| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Stängt forum bara för medlemmar?
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 13170 besök totalt |
|
Re:
Jag kan förstå att man inte vill ha sin oförsäkrade bil liggande på ett allmänt forum där vilken idiot som helst kan gå in för info var man ska hämta delar...samtidigt som man kanske vill dela med sig av bilen till clubfolk? Själv har jag blivit väldigt förskiktig vad jag skriver på nätet... _________________ Pelle Persson |
||||||||
|
ok nu fattar jag varför jag fått för mig att alla bmwbyggen avtagit plötsligt.
Jag som icke-medlem har väldigt svårt att ta till mig argumenten till ett stängt forum. Rädsla för att bilarna ska stjälas vafan? Det finns nog bra mycket enklare saker att stjäla om man vill göra sig en hacka än att åka land och rike runt och stjäla folks clubräsers och deras delar för att sedan försöka sälja grejerna till?? Jag får lite uppfattningen av att en del tror att de är med i ett F1-team ala McLaren och Ferrari och har en stor prestige att skydda. Jag har tidigare reagerat på en del, imo, märkliga reglementsändringar/tolkningar av somliga som fått mig att känna lite tvekan inför att delta och nu när jag läser detta blir jag ännu mer skeptisk tyvärr. Det handlar om KLUBB-racing! Tagga ner lite på prestigen och låt folk vara med och se vad som pågår oavsett om man är medlem eller bara nyfiken. Svärtar ner cupens rykte? Det låter ju i det närmaste som att det finns något att dölja som inte får komma fram. Om någon kommer med kritik är det väl bara att bemöta den eller ta den till sig? Som tidigare nämnts så vore det den enklaste saken i världen att fixa på cupens egen hemsida ett forum med login där reglerna kan diskuteras bland medlemmarna. _________________ Viktor Anterow BMW E36 BMW Cup #?? |
||||||||
|
Re:
och jag tror inte personen som blivit drabbad av inbrott håller med dig. _________________ olof Johansson |
||||||||
|
Re:
På förekommen anledning så kan man kanske säga att det kan vara så att det skett inbrott med möjlig inverkan av utlagd info. Sedan bör det kanske åter igen framhållas att det är inte är något som vuxit fram från de som sitter i styrelsen. Att det sedan finns de som inte alltid är samma åsikter inom ett så stort gäng är väl skönt men allt behöver inte luftas till allmän kännedom alltid. Jag har nyligen kommit i kontakt med ett exempel där någon tog ut sitt tillkorta kommande inom ERCupen skrev av sig på diverse forum innehållande en del direkta sakfel och annat. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
|
Att en enskild cupdeltagare drabbas av inbrott är naturligtvis tragiskt men knappast en anledning att plocka bort alla bilar från forumet och flytta dem till en stängd del.
Känns vettigare att skaffa ett larm om man är orolig. _________________ Viktor Anterow BMW E36 BMW Cup #?? |
||||||||
|
Re:
Alla bilar utom två (varav den ena är den drabbade Skoogs tråd) ligger kvar i det allmänna och öppna "våra banåkabilar". I det stängda forumet ekar det väldigt tomt, ingen har än så länge haft något att lufta där över huvud taget. Men möjligheten att göra det finns om det dyker upp nåt framöver. Så lite storm i vattenglas för stunden
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
Re:
Känns vettigare att behöva ha larm.......... Att folk inte kan se skillnad på ditt och mitt känns inte vettigt över huvudtaget. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
|
Re:
Nej då det är ingen storm det rör sig om även om det är lätt hänt att det kan uppfattas så när det bara är svarta bokstäver man ser... Lite konstruktiv kritik skulle jag vilja kalla det för.
_________________ Viktor Anterow BMW E36 BMW Cup #?? |
||||||||
|
Re:
Det håller jag med om men ska du citera mig så citera mig korrekt är du snäll!
_________________ Viktor Anterow BMW E36 BMW Cup #?? |
||||||||
|
Re:
Nu förstår jag inte vad jag gjort för fel. Din inlaga finns med och min kommentar om att det har blivit en kultur att det bara är att ta vad som helst från vem som helst och polisen står ointresserade och tittar på i dagens samhälle den står jag för. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
|
Re:
Du har skrivit något annat än det jag skrivit. Att du står för något som inte har något alls med mitt inlägg att göra är inte relevant i frågan och därför känns det märkligt att du citerar mig överhuvudtaget (även om du gjorde om citatet för att bättre passa in till ditt uttalande). Det är tråkigt att det finns folk som stjäl och det håller säkert de flesta med om. _________________ Viktor Anterow BMW E36 BMW Cup #?? |
||||||||
|
Jag har aldrig någonsin i mitt liv ens rört vid någon form utav dörrhandtag jag inte haft tillåtelse till att göra, och för mig är det fullkomligt naturligt. Som tur väl är så är de flesta i det svenska samhället fostrade likvärdigt. För de flesta skulle lås vara en totalt onödig företeelse. Oj vad det hade gått trögt för assa om alla vore som Ni/jag.
