som är intressant i byte? Bilder finns iså fall...

Du kan maila min far iså fall på: doghousezz@hotmail.com

MVH Andreas Åkebrink

_________________
Andreas Åkebrink
Bygger förgasar turbo koja. Gillar svarva och fräsa
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Re:

Raspberry racing skrev:
Hej!
Min far har en hundkoja 1293 som är byggd för bana, är det något som är intressant i byte? Bilder finns iså fall...

Du kan maila min far iså fall på: doghousezz@hotmail.com

MVH Andreas Åkebrink


Är ute efter New Mini Cooper fr 2001 och framåt.

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771



Mkt bil för pengarna, snyggt bygge dessutom, startklar, bara att köra med så snart snön är borta
Hur mkt bättre kan det bli!

I med bur o stol, sen köra BMW Cup!


_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Re:

E21 Racing skrev:
Mkt bil för pengarna, snyggt bygge dessutom, startklar, bara att köra med så snart snön är borta
Hur mkt bättre kan det bli!

I med bur o stol, sen köra BMW Cup!



Javisst. Bara för att förtydliga finns Bur och Sparco glasfiberstolar, men buren
behöver viss uppdatering för vagnsbokskrav. Samt att stolen saknar gällande Fia-märkning.
Annars kunde jag inte sagt det bättre själv. Eller för att citera en bekant :
Den som letar banåkarbil och inte köper denna är galen!


_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Byte är inte längre aktuellt. Vi har fått tillökning.... I vagnsparken alltså.


_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Per-ola Mattsson
Öjarp
Här sen Nov 2004
Inlägg: 183



Gratulerar!!!!
Ännu en E21:a i familjen eller.....................

/P-o Mattsson

_________________
Per-ola Mattsson
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Re:

Per-ola Mattsson skrev:
Gratulerar!!!!
Ännu en E21:a i familjen eller.....................

/P-o Mattsson


Nej ,det blev en lillasyster.....en jäkla pigg unge med massor av vilja....

Du vill kanske adoptera E21an?


MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Bilen är fortfarande till salu , även om byte inte längre är aktuellt.

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Passa på innan jag ställer undan den på långtidsförvaring.
Får nog bli sista uppningen..


MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
MickeNorrort
Arlanda
Här sen Okt 2006
Inlägg: 161



du vill inte ha en bil i inbyte?

http://www.garaget.org/?car=54006

plus pengar så klart.

_________________
Mikael Engblom
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Önskar att jag hade haft pengar och inte hade haft Touringen, då hade jag slagit till direkt!

_________________
Viktor Starkman
Citera
AndreasEzelius
Upplands Väsby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 319



Blir väl min första post här på rejsa.

Jag är grymt intresserad av bilen men måste lösa lite med garage först. Vill ju inte ha en så fin kärra stående på utomhusparkering...

_________________
Andreas Fougner Ezelius
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Re:

MickeNorrort skrev:
du vill inte ha en bil i inbyte?

http://www.garaget.org/?car=54006

plus pengar så klart.



Nej tyvärr , det börjar bli trångt i garaget. Bara pengar blir bra

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Re:

enzodiac skrev:
Blir väl min första post här på rejsa.

Jag är grymt intresserad av bilen men måste lösa lite med garage först. Vill ju inte ha en så fin kärra stående på utomhusparkering...


Nej det är ju ingen bruksbil precis. Tänk på att det är en ren banåkarbil. Att den är godkänd för
gatan betyder inte att den är lämpad för det.

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
AndreasEzelius
Upplands Väsby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 319



hehe nej det är jag väl medveten om då det är en banbil jag letar efter. Känns som den passar bra för någon som är ny på bana, precis som jag är

_________________
Andreas Fougner Ezelius
Citera
SÄLJES
S: Banåkarbil BMW E21 alt. racebil ?
4941 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande