Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
10 besök senaste veckan (5703 totalt) |
Är dessa coilovers något att ha för en glad amatör? Bilen ska väll gå på bana så småningom men doch ej som ngn super-räser-bil utan mest för skojs skull...
http://www.raidopower.se/Shop/Index. |
||||
Jag är ruskigt sugen på att handla ett set och sedan sätta upp dom i en dyno, för att kolla läget.
Dom är ju ruggigt billiga och på bilderna ser finishen helt ok ut. Ska ringa dom imorgon och se om deras kit till Golf IV passar min r32:a. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Precis, der SER ju iaf ut å va bra grejer men ytan är ju tyvärr inte allt många ggr... Sen att de är riktigt snygga gör ju inget heller, kanske kn få gubbarna på SBP å mjukna lite ![]() |
||||
Men personligen skulle jag inte välja nåt som jag inte skulle kunna få anpassat till mina önskade fjäderkonstanter inom EU's gränser iaf (oavsett om jag kommer att nyttja tjänsten eller inte). |
||||
Hur ser dom ut till E30 egentligen? E30 har ju insatsdämpare och ingen coilover bak. Värt att tänka på. Annars va det ju billigt och färgglatt.
![]() |
||||
Till D2 ( www.streetperformance.se ) så kan man själv välja fjädrarna dock ![]() EDIT: hittade följande på Z.... [QUOTE=MR2-Mannen]Ksport, D2, G4 Racing, Gforce, Megan med många fler = Samma tillverkare, samma produkter, samma priser, samma applikationslistor. Exakt samma, det som skiljer dessa åt är färgen. Svensk auktoriserad återförsäljare utav D2 = Street Performance i Göteborg. (www.streetperformance.se) Svensk auktoriserad återförsäljare utav Ksport = Raidopower i Stockholm (www.raidopower.se) Det som skiljer är att D2 i sverige kostar ca 1000-2000kr mer samt är lila. Hos D2 kostar det 1.000kr extra att få coilovers inställda för tilltänkt användningsområde, Ksport = ingen extra kostnad. Hos Ksport kan du även välja färg på bromsoken, utan extra kostnad. Ps. om du söker efter Ksport återförsäljare i USA så kan du säkerligen finna det via google. observera dock att vi ej tar hand om eventuella garantiärenden åt Ksport i sverige om de inhandlats i t.ex USA. Då måste du vända dig till dne återförsäljare som sålde dessa till dig. Mvh Andreas Hedström www.RaidOPower.se[/QUOTE] _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Det ryktas (obs totalt faktalöst från min sida) att samma dämpartuning används i lite för många skilda applikationer i dämparna från de snabbt uppoppande Kinabaserade colioverfirmorna. Att från noll ha en applikationslista med ett hundratal bilmodeller borde ju normalt kräva lite forskning iaf. Men nu är jag garanterat lite konspiratorsik, D2 har ju genomgått tre generationer (minst) på sina dämpare och har existerat i ett antal år. Ksport däremot är rätt nya vad jag förstått. |
||||
Fick ett svar från Raidopower och också lägga ut det här.
Ska ringa till dom och prata lite mer på djupet ![]() Hej Anders, Tack för din förfrågan. Jag såg också ditt inlägg i denna tråd på Rejsa https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Vi har i dagsläget inte erhållit några dynodata från Ksport. För att besvara några utav frågorna/funderingarna i rejsa-tråden: D2 och Ksport ÄR exakt samma produkter, samma modellutbud, samma tillverkare osv. " D2 = Lila och Ksport = orange. Ksport har funnits lika länge på marknaden som D2, dvs sedan mitten/slutet utav 90-talet. Fabriken producerar även coilovers till en rad andra tillverkare, exakt vilka (förutom de som redan är känt) har vi dock ej fått fram uppgifter om. Vi skulle ha besökt Ksport i April-08 under vår leverantörsresa, men avböjde då vi i sista stund fick reda på att vi ej fick besöka fabriken pga att det där tillverkas en hel del coilovers/stötdämpare på licens åt större/kändare tillverkare som i sina kontrakt med fabriken inte tillät utländska besökare. Vi erbjöds att en Ksport representant skulle fotografera hela processen i fabriken (enbatr gällande ksports produker), men det är inte riktigt samma sak som att besöka fabriken själv. Att sälja stötdämpare/fjädrar/coilovers på Rejsa är lite som att försöka sälja hamburgare till Gastronomiska Akademien, medlemmarna är mer intresserade av vilka råvaror man använt än om det är gott och mättar magen. För hamburgaren kan ju inte både vara god och billig, och "visst finns det goda hamburgare men då kostar dom minst det dubbla", något måste givetvis vara fel ![]() ovanstående