Jag förstår till fullo att vissa vill visa sina projekt, dock ej i "massoffentlig" skala. Därför tycker jag att ett slutet forum är en bra grej, där man kan låta personer titta som man ändå på Något vis kan känna en viss tillit till. Om inte annat så är det under ganska kontrollerade former. Sen lyssnar jag även till negativa kommentarer om detta forum, men i det stora hela tycker jag att det är en bra ide. Tycker förbaskat synd om de som fått sina ägodelar stulna. Det kvittar vad det är, för om man håller något kärt så är det hemskt att få det fråntaget sig Med vänliga hälsningar _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||||
|
Re:
MiniMajs, du verkar vara en bitter pojk? -I ditt inlägg så finns det som jag tolkar det en del "dolda" syftningar och även påhopp på BMW SC som klubb. Jag hoppas jag tolkar ditt inlägg fel då inlägg som dessa inte bidrar ett dugg till att BMW SC blir bättre som klubb och utvecklas i rätt riktning. Du skriver själv att du är "icke medlem", detta innebär också att du inte är just medlem och får hela bilden klar för dig. Om du börjar med att bli just medlem, får till dig nyhetsutskick, hänger i depån eller till och med hissar ner din bil från pallbockarna och åker med oss så kommer du uppleva allt det positiva med BMW SC. Men om du fortsätter den inslagna vägen så blir du en av de expert kommentatorer som gillar att lägga sura inlägg på rejsa och är allmännt bitter på livet av någon anledning. Jag är övertygad om att BMW SC's styrelse vill ha feedback från medlemmar som tycker saker är fel, för att kunna utvecklas i rätt riktning. Rätt riktning är medlemmarnas riktning då klubbens finns och drivs just av medlemmar. Har du behov av att få svar på dina frågor eller funderingar så får du bli väldigt mycket mer specifik än i ditt kryptiska inlägg som kan tolkas på tusen olika sätt, och kommer även göras så av alla som läser här. Eftersom jag nyligen fått många dyra delar till min bil stulna så känner jag mig träffad av just denna "syftning" i ditt inlägg. Därav mitt långa (för långa) svar. Inbrottet jag haft drabbade mig ganska hårt då delarna var dyra och det är något man sparar ihop under långt tid för att få ihop en vettig bil. Jag bad forumägaren att ta bort min biltråd av den anledningen att jag kännde att jag delat med mig lite för mycket information i den om mer än bara mitt bygge. Det känndes inte rätt helt enkelt att fortsätta tråden, samtidigt som att "modet" sjönk då jag förlorade massor av delar. Kanske så startar jag en ny tråd i framtiden, kanske inte. Kanske så kommer jag till start 2011, kanske inte. Varken jag eller styrelsen i BMW SC styr över rejsa och ingen av oss har drivit frågan om att göra öppna/stängda avdelningar, flytta biltrådar eller liknande så tror du något sådant så får du här svaret en gång för alla. Det finns massor av fina BMW byggen kvar på rejsa och min uppfattning är att inga förutom min tråd är borta, men jag kan ha fel? Dock så är det och har alltid varit väldigt få utav BMW Cup förarna som har en byggtråd här, varför det är så kan alla här säkert diskutera i all oändlighet
Så MiniMajs, jag ber dig att författa ett konstruktivt e-mail till styrelsen i BMW SC där du berättar allt som du tycker är dåligt, vad som är oklart eller andra tokigheter så kan styrelsen göra just som du själv skriver. Ta till sig kritiken eller bemöta den. Tills dess så hoppas jag att du sätter in 500:- på PG 630 50 25-6 och "kommer in i matchen".
_________________ Patrik Skoog |
||||||||
|
Re:
+1 Typisk stängd tråd
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||||
|
Visst kommer man att få inlägg som man varken ska , bör eller vill besvara , men
det är inte annorlunda för någon annan tråd heller. Man vinner mer än man tror på att få ta del av stor och bred kunskap utifrån. Man ska inte överskatta sin Racinkarriär och kunskap på den här nivån. När det sen gäller att visa upp sina bilar och delar , så bör man väl precis som alltid att upprätthålla en viss försiktighet med både bilder och annat. Det sker inbrott i garage varje dag så den risken löper man ändå , utan tråd i Rejsa. om det var direkt kopplat till Rejsa skulle väl fler garage och framförallt dyrare bilar och delar försvinna hela tiden , vilket man inte läser om så ofta på rejsa , som tur är. Gissar faktiskt att det försvinner fler trädgårdstraktorer än tävlingsbilar. Med Öppenhet Försiktighet Ödmjukhet kommer man långt _________________ Kalle Johansson |
||||||||
|
Re:
Men knappast om det är en diskussion som vänder sig enbart till de som är medlemar då vet vi av efterenhet att diskutionerna blir sönderhackade av ovidkommande kommentarer från allt & alla som gillar att tycka.
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Bäck !
SANT ! men då kan man använda den här metoden Läs Visst kommer man att få inlägg som man varken SKA , BÖR eller VILL besvara Jag gissar att man vinner MER på att ignorera "losers" men att fortsätta med en öppen tråd. _________________ Kalle Johansson |
||||||||
|
Re:
Saker och ting kan uppfattas som mer "hårda" än de är på den här typen av forum gentemot att man snackar irl. Jag är varken sur eller bitter men ställer mig frågande till ett slutet forum. Penningen kommer komma till kontot när jag vet om vi hinner få ordning på grejerna till denna säsongen.
Har fått tillökning där hemma och det tar en hel del tid och resurser i anspråk men målet är att köra på gelleråsen men vi får se. Sorry for OT! Trist att du drabbats av tjuvar, jag lider med dig. Har själv varit drabbad i annat sammanhang så jag vet hur det känns. _________________ Viktor Anterow BMW E36 BMW Cup #?? |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Stängt forum bara för medlemmar?
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 13170 besök totalt |