Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda / Acura Integra -91 (Trailerqeen)... | 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (9156 totalt) |
Tjena..
haft bilen i 2 år nu o ä här inne till och från o läser om tankar, ideér och projekt trådar.. så dax o draigång en egen kanske Bilen i fråga är en Acura integra i botten och är samma sak som en Honda. modelen såldes aldrig i sverig utan enbart i USA och japan. som så sagt så acura i us och honda i japan... Bilen hämtades sep 2005 och börjades med o rivaspå motor, hjuluphägning, bromsar mm mm. Integra type-r motor hängdes i och prelude/integra spec bromsar hängds på integra type-r v-låda med diff togs oxå fårn donator bilen som var en swapad civic VT -90 AC, Servo, farthållare och en herejses massa kabblar och slangar åkte bort i motoruet. bilen tömdes på allt och imola2 stolar monterades o 2" 4p- bälte D2 coilovers och lite basic hjulionstälnign. körde hela 2006 på detta sätt och bilen verkade väldigt snäll för sin setup. inför 2007 butaes busningarna med camber stäldes på bak och grövre krängare, 22mm från intera tpe-r bilen blev ännnu bättre o målet över hur bilen ska bete sig börjar närma sig. körde 1.27 något i superstage och är rätt nöjd. Ny stol MOMo Acropolis i cevlar och en civic 92 orginal stol till passagerare monterades och ny ratt och lite annat små skrövs åkte oxå i.. senare på sesongen monteras även halvbur med framåt sidostävor av Jesper på ÅBRmotorsport. Info som bilen står nu då: motor/låda: integra type-r b18c6 civic type-r kolvar (13:1) diffad s80 integra type-r v-låda oljekylare 19 rader dc 4-1 grenrör med2-5 colektor öppet filter 2.5" avgas Mappad i orginal box nya lager i hela motorn ca 200-210 hk i motor Chassi: KW v1 coilovers ES bussningar överalt 22mm integra type-r krängningshämare bak halv bur med framåtsträvor fjäderbenstag fram övre fjäderbenstag bak undre D2 Camber stag bak egentilverade rörförstärkningar i framvagnen egentillverkade Ground control skålar till fram dämparna vinge model stor Bromsa: orginal bak 282mm MG skivor fram legend 2 kolvs ok fram accord 2.2 aerodeck okhållare DS2500 belägg luftnipplar med bakventill stålomspuna slangar huvudbroms dämpare inredning: Tömd på allt som inte behövs MOMo Acropolis cevlar stol civic 92 passagerar stol Halvbur med extra strävor olje tryck o temp mätare JDM mätar hus med varv till 9000 mocka "racing"ratt 60 mm offset några bilder: när bilen hämtdes: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
litet garage byte mitt i allt:
kabbelhärvan byggsom o göms i balkarna: inredningen åker ur: motorn åker på plats: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
bilen redo för ny lack:
ny mapp ker i orginal boxen: går framåt för bilen oss lackeraren: bilen klar hos lackerare: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
lite inredning åker i:
sen en lite före o efter bild på motorumet: avgas byggs: första rundan ute för egen maskin sen den kom hem: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
menlös bild:
och själv klart åker där även in en maskot som svärmor köpte in till bygget:P och genom tiderna bästa dekal monteras på bilen: några månader senare och ett regnit mantorp och allt verkar lira: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
bilder från gelleråsen:
bild fårn sturup: bilen bytter ännu en gång garage: denna ghång till mitt alldeles egna. litet men deär MIIIITTTTT vintern 2006/2007 nya bussningar åker på: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
nytt insugs rör köps oxå:
mer bussnings bilder: delar till infästningar till nya integra typer-r krängshämaren 22mm och skiten sitter där: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
ny stol monteras:
bilen börjar bli klar för sesong 2007 ny frontläpp har även monterats: lite ny motorbling i form av en balare ventilkåpa: bilen 1h före avfärd mot mantorp och med fördelaras som hänt ca 10 min innan bilen togs missar hela körningen tur man har snälla vänner man kan åka upp till träffen med ändå så man inte missar allt (tack koffe): nya fälgar är inköpta: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
ömer ur bilen lite mer oxå:
kör parkbanan och som många andra hamnar man på gräset (lika glad för de ): lite superstage körs med "klubben" söderviding och under en 2 dagars körning kommer jag ner på 1.27.91 och ser detta som en bra tid för bilens och mina resurser... _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
tstälning på vallåkra i hondaklubbens monter:
som sista körning på 2007 kör vi Ljungbyhed och denna träff går över förväntet. lär mig en hel hög om vad jag vi ska hända till 2008... _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
ya coilovers inköpta KW v1:
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?act=attach&type=post&id=28770[/img] nytt mäsarhus med varvräcknare till 9k från hondas japanska model och då även hastighetsmätare till 190 nya kolvar köps in, Cvivc type-r kolvar: motorn hängs ur: motorn rivs: nytt svänghjul köps in: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
otorn monteras:
lite ombyggnad av keblage: liten vinge köps in: motorn nästan på plats: fästena till vingen bygs om fö o få ner vingen något: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
ya MG skivor köps in:
motorn på plats: och en dekal för o tacka frugan nytt främre motorfäste kommer fårn accord 2.2 -92 regbes närmar sig och vadering och tillhörande anpsning för o bli omtyckt av SBP görs: mer info kommer löppande hoppas ni gillar tråden och bara fårga på om ni undrar något.. _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
tackar.
dom vita fälgarna såldes föra våren . dels fördom var 16" o för att dom guldiga köptes in... målet med denna bil är att ha en banbil som går o köra gata och även till och fårn körningarna. kommer försöka hålla detta i den mån det går... _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
tackar.
efter o ha vunnit 1 pris i FWD utan över ladd 2005 har jag bara kört på banan en gång med integran. intresset för o köra rakt fram har totalt dött ut och så intresset får sådana byggen.. _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
då har man averkat ännu någon timme i garaget o någon till lär de nog bli ikväll..
har byggt ett litet främre balkstag. fått en känsla av att bilen rörsig i nosen trots orginal stag och fjäderbenstag. får se om detta kan hjälpa något.. om så är fallet blir det att sveta ett ordentligt till vintern. sen harjag försökt få ner bilen lite men verkar som de blir o ändra fjädrarna något. dämparna är tille n civic 92 och är något för långa så byggde om övre skålarna. dells får jag bättre fjädrings gång och bilen sjönk väll en 1-2cm till dock inte tillräckligt... Steg ett är att dela orginal skålen och en bit passande rör på 4 cm svetsa lite o lite färg på: första monterad och man kan se skilnaden: nästa yggs om på samma sät och monteras: _________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
Våra race- och banåkarbilar Honda / Acura Integra -91 (Trailerqeen)... | 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (9156 totalt) |