Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1178 besök totalt |
Hej på er!
om det finns några fans av gamla bilfilmer så går det en gammal klassiker i kväll på kanalen TCM kl 22.35: Grand Prix med James Garner och Yves Montand. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
Jag såg detta på http://us.imdb.com/Title?0060472
Filming Locations for Grand Prix (1966) Clermont-Ferrand, France Monaco Monza, Milan Lombardia, Italy Riverside, California, USA Spa-Francorchamps, Belgium Watkins Glen, New York, USA Zandvoort, Netherlands Härliga gamla banor!!! Man skulle kanske köra dem i GPL innan så man känner igen sig.... Hoppas filmen är bättre än Sylvester Stallones "Driven"... ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
Grand Prix brukar ju räknas som den bästa racingfilmen nånsin. Bilåkningsscenerna är suveräna, rörlig in car camera och finesser dom fortfarande inte har på TV! Inte så mycket fejk heller, det är ofta skådisarna som kör!
Handlingen är kass, däremot. JohanR _________________ Johan Rådlund |
TCM? Är det någon kanal som vanliga dödliga får in på sin Boxer-box eller måste man ha wokpanna hängandes på huset?
Ni får ursäkta mig, men jag kollar verkligen jättesällan på TV. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
TCM kan du se om du har ComHem eller:
Thor 2 11,309 V (Canal Digital) Parabol med andra ord!! - - - - - Vilka titlar de hade på gamla filmer egentligen!! Just nu går det en film från 1966 som heter "Spion i trosor". ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
Den är kanske lite lång, drygt 3 timmar har jag för mig, men timmarna ramlar på förvånandsvärt fort. Jag tycker den är skitbra och har sett den flera ggr.
![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1178 besök totalt |