Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6583 besök totalt |
Rejsa dekal
om det blir minst ett tiotal som är intresserad så blir priset 100kr, nästa kopia 50kr om man vill ha på båda sidor. Jag skulle behöva veta vilket typsnitt som använts om de ska bli som orginalet. _________________ bmw bmwsson |
Rejsa dekal
Är det okej om den blir kantig, alltså inte rundad efter ramen upptill. Storlek, blir 10cm i höjd för litet? Jag tänkte det vore ju bra om man fick fram dom innan rejsa.nu ska till superstage. OBS! Detta är inget fjäsk. ![]() _________________ bmw bmwsson |
Jag vill inte vara någon "messerchmit"......jag vill ochså ha en dekal.
Men Magnus har varit emot en dekal som sitter på jämt. så vi får nog invänta, vad han har att säga i ämnet.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
Jag vill ha en dekal som kan sitta på en sidoruta på min 911.
Klart man stöder rejsa.nu och 100 spänn är inget farligt så länge man inte har förskottsbetalning eller skumma metoder som zatzy gör. _________________ Kör cheva numer. |
Efter lite sökande hittade jag förra diskusionen vi hade angående dekaler. Där kan ni läsa vad Magnus tycker..
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=2418 |
Helt okej, tuta och kör
![]() ![]() Typsnitt.... minns inte, räcker med något snarlikt kanske? Annars kan man kanske använda bildfilen som finns? Kanske för låg upplösning iof.... Klisterlappen kan väl vara fyrkantig även om "ramen" fortfarande har bullen däruppe? Det kommer väl vara svårt att skriva sitt namn? Eller kan man skriva på den klistriga ytan (som sitter mot rutans insida)? om någon kan putsa på och förfina mitt hafsverk lite så är det ju ![]() _________________ ![]() |
Rejsa dekal
ok, då gör jag den snarlik om ingen har några invändningar. I nuvarande form får man kanske plats med max 10 tecken. Och så var det bara att bestämma storleken. Några konkreta förslag? Dom som inta har det och vill ha dekal kan maila mig och tala om vad det ska stå på dekalen. Vi skiter i postförskott. Dom som litar på mig betalar mig i förväg, ni andra får jag lov att lita på att ni betalar efter ni fått dekalen. Kontonr får ni i retur mailen. Jag hoppas samla ihop ett antal så jag kan göra dom samtidigt innan månaden är slut. _________________ bmw bmwsson |
Tycker att det är en kul idé med en liten diskret dekal.
En snikvariant som funkar ypperligt, i synnerhet om man vill ha med sitt namn eller "nick", är att printa ut "mallen" på vanligt papper och medelst montage-spraylim montera den på insidan av rutan, lämpligen på en sidoruta. En lösning som är semipermanent och kan göras om och ändras hur många gånger som helst utan kostnad. (Se bara till att sätta den vågrätt och inte in nå'n kufisk nordsydlig riktning) ![]() ![]() |
jag byter bil så ofta att jag nog håller mig till att skriva ut på lasern och köra dekalen i lamineringsmaskinen. då har jag råd att sätta dit en på alla mina bilar
![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
Jösses, Peter, inte visste jag att jag körde omkring hela träffen
utan namnet ditskrivet ![]() ![]() ![]() Skämt åsido, den dekalen är min egenhändigt utskrivna på bläckstråle. Höjden är väl en 6-7 cm ungefär. För min del är jag väl gärna intresserad av en rejsa-dekal, men kanske inte permanent på bilen i just denna form, dvs med namnet skrivet i undre rutan (även om Peter maskat bort mitt på bilden). Passar bra för mig att sätta dit en namn-försedd lapp inför träffen som jag kan ta bort efteråt. Kanske kunde va' nåt med en dekal mer i form av "logo" som sitter permanent på bilen? Den kan man ju själv komplettera med namn om man vill. "Rejsa.nu" inuti en banskiss, ex Knutstorp?? Kan tänka mig att ta fram ett förslag / repromtrl på det om intresse finns.... Bäst att gömma sig nu ![]() _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6583 besök totalt |