Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur många dagar har Gotland fri körning?
2451 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Gotland Ring lägger ju varje år ut en stor drös datum i sin kalender för "Car & Motorcycle Public Driving", dvs med upplägget "öppet-boka-själv-och-kom-hit-och-kör". Men med brasklappen "If no participants are pre-booked for the public driving / trackdays, through our webshop, we may cancel the day without prior notice."

Hur har det varit tidigare år, är det stängt på väldigt många av dessa datum eller lyckas man hålla igång verksamheten de flesta datumen?

http://www.gotlandring.com/calendar_publicdriving.php

Västkusten
Här sen Okt 2007

Körde på en sån ifjol och MYCKET körtid blir det, visst det var inte gratis men lätt värt det med ca 20-30 bilar på plats (när jag var där i alla fall).

jag prioriterar gärna lite trafik och mkt körtid framför pris. thumbs up

Nyköping
Här sen Okt 2007

Vi har dykt upp med motorcyklar två somrar i rad och betalat och åkt en förmiddag eller eftermiddag. Men det kan ju vara idé att ringa och kolla innan man åker.

Norrköping
Här sen Jun 2010

Det är ju toppen att man kan ha lite nya idéer om bantillgänglighet. Så här funka det t.o.m i Riga, när jag var där och köpte bil sa jag till säljaren att jag ville provköra bilen, inga problem sa han och vi drog ut till en bana, det var bara att pynta några Euro och dra ut.
Nu är det bara vänta på att Mantorp tar efter så det går att spontanköra lite och inte behöva tänka på ett stort hav ivägen.

Täby
Här sen Aug 2009

Jag har varit där ca 10 ggr på "Public driving" . Det har alltid varit öppet men ett flertal gånger har de bokat in någon aktivitet i sista minut så att det kanske bara blev en halvdags körning. Är lite surt, det kostar trots allt en hel del och ta sig till Gotland. Ring och kolla med GR innan, kalendern är inte att lita på.

Stockholm
Här sen Sep 2003

Fick nyhetsbrev i veckan från GR, Nikolai Grull (Sales & Marketing Director)

Så här står det bland annat:
Citat:
Trackday concept 2011
 Nytt innehåll och program för trackdays 2011
 Färre dagar tillgängliga men mer innehåll
 Trackdays/specialkurser utförs på Gotland Ring
 Ring Master kurser på Gotland Ring och Nürburg Ring

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Benci skrev:
Fick nyhetsbrev i veckan från GR, Nikolai Grull (Sales & Marketing Director)

Så här står det bland annat:
Citat:
Trackday concept 2011
 Nytt innehåll och program för trackdays 2011
 Färre dagar tillgängliga men mer innehåll
 Trackdays/specialkurser utförs på Gotland Ring
 Ring Master kurser på Gotland Ring och Nürburg Ring

Intressant att de har tänkarhattarna på och försöker utveckla det hela!!

--------------------

När det gäller den enorma mängden öppna dagar i kalendern på deras egen websida så är frågan om jag ska lägga in alla i rejsas banåkakalender, vilket ju blir ganska många jmfrt med alla andras event, eller hur jag ska göra med deras datum annars....

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Splittade ut från tråden till en egen färjalågabilartardetitråd thumbs up

Tebax till frågan, hur många av den ganska stora mängder öppetdatum de har på sin websida blir i verkligheten öppna track days?

Västerås omnejd
Här sen Dec 2004

Re:

Vibbe skrev:
Det är ju toppen att man kan ha lite nya idéer om bantillgänglighet. Så här funka det t.o.m i Riga, när jag var där och köpte bil sa jag till säljaren att jag ville provköra bilen, inga problem sa han och vi drog ut till en bana, det var bara att pynta några Euro och dra ut.
Nu är det bara vänta på att Mantorp tar efter så det går att spontanköra lite och inte behöva tänka på ett stort hav ivägen.

Med ny projektansvarig kanske det inte är omöjligt?

http://di.se/pressreleaser/2011/2/17/169/MANTORP-PARK-HAR-REKRYTERAT-J . . . .

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Krullert skrev:
Vibbe skrev:

Med ny projektansvarig kanske det inte är omöjligt?

http://di.se/pressreleaser/2011/2/17/169/MANTORP-PARK-HAR-REKRYTERAT-J . . . .

Säkert bra men aj va snömosvarning i artikeln:

"- Under min tid på Mantorp Park Sverige har jag sett både kraften och kvalitén i våra evenemang och tjänster. Jag ser en enorm potential inom området och möjligheterna för Mantorp Park att växa och ta en ledande position inom evenemang, event, inte bra kapitalisera på en multi-arean utan även central läget i Sverige gör detta till nästan obegränsade möjligheter, menar Johan Hedengren."

2451 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande