| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Raceblaska?
|
1, 2 >> 5666 besök totalt |
|
Raceblaska?
Hallo Undrar om det finns några bra tidningar som handlar om banracing som gärna också har lite tekniska artiklar. Läser Bilsport och bilsport börsen men skulle vilja ha en mer nichad tidning. Mvh Magnus _________________ Magnus Zotterman |
||||
|
Re: Raceblaska?
Racecar Engineering http://www.racecar-engineering.com/ http://www.racecar-engineering.com/s _________________ Johan Lekås |
||||
|
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||
|
Re:
_________________ Johan Lekås |
||||
|
Re:
Vad kostar prenumerationen? Hittar inte det.. _________________ /Arne Lindgren |
||||
|
EUROPE: Race Tech 1 year/12 issues - 40% online discount (_62.50) EU01-RT £55.00
EUROPE: Race Tech 2 years/24 issues - 40% online discount (_125.00) EU02-RT £110.00 _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||
|
Finns även en tidning som heter Racecar engine technology eller liknande om du gillar att läsa om racerbils motorer
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
|
Det finns annars Autosport Magazine som kommer ut varannan vecka, nyheter från det mesta inom motorsportern och även flera tekniska artiklar i varje nummer. (Finns alltid att dra ner som .PDF från racing-underground torrentsidan
)
Helt klart något jag rekomenderar! _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
|
Re:
Hur är den där kontra RCE egentligen? Jag står i valet och kvalet om jag ska förnya min prenumeration på RCE.
|
||||
|
Re:
Jag köper lösnummer och tycker de är likvärdiga. Beroende på vilka artiklar de innehåller så varierar det vilken av dom som är mest intressant. Möjligen att RCE har en mer proffsbranschinriktning. RaceTech är där åxå men brukar ha artiklar riktade åt avancerade DIYnissar lite oftare vilka brukar vara väldigt intressanta. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||
|
Re:
Sweet! Blir till att tjöpa ett lösnummer idag och utvärdera |
||||
|
Hejsan,
Fanns även en tidning som hette Track & Race Cars. En tidning som inriktade sig på bilar anpassade för bankörning samt även lite mer seriösa bilar (om man får säga så ) Detta var en engelsk tidning.
En amerkansk tidning som kan vara av intresse är Grassroots Motorsport. Denna tidningen innehåller en massa DIY saker och byggen. Finns även artiklar om hur man förfinar sin bankörning. http://grassrootsmotorsports.com/ Hoppas detta hjälper på något vis, Mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
|
Re:
Kan också rekommendera Autosport, men den kommer faktiskt ut varje vecka!
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Re:
Den verkar vara svår att få tag på här i Sverige. En titt på deras hemsida påstod att helårsprenumeration (8nummer) kostade dryga 30 dollar vilket är typ strax över två hundra spänn...
Kvittar nästan om den är läsvärd eller ej - jag signade upp mig ändå. Hur fasiken kan de producera en tidning så billigt... Är det tvåfärgstryck på dasspapper?
|
||||
|
Re:
Det är inte dasspapper, det är glansigt och torkar inte så bra... Men det är en tunnare tidning med mer innehåll än yta
|
||||
|
Re:
Personligen så gillar jag tidningen, det är mycket hemma meckande och en del artiklar om spårval och liknande. Den heter ju GrassRoots eftersom det handlar om att köra racing på budget. Dock var jag prenumerant för typ 10 år sedan (kanske 11), men jag gillade tidningen och priset kan man icke klaga på Happy reading säger jag
Mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
|
Re:
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Raceblaska?
|
1, 2 >> 5666 besök totalt |