tror jag de flesta förstår, med lite ironi/humor. Dessa coiloverkit är framtagna för de som använder sin bil till vardags men även vill kunna ta ut bilen på bana under sommarhalvåret utan att skämmas för sig. Ett fullgott alternativ till den som från början enbart hade tänkt köpa sportdämapre och sänkningsfjädrar. Det är inte framtagna för 24h-lemans i tyngsta tävlingsklasserna, och de är inte framtagna för att "tävla" med motsvarande produkter för 1-2-3-4 gånger pengarna, givetvis blir det som att jämföra äpplen med päron. Vi har sålt dessa i ett halvår nu utan problem/reklamationer. Det enda vi råkat ut för var på en Celica där dämparen pressats ned i fjäderbenet uav en tryckpress (maskin) hos kunden med för hårt tryck vilket förstörde dämparen. En vecka senare hade givetvis kunden, garanti utan kostnad, nya dämpare fram x 2 även fast det bara var 1 som skadats samt att skadan uppkom pga kundens montering. Det frågas i rejsa-tråden efter hur Coilovers till E30 ser ut från Ksport. Bifogar bilder, finns 2 varianter beronde på om man har 46mm eller 51mm original fjäderben. Har du ytterligare frågor/funderingar så är vu varmt välkommen att kontakta mig igen, så skall jag göra mitt bästa för att försöka besvara dina frågor/funderingar. Ps. Har inget konto på Rejsa (inte som jag minns login på iaf), så du får gärna klistra in svaret där om du önskar. Mvh Andreas Hedström ![]() ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
![]() Bra svar tycker jag...och lite kul ironi oxå. ![]() Hade varit kul att prova faktikskt...om man nu var i tagen att köpa liknande produkter alltså. För som sagt, som allternativ till dämpare/sänkfjädrar kan det nog vara intressant. Ska bli kul att se vad du säger Anders. |
||||
Ksport är ruskigt bra saker som många norrmän kör på det.och nu har en del cossie åkare börjat åka på det.Jag kommer själv uppgradera min bil med Ksport bromsar i framtiden.
PMA sladdandebarnet(olle)som är ägare av Raidopower.com Mvh björn _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||
Skulle gärna köpt dem om jag haft bil så jag kunde ha de billigare benen. Får se hur biten man blir när man väl fått ut bilen på bana - kanske köper jag då |
||||
jag har D2 på min clio å jag e jävligt nöjd med dom å på dom fick jag bestäma fjäder/dämparhårdheter helt själv å om man ringer å frågar så ska det inte vara några problem att få minst 10% rabatt jag gav 7500 kr för mitt kit med egen dämparkurva å andra fjäderhårdheter å höjder...
_________________ Emil Öberg leksaks lös ![]() |
||||
Ville bara klargöra att Jag och Andreas Hedström driver och äger Raidopower tillsammans.. Mvh olle Hällström _________________ Olle Hällström |
||||
Har med snubblat över svinbilliga coilovers,dessa från tyskland..Mina stötdämpare fram är totalslut på min bil,så ist för att köpa 2st "standard-dämpare" hos min lokala bildelsbutik så kan jag få detta för 2500kr inkl frakt hem.och ja,jag har handlat från tyska ebay många gånger innan.
![]() Kommer dom att hålla en månad? ![]() ![]() ![]() Va ju tyvärr inte eloxerat i regnbågens färger så jag kan ju inte få några damunderkläder att hänga i backspeglen vid den lokala torgkiosken ![]() |
||||
Magnus:
Varför inte "Take one for the boys" och köpa dom och utvärdera, så andra fär veta. Så brukar jag göra, bara för att få veta ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Lånar tråden lite.
Det är möjligtvis inte någon som provat Ksport bromskit http://www.raidopower.se/Shop/Applic Tänkte ev. uppgradera bromsarna till min M3 E46. 356mm skivor med 8-kolvs bromsok låter intressant... _________________ //Erik Fornå BMW M3 E46 SMG-03 |
||||
Enl google, så är det en del svenskar som provat dom. Hittade trådar lite varstans, dock ingen på rejsa. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Hej!
Jag har kört med D2 ett år nu på min V40. Är väldigt nöjd med allt utom ljudet som fjädrarna för när man svänger. Det har nu kommit en annan typ av överdel till fjädrarna som är lite mer komfortinriktad som jag ev. skaffar mig under våren. Tidigare hade jag gula KONI och Eibach-fjädrar, men D2 funkar betydligt bättre för mig och min bil på bana och gata. D2's bromsar används bla av en silvrig norsk S2 med banprioritet. _________________ Erik Fyrk 997 turbo on Syvecs. Professionell motorkalibratör. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
10 besök senaste veckan (5703 totalt) |