Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Urquattro-/Sportquattro-projekt
4023 besök totalt
spquattro
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 57


Trådstartare
Efter 5 års ägande av denna Urquattro har jag nu bestämt mig för att sälja. Tyvärr räcker inte tiden till för att färdigställa den inom en snar framtid så tänkte göra ett försök att bli av med den om rätt köpare hittas.

Bilen är i grunden en Urquattro -83 som är intagen till Sverige -88. Denna har sedan gått på vägarna här i Sverige fram till föregående ägare köpte den runt -02 för att bygga en Sportquattro. Han tröttnade och jag fick nys om den o köpte den som sagt i början av -03.

Bilen är kortad och "klar", Det som måste göras innan man börjar montera på kittet o resten av sakerna är lite svetsjobb, detta ska inte ta mer än nån dag om man är duktig (all rost är lagad). Samt att buren ska svetsas i, jag har redan punktat dit huvudbågen och har resten av rören som är köpta från "Guss motor". Efter det så skulle jag lämna in den på en blästring o en grundlackning innan inpassning av sportquattrokittet.

Sportquattrokittet är köpt från England i början på 2000-talet. Dvs. ett dyrt kitt som kostade då 45000 kr. Motorhuven och bakskärmarna är gjorda i kevlar. Jag har även dörrar i glasfiber som är gjorde av Adolfsson, måste säga att dom är riktigt bra gjorda och passformen är riktigt bra, dom är avgjutna av orginaldörrarna så alla infästningar finns. Bara dessa dörrar tjänar man mer än 40 kg på. Har även köpt lätt tonade plastrutor (makrolon), "förarfönstret" har skjutlucka. Kan tillägga att det är alla rutor utom främre rutan som är gjorda av plast,, framrutan finns fortfarande kvar original och som är hel och fin.

En lista på vad som finns till bilen:

- Fram och bakre vagn från S2:a dock inte spindlar eller dämpare.
- Cellpaket till både kylare och oljekylare (Nya)
- Rs6 skivor bak (330*22, Slitsade) tror jag att dom mäter.
- Rs6-ok bak med integrerad handbroms (Nya)
- Rs4 skivor fram (360*32, Slitsade) tror jag dom mäter
- Rs4 skivor fram (en uppsättning reserv och lätt begagnade)
- Porsche GT2 främre bromsok (Gula 6-kolvs inkl gula pagid belägg, allt nytt)
- Rör flänsar, rör och allt som krävs för grenrörsbygge i både svart o rostfritt.
- Fläns till Insugsbygge
- Dinalynx Sportquattrokitt (huv o bakskärmar i kevlar)
- Dörrar o glasfiber samt original för besiktning.
- 6 vxl låda
- Vita blinkers till Stötfångare fram
- Främre lysen/fästen till Sportquattro (passar sportquattrogrillen)
- Sparco skalstol
- 2x Titan 6-punktsbälte
- Ställning där man monterar upp karossen i stötfångarfästerna så man lättare kan arbeta under bilen. (Se bild)

Kan hända att jag glömt att nämna nått som finns inköpt till bilen. Det som är sålt eller bortkastat från Urquattron är: Motor, låda, kardan, bakaxel, stötfångare samt stolar och baksätet. Detta gjorde jag för att jag ville ha delar från en S2:a istället och skulle leta efter en krockad S2 coupe att plocka delar ifrån. Annars så ska allt finnas kvar till bilen. Kan hända att jag glömt nämna nått här också.

Jag ser att gärna att kontakt via telefon görs, dels för att det tar otroligt lång tid att besvara alla frågor via mejl och det enkelt kan bli missuppfattningar om man inte har en personlig kontakt. Så seriösa spekulanter hör gärna av er via telefon, ska dock försöka hinna med att svara på de eventuella frågor som kommer på mejlen. Kan meddela att jag har många kort från byggets gång, dock bilder där man ser "detaljarbetet" och inte så många helhetsintrycksbilder förutom de som finns med i annonsen. Bilen finns i Västerås och kan visas på helger, har svårt att visa den andra dagar eftersom jag jobbar på annan ort.

Priset är 65-95000 beroende på vad som skickas med.

Edit:
Tele: 013-139399
0707-358465
mikol241@student.liu.se






_________________
Mikael Olofsson
Citera
Ivanko
Halmstad
Här sen Mar 2006
Inlägg: 457



Synd att man har så många projekt

ska ta mig en funderare, så kanske det blir ett projekt till

_________________
Ivanko Azinovic


http://www.garaget.org/Ivanko
Citera
spquattro
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 57


Trådstartare
Handpenning lämnad, troligen såld. Hade svårt att sova inatt, känns lite tråkigt eftersom det är en av drömbilarna men det är väl bara att inse att tiden inte räcker till för ett sånt här stort bygge..

_________________
Mikael Olofsson
Citera
spquattro
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 57


Trådstartare
Såld, allt skickades med så inga delar kommer kunna säljas.

_________________
Mikael Olofsson
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



misstänkte att den skulle säljas rätt fort. Vi får verkligen hoppas att den blir färdigställd nu.

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
SÄLJES
S: Urquattro-/Sportquattro-projekt
4023 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande